Gå til innhold

Rust-bullet, noen som har prøvd?/ noe annet å anbefale

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

I prinsippet så burde vel det virke greit. Du vil ihvertfall få stoppet rusten. Er vel ikke akkurat den beste løsningen å sparkle igjen hull, det vil være en liten fare for at det sprekker opp. Husk isåfall å legge på to strøk Rust Bullet først, sparrkle og legg så på to nye strøk Rust Bullet, på for og baksiden av sparkelet. Husk at sparkel suger vann, så du må få dekket all sparkelet, ellers vil det ihvertfall sprekke opp.

Det er vel ihvertfall verd et forsøk. Om du skulle være uheldig, og sparkelet sprekker vil uansett Rust Bulleten holde seg intakt under, så du vil ihvertfall ha stanset rusten i å utvikle seg videre.

MVH

Dag Erik

Da har jeg en jobb og gjøre når jeg får tid, penger, varmt vær og gidd...

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vist være minimum 2 grader har jeg hørt.. men det er vel bare å fyre opp en varme ovn det;)

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

lenge siden jeg har vært her gitt, tror jeg går for rustbullet. men kan jeg legge et strøk under sparkelen og? ( i steinsprutområder, som frontplate,bakplate osv.) Kan denne brukes som grunning mellom 2 plater som punktes sammen uten at alt brenenr vekk?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. er jo ferdig med sveisingen og har brukt vanlig grunning. Ville du anbefalt å bruke noe av det i motorrom ( nederst på innerskjermer inni motorrommet og innerskjermer på utsiden)? Regner med at jeg bruker et par strøk av dette ved kanaler, inni hjulbuer og steinsprututsatte områder, har oppdaget at vanlig grunning har en tendens til å ruste opp fort her, selv etter lakkering. Den kan vel brukes under steinsprutmasse og vel? Dette virker som det produktet jeg har lett etter...:)

MVH Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. er jo ferdig med sveisingen og har brukt vanlig grunning. Ville du anbefalt å bruke noe av det i motorrom ( nederst på innerskjermer inni motorrommet og innerskjermer på utsiden)? Regner med at jeg bruker et par strøk av dette ved kanaler, inni hjulbuer og steinsprututsatte områder, har oppdaget at vanlig grunning har en tendens til å ruste opp fort her, selv etter lakkering. Den kan vel brukes under steinsprutmasse og vel? Dette virker som det produktet jeg har lett etter...:)

MVH Henning

Hei!

Ja, det fungerer flott på det aller aller meste. Steinsprutmasse er inget problem å påføre over nei, bare pass på at Rust Bulleten får tørket skikkelig først. (Gjerne 48 timer)

Nå er ikke jeg noen fan av tectyl og annen fettete "gugge" , liker bedre å se hvordan det står til. Har funnet en god del hull og dritt under tectyl for å si det sånn. Men om du vil gjøre det slik, så vil ihvertfall Rust Bullet være det beste å påføre under.

Bare husk på at om Rust Bullet skal fungere optimalt, bør det påføres på blankt metall, uten lakk eller annet under. Da vil jo Rust Bulleten løsne når det under løsner, og det er ikke mye, om noe som har like god heft som Rust Bullet.

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo nesten ut til å være for godt til å være sant dette, kjempeprodukt! Da tror jeg at jeg skal fjerne mye sparkel fra bilen min slik at det blir ren plate under, vet at noe må sveises på nytt igjen også. Når jeg skal legge sparkel oppå regner jeg vel med at rustbulletstrøket skal mattes? Den pvc-massen under bilen liker jeg hvertfall ikke, den skjuler jo store rusthull i en evighet...hehe

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg prøver å overbevise folk om! Det er virkelig et knallprodukt, men det finnes så utrolig mye fordommer mot lettvinte løsninger. Ingen tror at det kan bli like bra, ja tilogmed bedre, enn å gjøre det på gamlemåten.

Det er vel forsåvidt forståelig, med tanke på kvaliteten på andre ting som har hevdet å gjøre det samme...

Til spørsmålene:

Ja, Rust Bulleten må mattes ned når man skal påføre sparkel over.

Skal man påføre lakk over må det mattes om det går over 72 timer.

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust Bullet kan kun kjøpes gjennom internett, send meg en PM her eller mail på post@rustbullet.no

Ta også gjerne en titt på siden min, http://www.rustbullet.no

På denne måten blir det billigst mulig for dere. Har vært i kontakt med noen butikker, men om de skulle ha solgt hadde det blitt altfor dyrt.

Vi har nå fått fraktavtale med posten, så porto bli 55kr, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider