Gå til innhold

Short-shiFt

Ranger emnet

Ole

Anbefalte innlegg

Funker dette greit eller ødelegger det kassa? har lyst til å få litt tightere girskift uten å ødelegge kassa

eg kjøpte short-shift hos raceland. har nettopp montert det. tok meg 5 min + 5 min å justere. har bare kjørt 3km med det og hittil er eg fornøyd. tight og fin.

passer også 4-trinns girkasse

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giroverføringen blir for kjapp...stakkars VW kassen der er ikke laget for å gire fortere enn du klarer med den utdelte stikken.....

det er ikke noe lurt...kassen ryker...

det er ihvertfall det jeg er blitt fortalt...

ehh. girings farta bestemmer du sjølv. forskjellen blir at du beveger girstanga ca 30% mindre.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er vandre historier jeg.. tviler litt på at kassa ryker sund av det.. dessuten, kjøper man short shift bare for å gire raskere? man er jo ikke noe raskere ut og inn med cluch selvom man har shortshift...

må vare smak og behag om man vil ha normal vandring eller 20% kortere..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel litt ut over syncr ringene hvis du girer fort .. Er en av de slakke blir det tannhjulene som får det ...

Idiotisk å bruke penger på short skift om du har stag overføring.

Jeg laget den selv på 5 min. Ene staget som sitter på kirkassen har 2 x 45 graders vinkler. Bøy begge disse til 90 grader, så har du short shift.

Se golf2.dk for guide.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget mitt var egentlig bare at den har ikke godt av det...

en kar her i bergen har bygget diverse 8v til 16v, samt fra 1,8 syncro til g60 rallygreier og har prøvd shortshift på en del av...ble sterkt anbefalt å ikke gjøre det...det skal sies, short shift er gøy da....

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, short shiften dreper ikke ei eneste kasse.. er den som girer som gjør det.. selv om lever-throw reduseres med 50%, girer man på samme måte, inn med clutch, legge vekt på girspake og lar synkringene stille seg inn til riktig fart.. medium press til den legger seg selv i gir.. bare at giringen virker mer kontant og blir mer presis.. bare dumme folk som tror at med short shift kan man bare nøkke og dra så fort man vil når man skifter gir.. girer man slik ødelegger man synk ringer.. like mye på en girspake med original throw..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider