Gå til innhold

Trenger vudering for kjøp av prosjekt!

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

Har ein fiesta xr2i på hand,den er noe skada framme pga hjort men alle deler for å fikse det følger med!Lykter,panser,radiator++ Den har stått i ro no i nesten 1 og eit halvt år!starteren på den er deffekt så starter kun på gir...nesten ikkje noko rust,har kun gått 40000km,el vindu,rs felger og king dragon sportfilter!det er vel heller ikkje så mange xr2i er det det?

 

Den einaste drittjobben er å sveise den øvre bærebrua framme og få det godkjent

 

Er den da verd 6000kr?

 

Takker for alle svar

MVH Ok`n

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes fin ut den.

men godt bare 40000??

det er lite. men hvorfor ikke bare skaffe ny bærebru?

er ikke så dyrt tror jeg :)

 

ok,ja det er kun 40000...bærebrua er sveisa fast i framskjermene orginalt sjønner du!har ikke sett det før,følger med "ny" til bilen!:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den har gått 140000 eller 240000 jeg... ;)

 

Holder jeg med deg i. Hvorfor eldre Ford kun har 5 siffer i triptelleren skjønner jeg ikke. Regnet de ikke med at bilene skulle holde lenger enn 99.999 kilometer?

 

På samme måte skjønner jeg ikke hvorfor Mercedes ikke har lagt til 7 siffer i deres kilometerteller. Det hadde vært litt stilig :)

 

Uansett. Back to topic. Finnes det et servicehefte som kan bekrefte km. standen? Hvis ikke, så kan du banne på at den har gått 140.000 km. En XR2 er en entusiast-fiesta (jøss. Noe så rart) ikke pensjonistversjonen som kjøres til kirken hver søndag.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med eigeren,han viste ikke om den hadde gått rundt men han sa det va nok sansynligt.skal ta imoro og kikke på serviceboka og vognkortet osv å sjå om eg finer ut av det...men om den altså har gått 140000,er den forsatt da verd 6000?noen som har meir info om denne type fiesta?hk?vekt?osv

kan ordne noen bilder av bilen imora om det er til hjelp...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med eieren. Han visste ikke om den hadde gått rundt, men han sa at det nok var sannsynlig. Skal dra imorgen og kikke på serviceboka og vognkortet for å se om jeg finner ut av det... Men om den altså har gått 140000, er den fortsatt da verd 6000? Noen som har mer informasjon om denne typen Fiesta? Hk, vekt osv?

Kan ordne noen bilder av bilen imorgen om det er til hjelp...

 

I utgangspunktet er ikke gamle biler verdt en dritt. Den fiestaen er verdt det du, eller andre potensielle kjøpere, er villig til å gi for den. Så er det opp til selger å vurdere om den prisen som er blitt budt er grei.

 

Dersom den har gått 100.000 kilometer MER enn det selger opprinnelig opplyste om, er det absolutt et prutingsgrunnlag. Iallefall når selger sa kilometerstanden var 40.000 før du påpekte at triptelleren kan ha tatt en ekstra runde. Det er forsøk på svindel spør du meg. Bilen er kollisjonsskadet, den er rusten og ikke eu-godkjent. King Dragon luftfilter er inget salgsargument, det er et luftfilter. Prøv deg frem og finn ut hvor ivrig selger er på å bli kvitt bilen. For alt du vet kan det være han drar rett til høggeren hvis bilen ikke blir solgt. Den hadde jo stått i ett og et halvt år.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er ikke gamle biler verdt en dritt. Den fiestaen er verdt det du, eller andre potensielle kjøpere, er villig til å gi for den. Så er det opp til selger å vurdere om den prisen som er blitt budt er grei.

 

Dersom den har gått 100.000 kilometer MER enn det selger opprinnelig opplyste om, er det absolutt et prutingsgrunnlag. Iallefall når selger sa kilometerstanden var 40.000 før du påpekte at triptelleren kan ha tatt en ekstra runde. Det er forsøk på svindel spør du meg. Bilen er kollisjonsskadet, den er rusten og ikke eu-godkjent. King Dragon luftfilter er inget salgsargument, det er et luftfilter. Prøv deg frem og finn ut hvor ivrig selger er på å bli kvitt bilen. For alt du vet kan det være han drar rett til høggeren hvis bilen ikke blir solgt. Den hadde jo stått i ett og et halvt år.

Godt poeng ;)

 

En XR2i 1.6 ble vel levert med 105hk orginalt, vekt står vel i vognkortet ;)

En kollisjonsskadet bil er neppe verdt de 6000,- en gang vil jeg tro. Og sveise bærebru...? Høres tvilsomt ut...

Selvfølgelig vet han som har bilen nå hvor mye den har gått, viser bare at han prøver og lure deg, hva annet er det han ikke forteller...? Synes hele opplegget høres noe tvilsomt ut. Sjekk at det ikke er noe pant i bilen, ubetalte årsavgifter etc, er det ikke det så by 1500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng ;)

 

En XR2i 1.6 ble vel levert med 105hk orginalt, vekt står vel i vognkortet ;)

En kollisjonsskadet bil er neppe verdt de 6000,- en gang vil jeg tro. Og sveise bærebru...? Høres tvilsomt ut...

Selvfølgelig vet han som har bilen nå hvor mye den har gått, viser bare at han prøver og lure deg, hva annet er det han ikke forteller...? Synes hele opplegget høres noe tvilsomt ut. Sjekk at det ikke er noe pant i bilen, ubetalte årsavgifter etc, er det ikke det så by 1500,-

 

Jeg kjøpte mandag en 1991 Daihatsu Charade av naboen. Han hadde først tenkt til å selge den for 6000 spenn, men det ble 2000 siden den ikke hadde gått gjennom EU-kontroll.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng ;)

 

En XR2i 1.6 ble vel levert med 105hk orginalt, vekt står vel i vognkortet ;)

En kollisjonsskadet bil er neppe verdt de 6000,- en gang vil jeg tro. Og sveise bærebru...? Høres tvilsomt ut...

Selvfølgelig vet han som har bilen nå hvor mye den har gått, viser bare at han prøver og lure deg, hva annet er det han ikke forteller...? Synes hele opplegget høres noe tvilsomt ut. Sjekk at det ikke er noe pant i bilen, ubetalte årsavgifter etc, er det ikke det så by 1500,-

 

 

uff,bærebru seier eg... :hammer eg meiner den plata som går over lyktene framme!om dere sjønner...men altså om bilen har vært uten skilt så lenge må årsavgifta for i år betales likevel? kjenner han som selger bilen ganske godt og veit at han har ganske lite peiling på bil...men så klart,han vil vel tjene noen kroner uansett!;)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff,bærebru seier eg... :hammer eg meiner den plata som går over lyktene framme!om dere sjønner...men altså om bilen har vært uten skilt så lenge må årsavgifta for i år betales likevel? kjenner han som selger bilen ganske godt og veit at han har ganske lite peiling på bil...men så klart,han vil vel tjene noen kroner uansett!;)

Så med andre ord så må hele frontseksjonen på bilen skiftes, sansynligheten for at bilen er skjev er jo da også ganske stor vil jeg tro... Da snakker vi plutselig oppretter verksted, billig? Nei...

Er skaden registrert hos forsikringsselskap etc. da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det klart.. Selgeren er ikkje ute etter å svindle her.. Han er ein kamerat av "Ok`n".. Han har overtatt bilen etter faren.. Og faren kjøpte bilen av broren min, som krasja med hjort like etter han kjøpte bilen... Så bilen har berre stått i ro.. Og han som selger bilen har lite peiling på bil, og veit heller sannsynligvis ingenting om denne bilen.. stand osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår