Mew Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 MC- stunt i 303 km/t Politiet er sjokkerte over motorsyklisten som filmet stuntene sine mellom Arendal og Grimstad i svimlende 303 kilometer i timen. Det er trist å se hvor uansvarlig det går an å være overfor seg selv og andre. Det er et under at ingen liv gikk tapt under denne kjøreturen, sier stasjonssjef ved Arendal politistasjon, Jan Sverre Krogstad til Dagbladet. Ifølge Agderposten går videoen i omløp som underholdning på Internett, og har fått navnet «Arendal - Grimstad på to minutter». Den viser en motorsyklist som leker med døden bortover E18, helt opptil 303 kilometer i timen. Det vil si 90 meter i sekundet. En ny samfunnstrend Motorsyklisten kjører også på bakhjulet i 180 kilometer i timen, og skjener over i det andre kjørefeltet flere ganger. - Dette er et eksempel på en trend i samfunnet, der det dreier seg om å vise seg fram mest mulig gjennom ekstreme stunt gjennom skrytevideoer. Men jeg synes det kan gjøres på andre steder enn offentlige veier, sier Krogstad til Dagbladet. - Hvordan skal dere hindre at slikt skjer? - Har du hørt om politibiler som kjører i 303 kilometer i timen? Vi kan ikke gjøre annet enn å holde vanlige kontroller, og prøve å stoppe det slik, sier Krogstad. Sjokkert trafikklærer Det har vært flere stygge dødsulykker langs denne strekningen, og han vil prioritere kontroller på denne strekningen framover. Dersom denne syklisten hadde blitt tatt, ville han fått ett år i fengsel og et beslaglagt førerkort. Krogstad forteller at han har vært borti liknende stunts tidligere, men aldri noen så halsbrekkende. Han frykter at trenden med skrytevideoer vil utvikle seg videre, og at personene vil prøve å overgå hverandres stunt. Også trafikklærer Frode Terkelsen i Arendal ble sjokkert over videoen. - Jeg er oppgitt og sjokkert over at det finnes slik idiotkjøring her. Det er ren og skjær flaks at det ikke går galt, sier han til Agderposten. Greit nok sikkert uansvarlig å kjøre så fort, men kan ikke gjøre annet en å le av denne omtalen om kjøringa.. Finnes det en mal for grisekjørings artikkler? 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Den er vel postet før 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Mulig mulig, men ikke da jeg søkte på "MC- stunt i 303 km/t" 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 postet før.. arendal - grimstad 2 minutter heter den men verdt å se, og lese "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Rask kjøring. Men jeg syns nå uansett det er tåpelig. Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 tåplig?? nei det er ikke tåplig. hvis du ser filmen.. så er det nesten ingen biler på vegen.. så han setter bare sitt eget liv i fare;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 HOHOHO! Krogstad var like sjokkert da minibanken i sentrum ble ranet med gaffeltruck, de gang var han heldigvis bare betjent :chevy Er drittsikker på at jeg kunne ha dratt rundt Tyholmen på bakhjulet i 250 km/t hele formiddan uten at polti hadde fattet noen mistanke. La nå endelig folk rase fra seg fartsgalskapen utenfor tettbebygget område uten å bli vanvitteige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 tåplig?? nei det er ikke tåplig. hvis du ser filmen.. så er det nesten ingen biler på vegen.. så han setter bare sitt eget liv i fare;) Har noen link til denne filmen? EDIT: Fant den ;). '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Jeg synes det er tøft jeg. Ja, seriøst. jeg mener det. Det er helt rått. Det bekrefter at det finnes andre mennesker her i landet enn hjernedøde folk som sitter foran tven og ser på nrk eller på pc'en (og ser på bilforumet??hehe, neida:D bare tuller med det altså). JEg føler meg stolt over at vi enda har noen modige mennesker igjen her, som ønsker å ufordre grenser og fysikkens lover. Det er det som gjør at vi alle er der vi er idag. Hest og kjerre i 25 er ut, selv om staten i norge ønsker å gjeninnføre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Jeg synes det er tøft jeg. Ja, seriøst. jeg mener det.Det er helt rått. Det bekrefter at det finnes andre mennesker her i landet enn hjernedøde folk som sitter foran tven og ser på nrk eller på pc'en (og ser på bilforumet??hehe, neida:D bare tuller med det altså). JEg føler meg stolt over at vi enda har noen modige mennesker igjen her, som ønsker å ufordre grenser og fysikkens lover. Det er det som gjør at vi alle er der vi er idag. Hest og kjerre i 25 er ut, selv om staten i norge ønsker å gjeninnføre det. Helt enig, fart & spenning er tingen :drive2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 tåplig?? nei det er ikke tåplig. hvis du ser filmen.. så er det nesten ingen biler på vegen.. så han setter bare sitt eget liv i fare;) Jeg har sett filmen. Jeg syns fortsatt det er tåpelig. I 300 har du lite kontroll, du kan fort reagere for sent. Heller være på den sikre siden, skal du kjøre fort, dra til tyskland. My oppinion. Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Jeg har sett filmen. Jeg syns fortsatt det er tåpelig. I 300 har du lite kontroll, du kan fort reagere for sent. Heller være på den sikre siden, skal du kjøre fort, dra til tyskland. My oppinion. er en lovens mann du da?? ikke at det er noe galt med det, men jeg syntes d lukter litt høybråten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 synes ikke det er så mye galt med filmen,er nesten ikke noe trafikk..... Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Så filmen 2 ganger, fordi jeg trodde jeg hadde missa noe veldig trafikkfarlig første gangen:D Synes det var fin kjøring jeg. Ekstremt lite trafikk( 2 biler!) og gode marginer. Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Jeg må si meg enig i nomix. synes dette er noe uforsvarlig. Klart det er morro å se på, og vi kan le av det nå, fordi det gikk bra. Men det kunne gått ille. man har ikke kontroll i 300km/t. Det kunne gått noen i veikanten, eller dyr kunne løpt ut i veien. Uansett, jeg syntes dette er uforsvarlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg