Gå til innhold

Peugeot 306: sentrallåsproblemer og knitring fra motoren

Ranger emnet

ChoppersAreGay

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 10 år gammel 306 xt 1,8l med noen irriterende problemer, kanskje noen her kan hjelpe meg..

For å ta sentrallåsen først; fjernstyringa har slutta å fungere, og det går kun an å låse alle dørene på bilen fra passasjersida. Jeg kan derimot låse opp alle dører fra førersida uten problem. Hva kan dette skyldes?

Motoren knitrer ved gasspådrag. Jeg mistenker tenningsbank, fordi det blir mindre knitring med 98 oktan og mer knitring med 92 oktan. Men motoren har kun 8,5:1 i komp bare 100hk, så jeg skjønner ikke hvorfor den vil foretrekke 98 oktan. Er dette skadelig for motoren, eller kan jeg bare begynne å venne meg til det?

Bilen har gått 164k km og er ellers helt grei.

Tusen takk for all hjelp!

cag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ikke noe godt svar å komme med, annet enn at jeg anbefaler deg å ta turen innom på nettsidene til Peugeot Klubben. Er selv medlem der, og kan på det varmeste anbefale deg (og alle andre Peugeot-eiere) å bli det samme. Ble tatt godt i mot av alle sammen, og har fått MYE god hjelp fra hyggelige medlemmer. Jeg får forresten "mekke-hjelp" av en annen medlem der i løpet av uken.

Selv om mine spm. til tider sikkert har vært utrolig dumme for folk som kan litt om bil, så har jeg ikke møtt noen form for utdriting eller blitt gjort narr av en eneste gang. Det er desverre mer enn hva jeg kan si om enkelte andre fora (dette forumet er blandt de bedre :) ), uansett om det dreier seg om IT, bil eller hva som helst !

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider