Hot Rod Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Dumt spørsmål, kanskje. Poenget er at jeg har kjøpt et alu innsug til CSB motoren. Det er Air Gap type av merket Professional Products og ser slik ut: Så er spørsmålet:Hva er alle de store hullene til? OK. Jeg har skjønt LITT: Det store todelte i midten er til forgasseren hehe... Det store til høyre på bildet er bak på innsuget og dermed til fordeleren. Det store foran er jo for vann til radiatoren. Men hva er det litt mindre hullet rett bak forgasseren beregnet på? Og hva med de ute på hjørnene bak? Og tilsvarende foran på hver side av vannuttaket til radiatoren? Leste noe i monteringsanvisningen som fulgte med inntaket at man kunne strekke slanger eller rør mellom de to fremre og de to bakre av disse hullene for å bedre kjølingen? Kan det stemme? Eller har jeg misforstått noe her? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Det store til høyre på bildet er bak på innsuget og dermed til fordeleren. Det ble vel litt feil ;) :web Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Lustigt dette hot rod jeg har hatt eksakt samme problem. Send meg din epostadress så skal jeg sende deg det svaret jeg fikk fra edelbrock. Det er en pdf fil med alt greit forklart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Det ble vel litt feil ;) :web Hva skal man si? TABBE!!!! :hammer :wave Skriblet det ned minuttene før jeg dro fra jobb, hehe. Vet du hva det lille hullet bak forgasser festet er? Stepside: Du har fått pm. Dette innsuget er ikke Edelbrock, men de har kanskje samme patent? Har skjønt såpass at en ikke skal la noen muligheter for ekstra kjøling være uprøvd når motoren skal i det trange motorommet på en hot rod. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Hmmm! Siden Forgasser-, Termostat- og fordeler-hull er avklart er jo den grei. :chevy Det lille bak forgasseren er vakuum til hva du ønsker (Som f.eks bremseservo, varmeapparat/ac, cruisecontroll, vakuummåler i dash, vakuum til modulatoren på 350/400 automater, osv) Bare å blinde hvis du ikke trenger vakuum. De fire på hjørnene er der kjølevannet presses ut av toppene, på vei til radiatoren. Normalt er de bakre bare blindet (Se vanlige Edelbrock eller original innsug), og de fremre to (på hver side av termostathuset) er en brukt til varmeapparat og den andre til temp.føler. Temp.føler kan også monteres på siden, i topplokkene som du allerede vet. Grunnen til å ha rør/slanger mellom hjørnene bak og foran er for å sørge for en "jevnere" temperatur mer lik den de fremre sylindrene går med i topplokket. Vannet suges fra radiatoren gjennom vannpumpa, og trykkes inn i blokka rundt hver sin sylinderrekke. Etter dette går vannet opp i hvert sitt topplokk, hvor det så normalt presses fram mot "Crossover'n" som termostathuset er montert på. At vannet får delt seg opp litt, og kan forlate toppene på to steder, gjør at toppen holder en mer lik temperatur i sin lengderetning. Sjelden vits på gatemotorer, men kan hjelpe mot tenningsbank i de bakre sylindrene som ellers går litt varmere enn de foran. Mer vanlig på race-/mer "ekstreme" motorer, men kan hjelpe kjølinga noe. (Alt hjelper i en rod, det ser bare ikke pent ut) Håper det kom ut greit, og ikke bare ble forvirrende? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kjempemessig. Takker for svar nok engang! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.