Gå til innhold

eksosanlegg

Ranger emnet

Helios

Anbefalte innlegg

Hvordan er det effektmessig med orginal anlegg med kun bakdemper (raka rør i stedet for fremre og midtre)

kontra komplett supersprint 2.5" (inkl. grenrør)

hvordan blir lyden på de 2 alternativa.. noen som vet? litt usikker på hva jeg skal ha nemlig.. men effekt går foran lyd (bare det ikke blir FOR MYE lyd)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt 16v G60en til corradoboy med kun bakre demper. det er et helvetes leven.. men FY faen så rått i tunneller osv :) mn er rimelig drøyt støynivå på den(skal nevnes at det ikke er orginal anlegg, men 2.5" hele veien)

.. sjekk den "slaktern" filmen som ligger i media forumet (ozzt@rudskogen topic). der hører du min 16v med tre potter på 2.5" eksos med KN filter. begynner å bli relativt mye lyd allerede da.. jeg vurdere om jeg tør å ta av dene fremste potta eller ikke (redd for sykt støynivå)..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har 2.5" fra rett etter grenrør.. ehe.. så jeg vet hva 3 x 2.5" potter gir for lyd. derfor jeg lurer på det der med 2.5" supersprint med grenrør kontra orginal annlegg med bare bakdemper.. er effekt jeg er ute etter.. lyd er slik som kommer

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig.. finnes det noen nettside for dissa jørgerud folka? så man kan se priser på ferrita anlegg? hjelper lite med svenske sider å se priser på vil jeg tru.. tenkte på norsk side.. ferrita er helt klart godkjent for min del ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Fullt mulig.. finnes det noen nettside for dissa jørgerud folka? så man kan se priser på ferrita anlegg? hjelper lite med svenske sider å se priser på vil jeg tru.. tenkte på norsk side.. ferrita er helt klart godkjent for min del ihvertfall

http://www.jorgenrud.no

Men det står ikke noe særlig priser på Ferrita der, jeg fikk en ca. pris på 5000,- fra grenrøret og bakover med 2 potter.

Og da bygger de det til bilen..

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. men saken er det at det er det fremre eksosrøret mitt som er røket.. så det er egentlig det som er viktigs..hehe.. jeg får vel ringe dem ellre noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at dere orker å kjøre med sinsykt støy nivå ?

Noen skulle mekker et effektanlegg med av/på bryter :)

Hvis noen vet om en ventil som tåler varme så er det jo egentlig mulig - lage en by pass på ene potten med en ventil på - med bryter inne i bilen ;) Kunne vert fett :) Eller at den hadde åpnet selv når en trødde på litt ? Høres egentlig litt merkelig - men hadde vert stilig å hørt hvis noen er villige til å prøve :)

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes lyddemper med eletrisk styrt spjell.. sånn at man kan justere lyd og mottrykk opp/ned. fungerer faktisk rimelig bra.. men det er ei bakpotte.. og den er ikke no sånn veldig pen.. Torshov selger slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Det finnes lyddemper med eletrisk styrt spjell.. sånn at man kan justere lyd og mottrykk opp/ned. fungerer faktisk rimelig bra.. men det er ei bakpotte.. og den er ikke no sånn veldig pen.. Torshov selger slike.

Så det var den rare potta jeg så på Torshov med noe elektriske greier på, skjønte ikke helt hva det var (trodde det var noe flamethrower greier) ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. joda.. er elektrisk spjell.. en kompis har slik på BMW'n.. gir ganske grei lyd liksom.. eller.. litt lav rumlebrumle lyd med spjellet stengt.. høres ut som noe formel en ting omtrent med spjellet åpent..hehe.. men jeg har tenkt på å lage noe lignende sjøl.. ikke til eget bruk.. men til f eks jordebiler og slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider