Gå til innhold

startmotor / sjekke bra/dårlig

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har hatt sånn fin lyd etter tenning, men nå slår den seg ofte vrang. Slik at når jeg skal starte så bare kommer det sånne klikkelyder og instrumentlysa blinker. Har helt nytt batteri så burde jo ikke være det. Når jeg vrir om da, så bare blinker alle instrumentlysa fort og det kommer sånn svak klikke lyd og den vil ikke tenne.

Regner med at dette betyr at startmotoren er "ferdig"? :P

Starter med startkabler dog, får vel kanskje prøve å banke på starteren engang den er slik klikk! :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontrollert at jordingskablene er godt festet? Har du dårlig jording kan du få symptomer slik du beskriver.

Hm,ja det trur jeg da.. Men får sjekke ut litt :D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når det er helt nytt så skal det vel være fullt med strøm? :D

ikke om noe står å trekker strøm fra det hele tiden. kan være som du sier at forsterkeren din trekker strøm.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det sånn som du sa så er det enten flatt batteri eller dårlig jording. Om batteriet er nytt har null å nada å si. Er det flatt, er det flatt. Hvor lenge og hvo r bra den klarere å levere/holde på strøm er det som er forskjellen på nye og gamle.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men tok av den nye forsterkeren og satte i den gamle. Og nå har jeg ikke problemer lenger. Så kan være den nye forsterkeren som drar strøm selv om den egentlig ikke er "på".

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider