Ole Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Halloen, ingen her som har peiling på hvor man kan få tak i ett greit short-shift kit som er brukanes til golf 2? Heles ett komlett sett.... det jeg har klart å rote meg oppi er masse forskjelliiiiiige deler... takker:D Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 raceland.no selger shortshift til 2'ern Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Funker dette greit eller ødelegger det kassa? har lyst til å få litt tightere girskift uten å ødelegge kassa Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Funker dette greit eller ødelegger det kassa? har lyst til å få litt tightere girskift uten å ødelegge kassa eg kjøpte short-shift hos raceland. har nettopp montert det. tok meg 5 min + 5 min å justere. har bare kjørt 3km med det og hittil er eg fornøyd. tight og fin. passer også 4-trinns girkasse Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 giroverføringen blir for kjapp...stakkars VW kassen der er ikke laget for å gire fortere enn du klarer med den utdelte stikken..... det er ikke noe lurt...kassen ryker... det er ihvertfall det jeg er blitt fortalt... Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 giroverføringen blir for kjapp...stakkars VW kassen der er ikke laget for å gire fortere enn du klarer med den utdelte stikken.....det er ikke noe lurt...kassen ryker... det er ihvertfall det jeg er blitt fortalt... ehh. girings farta bestemmer du sjølv. forskjellen blir at du beveger girstanga ca 30% mindre. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 ehh. girings farta bestemmer du sjølv. forskjellen blir at du beveger girstanga ca 30% mindre. Ja, og om du girer like kjapt som du er vant til med 30% mindre vandring går det jo mye fortere. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 tror det er vandre historier jeg.. tviler litt på at kassa ryker sund av det.. dessuten, kjøper man short shift bare for å gire raskere? man er jo ikke noe raskere ut og inn med cluch selvom man har shortshift... må vare smak og behag om man vil ha normal vandring eller 20% kortere.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Går vel litt ut over syncr ringene hvis du girer fort .. Er en av de slakke blir det tannhjulene som får det ... Idiotisk å bruke penger på short skift om du har stag overføring. Jeg laget den selv på 5 min. Ene staget som sitter på kirkassen har 2 x 45 graders vinkler. Bøy begge disse til 90 grader, så har du short shift. Se golf2.dk for guide. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Takk for svara:D får se hva det blær til;) Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 På golf 2 mener jeg det er et lite stag på kassen der du borer et hull lengre nede på så har du shortshift. Er iallefall ganske enkelt! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 poenget mitt var egentlig bare at den har ikke godt av det... en kar her i bergen har bygget diverse 8v til 16v, samt fra 1,8 syncro til g60 rallygreier og har prøvd shortshift på en del av...ble sterkt anbefalt å ikke gjøre det...det skal sies, short shift er gøy da.... Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 kassa mi har da aldri gått i filler av short-shift, og den har sitti der lenge! Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 neida, short shiften dreper ikke ei eneste kasse.. er den som girer som gjør det.. selv om lever-throw reduseres med 50%, girer man på samme måte, inn med clutch, legge vekt på girspake og lar synkringene stille seg inn til riktig fart.. medium press til den legger seg selv i gir.. bare at giringen virker mer kontant og blir mer presis.. bare dumme folk som tror at med short shift kan man bare nøkke og dra så fort man vil når man skifter gir.. girer man slik ødelegger man synk ringer.. like mye på en girspake med original throw.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 amen! :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg