Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Supra .. men ..

Ranger emnet


cahl

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg en Toyota Supra. Det ett par ting jeg lurer litt på .. hvordan er dette som vinterbil? Har lest litt rundt på nettet, og det virker som at mange har de i vinterlagring .. og kjører kun om sommeren, når det er pent vær, rett temperatur, etc, etc ..

 

Stemmer dette? I så tilfelle .. er det kun stylingen som er grunnen? Eller er det at den er for lav, og/eller har for dårlige kjøreegenskaper om vinteren?

Hvis det er styling .. ville det da ikke være mulig å ha "vinterstyling" liggende, så man kan skifte om vinteren?

 

Hvordan er bensinforbruket på denne bilen egentlig?

Koster det skjorta å forsikre den?

Audi A2 1.6 FSI S-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann...

 

Grunnen til at folk ikke vil kjøre med den på vinteren er somregel pga saltinga, personlig syntes jeg en supra er en sommerbil ( kun min mening da )

 

Forsikringa er vel nok ikke spesiellt lav...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg en Toyota Supra. Det ett par ting jeg lurer litt på .. hvordan er dette som vinterbil? Har lest litt rundt på nettet, og det virker som at mange har de i vinterlagring .. og kjører kun om sommeren, når det er pent vær, rett temperatur, etc, etc ..

 

Stemmer dette? I så tilfelle .. er det kun stylingen som er grunnen? Eller er det at den er for lav, og/eller har for dårlige kjøreegenskaper om vinteren?

Hvis det er styling .. ville det da ikke være mulig å ha "vinterstyling" liggende, så man kan skifte om vinteren?

 

Hvordan er bensinforbruket på denne bilen egentlig?

Koster det skjorta å forsikre den?

 

 

Snakker du om den fra rundt 94- Supra RZ eller ? Når det gjelder kjøreegenskaper på vinterstid, kan jeg vel tenke meg at en så tung bil (over 1600 kg), med bakhjulstrekk og masse power kan bli noe nervepirrende :D Er det lsd/diffbrems i tillegg = enda mere spennende.. Min 200 sx s14a var ihvertfall småfestlig med lsd opp bratte bakker på Nesodden drunk

Er jo ganske dyre biler til alderen å være, og kjipt å vrake en sånn. Regner med at forsikringa er dyr i utgangspunktet, og blir nok ikke billigere av å brukes hele året som sikkert resulterer i høy km pr år. Nøyaktig pris på forsikring må du selv finne ut, for den varierer jo fra person til person p.g.a. alder (hvor gammel er du egentlig?), bosted, bonus, årlig kjørelengde etc etc..

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om den fra rundt 94- Supra RZ eller ? Når det gjelder kjøreegenskaper på vinterstid, kan jeg vel tenke meg at en så tung bil (over 1600 kg), med bakhjulstrekk og masse power kan bli noe nervepirrende :D Er det lsd/diffbrems i tillegg = enda mere spennende.. Min 200 sx s14a var ihvertfall småfestlig med lsd opp bratte bakker på Nesodden drunk

Er jo ganske dyre biler til alderen å være, og kjipt å vrake en sånn. Regner med at forsikringa er dyr i utgangspunktet, og blir nok ikke billigere av å brukes hele året som sikkert resulterer i høy km pr år. Nøyaktig pris på forsikring må du selv finne ut, for den varierer jo fra person til person p.g.a. alder (hvor gammel er du egentlig?), bosted, bonus, årlig kjørelengde etc etc..

 

 

OT: snakker vi bonnebakkene nå eller? kan ver festlig opp det på vinterstid ja, spes med underkjølt regn... tempraturene nedover/oppover bakkene der varierer jo fra + til - på noen meter, kanske scary egentlig :jackinbox . Regner med du kjørte rundt i den mørk rød S14 med noen dekaler på siden, speedparts el. var jo rimlig bøs den....

 

tilbake til topic da.... jeg ville nok ikke kjørt en supra på vintern pga vekt, power og salt som er nevnt tidligere. Bare så du vet det, så brukes 10% av alt salt som blir produsert i verden til å salte veier/spise opp biler. Når man da tenker på at mesteparten av verden ligger på den sydlige halvkule, ergo ikke noe særlig vinter, og der hvor det er vinter saltes ikke veiene. I mange av de nordiske landene saltes heller ikke veiene, men i Norge å spesielt sørpå (hvor jeg bor, og de fleste andre i det landet her) saltes veiene med en gang det kommer et lite snøfnugg på veien..... har 2 penger til en supra + en vinterbil, kjøp deg det....har du ikke penger til begge deler så ikke kjøp supra. Det er mitt råd

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om den fra rundt 94- Supra RZ eller?

Ja, 94, 95 Supra RZ/RZ-S

 

(hvor gammel er du egentlig?)

24 hellothere

 

har 2 penger til en supra + en vinterbil, kjøp deg det....har du ikke penger til begge deler så ikke kjøp supra. Det er mitt råd

Har egentlig ikke råd til en vinterbil og en supra .. så da blir alternativet enten en supra .. eller en "helt vanlig bil" :(

 

Salting ja .. det tenkte jeg ikke på ..

Audi A2 1.6 FSI S-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg en Toyota Supra.

 

Ingenting å lure på det :D

 

Det ett par ting jeg lurer litt på .. hvordan er dette som vinterbil? Har lest litt rundt på nettet, og det virker som at mange har de i vinterlagring .. og kjører kun om sommeren, når det er pent vær, rett temperatur, etc, etc ..

 

En mkIV Supra TT er en helt konge vinterbil det...hvilket jeg personlig kan skrive under på! :D Grunnen til at mange benytter den kun som sommerbil er vel sikkert at de ser mer på bilen som en investering enn en bruksgjenstand :)

Eller kan forsvare å ha flere biler i garasjen :)

 

Jeg har pr idag ikke plass til å ha 2 biler...og da velger jeg å derfor å bruke den hele året rundt..hvilket ikke er noe somhelst problem :) Alternativet hadde vært...ingen Supra....og DET er ikke aktuelt :D

 

Stemmer dette? I så tilfelle .. er det kun stylingen som er grunnen? Eller er det at den er for lav, og/eller har for dårlige kjøreegenskaper om vinteren?

Hvis det er styling .. ville det da ikke være mulig å ha "vinterstyling" liggende, så man kan skifte om vinteren?

 

Eksemplarer med plenty glassfiber-styling på vil nok sikkert ha problem med frossen snø på veien ja :)

 

Hvordan er bensinforbruket på denne bilen egentlig?

 

Avhengig hvordan du kjører det...men en original (ikke trimma) Supra vil nok bruke mellom 1.0l/m til 1.5l/m til daglig...eventuelt over 2.0l/m ved hissig banekjøring :) Regn med at disse tallene øker "noget" ved trimming :D

 

Koster det skjorta å forsikre den?

 

Faktisk veldig billig! :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å lure på det :D

 

 

 

En mkIV Supra TT er en helt konge vinterbil det...hvilket jeg personlig kan skrive under på! :D Grunnen til at mange benytter den kun som sommerbil er vel sikkert at de ser mer på bilen som en investering enn en bruksgjenstand :)

Eller kan forsvare å ha flere biler i garasjen :)

 

Jeg har pr idag ikke plass til å ha 2 biler...og da velger jeg å derfor å bruke den hele året rundt..hvilket ikke er noe somhelst problem :) Alternativet hadde vært...ingen Supra....og DET er ikke aktuelt :D

 

 

 

Eksemplarer med plenty glassfiber-styling på vil nok sikkert ha problem med frossen snø på veien ja :)

 

 

 

Avhengig hvordan du kjører det...men en original (ikke trimma) Supra vil nok bruke mellom 1.0l/m til 1.5l/m til daglig...eventuelt over 2.0l/m ved hissig banekjøring :) Regn med at disse tallene øker "noget" ved trimming :D

 

 

 

Faktisk veldig billig! :D

:hammer

 

Må si at jeg så mørkt på tingene før du kom med din post, hehe

mmmm, supra *sikle*

 

Jeg regner med at du har en Supra? I så tilfelle, plukker du av glassfiberlepper etc om vinteren?

Audi A2 1.6 FSI S-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hammer

 

Må si at jeg så mørkt på tingene før du kom med din post, hehe

mmmm, supra *sikle*

 

 

LOL :D

 

Jeg regner med at du har en Supra?

 

Yepp...noen må jo ha det også? :D

 

I så tilfelle, plukker du av glassfiberlepper etc om vinteren?

 

Tja...det smarteste er vel alltids å la være å ha på glassfiberstyling i utgangspunktet da...slik som meg :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å finne rette bilen! Har litt lyst på EUROSPEC Supra, men hører at den er mye dyrere? I så tilfelle kan jeg vurdere en med rattet på feil side .. Har mest lyst på en 94- TT.

Har tittet litt på autotrader, mobile, etc .. japanauto hadde jo ett par greie også .. mest mulig Supra for minst mulig penger, hehe ..

Virker som det er veldig få i Tyskland, iallefall sammenlignet med feks. USA. Men hvis jeg importerer, må jeg vel få hjelp av noen som har gjort dette før :)

Audi A2 1.6 FSI S-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min har 95 mod Supra, trimma til ca 600hk, og han bruker den hele året! I FINNMARK! (Selv om det er fare for å kjøre på isbjørn og reinsdyr :hammer ) Men uansett, det har funket helt kanon, ca 3 vintrer! Men i år blir den satt inn, siden automaten tok kvelden for en mnd. siden. Så den blir bygget om til 6 trinns manuell, og trimmes litt mere.. :)

 

Ellers vil jeg si at Supra er en fantastisk bra bil kjøremessig. Og forbruket skremmer ikke! Han har full kasko, og betaler litt over 7000,- i året. (til sammenligning betaler jeg 4300,- for ansvar på en 85 mod. BMW E30!!)

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: snakker vi bonnebakkene nå eller? kan ver festlig opp det på vinterstid ja, spes med underkjølt regn... tempraturene nedover/oppover bakkene der varierer jo fra + til - på noen meter, kanske scary egentlig :jackinbox . Regner med du kjørte rundt i den mørk rød S14 med noen dekaler på siden, speedparts el. var jo rimlig bøs den....

 

tilbake til topic da.... jeg ville nok ikke kjørt en supra på vintern pga vekt, power og salt som er nevnt tidligere. Bare så du vet det, så brukes 10% av alt salt som blir produsert i verden til å salte veier/spise opp biler. Når man da tenker på at mesteparten av verden ligger på den sydlige halvkule, ergo ikke noe særlig vinter, og der hvor det er vinter saltes ikke veiene. I mange av de nordiske landene saltes heller ikke veiene, men i Norge å spesielt sørpå (hvor jeg bor, og de fleste andre i det landet her) saltes veiene med en gang det kommer et lite snøfnugg på veien..... har 2 penger til en supra + en vinterbil, kjøp deg det....har du ikke penger til begge deler så ikke kjøp supra. Det er mitt råd

 

He he, var nok meg det ja :drive2 Bilen er fiolett, og eneste 200 i Norge med den Speedpartslogoen... Bilen har stått stille i 1,5 år p.g.a. skilsmissehælvete :fire: Skal ha den på veien neste vår.. Artig med 350 hk/500 nm fra 3000 o/min til 7000 o/min! Veiene jeg tenkte på var opp til mor og far..

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å finne rette bilen! Har litt lyst på EUROSPEC Supra, men hører at den er mye dyrere?

 

Venstre-rattet Supra er nok endel dyrere ja :) Snittpris på rundt 400' pr. idag ser det til :)

 

I så tilfelle kan jeg vurdere en med rattet på feil side .. Har mest lyst på en 94- TT.

 

De er jo dønn like fra 93 til 96 da :)

 

Har tittet litt på autotrader, mobile, etc .. japanauto hadde jo ett par greie også .. mest mulig Supra for minst mulig penger, hehe ..

 

Husk at den koster å holde en slik bil i drift også da :)

 

Virker som det er veldig få i Tyskland, iallefall sammenlignet med feks. USA.

 

Stemmer...tilgangen på Supra er best i Japan, USA og tildels England :)

 

Men hvis jeg importerer, må jeg vel få hjelp av noen som har gjort dette før :)

 

Det anbefales ja :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, var nok meg det ja :drive2 Bilen er fiolett, og eneste 200 i Norge med den Speedpartslogoen... Bilen har stått stille i 1,5 år p.g.a. skilsmissehælvete :fire: Skal ha den på veien neste vår.. Artig med 350 hk/500 nm fra 3000 o/min til 7000 o/min! Veiene jeg tenkte på var opp til mor og far..

 

da blir det banekjøring igjen da..... mener du kjørte på våler ifjor eller forfjor? den helga hvor det begynte å snø..... alacocaina

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår