Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Eller, altså. Poenget er at turbo er selvfølgelig gøy. Men jeg tror ikke det er aktuelt i Charaden. Derfor skal jeg heller nyte en high-reved single overhead cam HC-E motor :)

Eller syns en VW-mann at NA bare er kjipt og null glede? :P

Neida. Bare lurte på om du kunne definere hva som var gleden med en sugemotor jeg.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida. Bare lurte på om du kunne definere hva som var gleden med en sugemotor jeg.

Kan man egentlig definere gleden med å bruke alt for mye penger og tid på en bil? Det kan ikke jeg. Men jeg elsker biler!

Vanskelig å definere gleden ved sugemotor, men det er noe ved dem.. Motorrommet blir iallfall cleanere og penere uten turbomotor, synes jeg iallfall, ettersom jeg da også ville hatt en FMIC.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man egentlig definere gleden med å bruke alt for mye penger og tid på en bil? Det kan ikke jeg. Men jeg elsker biler!

Vanskelig å definere gleden ved sugemotor, men det er noe ved dem.. Motorrommet blir iallfall cleanere og penere uten turbomotor, synes jeg iallfall, ettersom jeg da også ville hatt en FMIC.

Da skal jeg definere gleden av en sugemotor for deg, gassresponsen, lyden, kjøregleden.. Basert på mine erfaringer med Miataen..

OG gleden med turbo motor, kicket, lyden, og pådraget ved spoolup.. Kanke si jeg IKKE liker ett motorrom uten ett fint lite sneglehus heller :hello: Svære fine polerte rør ned til IC..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg definere gleden av en sugemotor for deg, gassresponsen, lyden, kjøregleden.. Basert på mine erfaringer med Miataen..

OG gleden med turbo motor, kicket, lyden, og pådraget ved spoolup.. Kanke si jeg IKKE liker ett motorrom uten ett fint lite sneglehus heller :hello: Svære fine polerte rør ned til IC..

Hehe. Takk :)

Jeg har planer om en turbobil, etter hvert, da enten Volvo 740 TIC eller Mitsubishi Evo I GSR. Men da går jeg også for høyere effekt, ettersom disse har bakhjulstrekk/firehjulsstrekk. Charaden er jo en førstebil, og jeg trenger iallfall ikke mer en 100 hk i en førstebil. Skjønt, det kommer jo an på øynene som ser, men jeg tviler på at noen er verdensmestre rett etter de har fått lappen. Jeg skal lære og kjøre bra, men det tar tid. Derfor er det kanskje greit å ha en mindre kraftig bil først, så heller gå med mer kraft etterpå? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og jeg trenger iallfall ikke mer en 100 hk i en førstebil. Skjønt, det kommer jo an på øynene som ser, men jeg tviler på at noen er verdensmestre rett etter de har fått lappen. Jeg skal lære og kjøre bra, men det tar tid. Derfor er det kanskje greit å ha en mindre kraftig bil først, så heller gå med mer kraft etterpå? :)

Man trenger alltid mere hester og det er like greit i første som i siste bilen...

Skal man lære å kjøre skikkelig er det mye mere morro med mye hester på bane så man lærer hvor grensene går, enn en slapp bil man grisekjører med på landeveien.....

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dashbord-jobben begynner å komme seg nå. Grunnet alle smådeler, så skal dashbordet slipes og grunnes snart, forhåpentligvis. Deretter skal alle smådelene og dashbordet lakkeres sorte, før alt havner sammen igjen. Samtidig skal jeg få rustsveiset bilen, der jeg har gått 1 skritt frem og to tilbake. Jeg har snakket med han jeg skulle låne sveiseapparat av, og kartlagt hvordan tappe bensinen mest mulig effektivt. Jeg har også fått vite av svigersønnen til han jeg skulle låne sveiseapparat av, at det var elektrisk sveis, ikke MIG, så man vil trolig bare sveise hull i de tynne karosseriplatene. Derfor må jeg få leid meg ett sveiseapparat. Tips?

rimg00010pm.jpg

rimg00035of.jpg

Her er iallfall nygrunnede interiørdeler, bare venter på å få lakkert dem i sexy, exclusive matt black.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh? jooo.. viktig å "kartlegge" hvordan man skal tappe av bensinen!

Det blir en førstebil/bruksbil, men at du ikke kommer til å bruke den noe særlig?

maaaan

det var da veldig så negativ du skulle være da?!

ja hvordan er det med din førstebil/bruksbil?...

er vel ikke vits og lage to poster etterhverandre med bare dritt?

skjerpings :iconsm

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig fint ut det dashbordet iallefall :)

Takk takk.

Moe&co har billige apparat :)

Du har PM/MSN.

ehhh? jooo.. viktig å "kartlegge" hvordan man skal tappe av bensinen!

Jeg måtte finne ut hvor mye det rant ut tappepluggen, og om det lønte seg å bruke noen annen metode enn bolten under.

Det blir en førstebil/bruksbil, men at du ikke kommer til å bruke den noe særlig?

maaaan

Kommer seff an på hvor lang tid jeg bruker, er jeg ferdig når jeg er 16, er det ikke mye poeng i å vente to år. Selger heller denne, og kjøper meg ett nytt prosjekt. Men det er alt for tidlig å si.

Hvorfor blir ikke denna prosjekt tråden stengt? denna er jo like jalla som min "Prosjekt rånebil" tråd som ble stengt!

Jeg tør ikke uttale meg om min er jalla eller ikke, det får andre bestemme. Jeg prøver å lage en tråd med litt humor, som i tillegg viser hvordan en 15-åring med null erfaring gjør sitt beste for å lage sin første bil bedre og penere.

Jeg kan forresten ikke skjønne at din "Prosjekt rånebil" ble stengt, flott tittel, og du bor visst også i Somalia på Kongsberg..

Volvo_242: Hyggelig kommentar. :rolleyes:

Bare til å stå på med prosjektet! Blir bra.

Har du noen bilder av ca stil du skal ha på bilen?

I hodet har jeg, prøvde meg på en liten PS, men ble ikke akkurat bra. Har aldri sett noen Charade med noe av det samme, har sett kun ett fåtall Charader som er gjort noe med. Noen stikkord; lav, eksklusiv men samtidig sporty.

Takk :)

PS: Skal få prøve å tatt en PS etter hvert, men jeg er vel ferdig med bilen innen jeg får gjort det ;)

Din tråd var kanskje litt mer usaklig? Ikke vet jeg, men denne tråden er super, og pjokken har pågangsmot som en okse.. Stå på!

Takk, takk! :)

jeg har også pågangs mot, og jeg er like gammel! men min bil er i en annen klasse da...

Nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider