Gå til innhold

Rust-bullet, noen som har prøvd?/ noe annet å anbefale

Ranger emnet


henning_dt85

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg får ikke lakkert golf 1 prosjektet før våren, og jeg må bare sørge for at den ikke ruster, må kanskje bruke den noe i vinter. hvordan er rust-bullet? Sitter den på sparkel? Setter 2-komponent seg på det uten reaksjon? Noen annen grunning å anbefale?

 

Har byttet et stykke innunder frontruta, og fjernet rust innenfor front og bakrute, noe å anbefale der?

 

MVH Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg får ikke lakkert golf 1 prosjektet før våren, og jeg må bare sørge for at den ikke ruster, må kanskje bruke den noe i vinter. hvordan er rust-bullet? Sitter den på sparkel? Setter 2-komponent seg på det uten reaksjon? Noen annen grunning å anbefale?

 

Har byttet et stykke innunder frontruta, og fjernet rust innenfor front og bakrute, noe å anbefale der?

 

MVH Henning

Hei.

 

Jeg synes rustbullet fungerte ganske bra jeg, jeg smurte det rett på overflate rusten, og pusset det bort igjen for og se om det virkelig var bart metall der. Tro det eller ei, det var ikke mye rust der ;).

 

Du kan evt. bestille en "double shot" eller hva det het, så kan du teste selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei!

 

Nå har jeg aldri prøvd akkurat den du sikter til, men på generelt grunnlag er jo fordelene ved å bruke Rust Bullet bl.a. at om du skulle få steinsprut og slikt vil ikke rusten spre seg ut fra såret, på samme måte som ved galvanisering.

 

Ved bruk av vanlig grunning vil jo rusten spise seg ut fra såret og bli større og større.

 

Jeg vil også tro at Rust Bullet tåler mye mer juling, men som sagt, så har jeg ikke prøvd akkurat hagmanns epoxy grunning. De andre hagmanns produktene jeg har prøvd (karoserri kitt og en eller annen primer) synes jeg ikke holdt spesielt høy kvalitet. Går derfor utifra at ikke epoxy grunningen deres er nevneverdig bedre enn andre epoxy grunninger.

 

Med Rust Bullet trenger du jo heller ikke fjerne rust før du påfører.

 

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva løser du Rust bullet opp med ? eg har prøvd å legge penslene eg bruker

i white sprit og mallerkosten tørka på under 30 min og ble pinne stiv !

Har også prøft rød sprit men det samme sjer !

 

Som en kammerat sa: Dette skulle jo vert solgt til det Norske forsvar..

Eg vart mektig innponert hvordan 2 tykke lag hang fast på stålet !

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt rustne hjulbuer på to-førren min, det er til og med et litte rust hull på den ene hjulbuen. Kan jeg da bare legge på rust-bullet, sparkle hullet igjen og lakke.

 

 

I prinsippet så burde vel det virke greit. Du vil ihvertfall få stoppet rusten. Er vel ikke akkurat den beste løsningen å sparkle igjen hull, det vil være en liten fare for at det sprekker opp. Husk isåfall å legge på to strøk Rust Bullet først, sparrkle og legg så på to nye strøk Rust Bullet, på for og baksiden av sparkelet. Husk at sparkel suger vann, så du må få dekket all sparkelet, ellers vil det ihvertfall sprekke opp.

 

Det er vel ihvertfall verd et forsøk. Om du skulle være uheldig, og sparkelet sprekker vil uansett Rust Bulleten holde seg intakt under, så du vil ihvertfall ha stanset rusten i å utvikle seg videre.

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår