Gå til innhold

Freshe opp motoren litt!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

Tok noen bilder av prosjektet mitt og trenger noen tips til hva jeg kan gjøre med sjølve motoren. Den ser ut som en jævla begravelse.

Er glad for alle tips om lakking, kromming (?), bytte av ting osv. Ser ikke akkurat bra ut nå :)

Hvis noen lurte, det er en 2,8l V6er made by Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. :D

 

1. Skift alle rør og slangeklemmer som ser jævlig ut.

 

2. Plastdetaljer som har falmet og er skitten vaskes/renses, bruk plastfornyer som gir dem fargen tilbake. Evt. skiftes med nye. Husk, mange små detaljer gir et godt totalinntrykk.

 

3. Vask motorrommet og motordeler. Motordeler glassblåses eller pensles med lakkfjerner for å fjerne korrosjon/lakk. Lakk dem med kvalitetslakk eller forkrom dem, alt ettersom du vil ha det. Veskebeholdere etc av klarplast renes grundig.

 

4. Rustne mutre og skruer skiftes. Enten rense og forsinke de gamle eller kjøpe nye.

 

5. Slitte ledninger skiftes, legg dem opp skikkelig. Pluggkabler, etc...

 

Filosofien er at det skal se som nytt ut.. :D

 

Kommer til å koste endel $$$ og ta tid.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vask alt grundig med avfettings middel.

*ta ut slanger og plast.

*puss over alt av stål med en stålbørste.

*lakk med "Hammerite" lakk på alt av stål.(tåler varme og kan lakkes over annen lakk. Man får den også i mange fine farger)

*monter tilbake alt du har tatt ut, etter at du har vasket det. (prøv og samle det så godt så mulig med "klips" som tåler varme.

 

Tid: 2 kvelder (lakken må jo herde)

Penger: en boks med lakk og en pensel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg lakkere manifoldene med Hammerite-lakk også?

Det sitter kjedelige tromler bak på bilen, som har blitt rustete på overflata som manifolden på bildet. Det duger kanskje med sånn hammer-lakk der også? For den hammerite-lakken er vel sånn som blir sabla knallhard..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på manifolden din.

Tromlene dine blir veldig pen med Hammer lakk.

Har selv sølvgrå hammerlakk på mine.

 

Hvorfor ikke kjøpe en boks og lakk tromlene dine bak, så legger du på en liten flekk på manifolden din for og se?

 

Har sett hammer lakk i fargene: sort, hvit, sølv, blå og grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Men hvor er det man egentlig får tak i hammer-lakk? Jernvaresjapper? Biltema?

 

Eller en helt vanlig fargehandel. Hender de har på Europris og sånne alt-mulig-til-en-tier butikker.

 

Jeg lakket tromlene mine med Biltemas svarte felglakk og det ser bra ut så langt.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

*Vask alt grundig med avfettings middel.

*ta ut slanger og plast.

*puss over alt av stål med en stålbørste.

*lakk med "Hammerite" lakk på alt av stål.(tåler varme og kan lakkes over annen lakk. Man får den også i mange fine farger)

*monter tilbake alt du har tatt ut, etter at du har vasket det. (prøv og samle det så godt så mulig med "klips" som tåler varme.

 

Tid: 2 kvelder (lakken må jo herde)

Penger: en boks med lakk og en pensel.

 

 

Hammerite er IKKE over lakkerbar med annet en hamerite, den inneholder silicon

you dont go fast without gass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Quack: JEg har en slik gasser som du har tror jeg (stor 2 ports Weber?).... Det jeg lurer på er hvor mange gamper disse motorene som du har her har originalt? Vet du hvor mye gasseren leverer til sånn ca?

 

Er nok ikke no weber her så vidt jeg veit :) Motoren er en V6er med 150 gamp i utgangspunktet. 2,8 liter med innsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår