Gå til innhold

180 km/t forbi sivil purk, ligger jeg tynt ann?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Vet dette er blitt tatt opp før, men fant ikke noe når jeg søkte..

Men prøver igjen jeg, trenger bare et enkelt svar ikke masse kjeft fordi jeg tar opp denne saken igjen..

Here we go: Kappa med en kompis i går og kom til skade og kjøre forbi en politibetjent i 180 km/t.. Han var sivil, utenom skiftet sitt altså og i sivil bil... Hva kan han gjøre? Kan han gjøre noe annet en å annmelde meg, og i så fall hvor tynt ligger jeg ann?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein eg kjenner var ute for dette.

BMW e30 325i, hadde vel 205 km/t på meteret. Passerte då politimann i sivil som stod på rasteplass og snakka i mobiltelefon.

Denne politimannen kom heim i tunet til vedkommende etterpå og så som så var at " -det gikk litt fort i sta! "

og " -du veit eg kan ta lappen din."

-- ja det kan du, men eg får den igjen etter tre uker, for du kan ikkje bevise noko.

- ja det er sant det.

- du må kjøre litt roligere neste gang

-- jada, fikk det bare for meg

- det er det forteste eg har sett noken gang, du hadde minst 150 km/t

-- kanskje det

etter litt tørrprat så kjørte politimannen sin vei og lappen var fortsatt i behold.

Kanskje ikkje korrekt gjengitt da eg selvfølgelig ikkje var der.

så eg trur nok ikkje lappen din ryker, så lenge dei ikkje har noko handfast bevis mot deg.

Men det beste rådet er vel å ikkje bryte fartsgrensene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at en 740 ikke går så fort! :D:D

Men sånn seriøst, så tviler jeg på at noe blir å skje. Klarte han å tyde nrskiltet ditt i en såpass stor fart? :) Mange som kjører hvit bil...

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

hvordan rakk du å sjekke at han var sivilsnut når du lå i 180?

du sitter nå her så det har gått bra til nå. dumt å legge ut en tråd her om at det var deg. hehe

Var ikke en sivil snut, det var en snut som var sivil (utenom arbeidstid).. Grunnen til at jeg vet det er fordi han har vært naboen min i 15 år :) Traff på han i dag da, han hilste nå iallefall.. Men så litt morsk ut :( Hehe...

Kanskje dumt og legge denne tråden ut om meg selv ja, men så vet vi alle at jeg kan ha skrevet bare piss og vas så det holder nok ikke som bevis :)Dessuten kan ip'n være fra en helt an plass en min pc.. Og bosted har jeg ikke oppgitt her inne heller :)

Og til deg COZZIE: 740'n går glatt over 200 km/t ;) Ca. 215-220 km/t tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Var ikke en sivil snut, det var en snut som var sivil (utenom arbeidstid).. Grunnen til at jeg vet det er fordi han har vært naboen min i 15 år :) Traff på han i dag da, han hilste nå iallefall.. Men så litt morsk ut :( Hehe...

Kanskje dumt og legge denne tråden ut om meg selv ja, men så vet vi alle at jeg kan ha skrevet bare piss og vas så det holder nok ikke som bevis :)Dessuten kan ip'n være fra en helt an plass en min pc.. Og bosted har jeg ikke oppgitt her inne heller :)

Og til deg COZZIE: 740'n går glatt over 200 km/t ;) Ca. 215-220 km/t tenker jeg :)

Vel, mer 136hk motoren gjør en 740 akkurat 202 mener jeg det var..

Med 182hk B230ET gjør den ca 212 originalt, hvis jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke bli tatt av purken hvis det er bare en politimann inni bilen og han tar deg .Men som menace sa det , er lærhomsa en forbanna kranglefant tar han fra deg lappen . Og du må vente 3 uker . Jeg og faren min var på vei nedover til Oslo der det var en snutebil men en purk inni , folk sneik seg opp til vinduet for å sjekke om det var mange purk inni . Når de så at det var bare en seig de bare forbi . Det var veldig vittig å se på . :D :D :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider