Gå til innhold

6x9 i 740?

Ranger emnet

Otto

Anbefalte innlegg

Det er veldig vanskelig, men mulig.

Jeg har selv gjort det, men det er ikke 100% perfekt.

-For det første, så ødelegger Nakkeputene for mye av lyden...diskanten sliter man med å høre.

-Jeg tok stikksag med metall-blad, og skar ut hullene i metallplata så de ble ca 2 cm mindere enn høytaler-ramma.

-På selve hattehylla tok jeg en rask løsning.. og det var rett og slett å finne fram kniven, tusj og 6x9" Malen, også skjære hull.

Det som ikke ble så pent, er at 6x9-høytaleren min, har en ramme som er ca 3 cm større enn elementet, både over og under, derfor måtte jeg kutte i "skråveggene" (Nærmest nakkeputa og bakruta). Her "Detter" elementet mitt litt igjennom.. så man har en ca 1cm stor "glippe" mellom høytaler-dekselet og "skråplanet" opp mot ruta.

Men, det funker! ;)

Jeg har satt komponent-sett forran, så jeg får MER enn nok diskant derifra.. også kommer mellomtonen og Bassen bakifra :)

Men, som sagt.. finnes MYE bedre prosjekter enn mitt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min er det skåret ut hull til dem som er akkurat litt mindre en 6x9erne. Så er dekslene til 6x9erne pent festet oppå, og 6x9erne skrudd fast på undersiden i bagasjerommet. Funker veldig bra, merker at lyden kommer bak, i forhold til da jeg ikke hadde noe der.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min er det skåret ut hull til dem som er akkurat litt mindre en 6x9erne. Så er dekslene til 6x9erne pent festet oppå, og 6x9erne skrudd fast på undersiden i bagasjerommet. Funker veldig bra, merker at lyden kommer bak, i forhold til da jeg ikke hadde noe der.

var det skåret hull i karoseriet ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må finne deg en side(server) og laste opp til.... også må du lage en link opp mot denne siden og bildet ditt :)

Kommer ikke på noen sider å laste opp til for øyeblikket men...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...