Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Så en kar som skal kjøre en gammel BMW, som har gått over 300k, til tyskland og rase den rundt nürburgring, forstår ikke galskapen med dette prosjektet?;) Hehe, sikkert ikke den mest planlagte tråden på forumet dette her, men det er da moro å lese!:) Gi han en sjangs m'm

Takk, takk! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så en kar som skal kjøre en gammel BMW, som har gått over 300k, til tyskland og rase den rundt nürburgring, forstår ikke galskapen med dette prosjektet?;) Hehe, sikkert ikke den mest planlagte tråden på forumet dette her, men det er da moro å lese!:) Gi han en sjangs m'm

[OT]

Ja, Alpinaen har gått over 300.000 km, men motor, gir og diff ble overhalt på 280.000 km og det er kvitteringer på vedlikehold på over 350.000,- siden 1985. Med andre ord er ikke bilen i dårlig stand, som du prøver å basere poenget ditt på. Og om bilen skulle bryte sammen har jeg økonomi til både reparasjon og frakt hjem.

[/OT]

Skal selvfølgelig gi han en sjanse, men noen trenger å beskyttes mot seg selv. Å bruke alle pengene sine på en gammel bil når man er 15 år gammel, samtidig som man åpenbart har null styring på prosjektet ender det neppe med annet enn mye skrik og lite ull.

Det er selvfølgelig en kjempefin måte å lære seg å skru, men å bygge bil koster penger, mye penger. Noe som det sjeldent er mye av i lommene til 15-åringer.

Du skal få gjøre som du vil med pengene dine Eiriksmil, men jeg vedder en pølsemeny på at du ganske snart blir lei bilen og at det ender med at den blir solgt i deler.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da alle vært 15, med en gammel bil stående som tar alle de hardt opptjente pengene? Er vel ikke noe å bl beskyttet mot det vel? Sånn fødes en entusiast;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[OT]

Ja, Alpinaen har gått over 300.000 km, men motor, gir og diff ble overhalt på 280.000 km og det er kvitteringer på vedlikehold på over 350.000,- siden 1985. Med andre ord er ikke bilen i dårlig stand, som du prøver å basere poenget ditt på. Og om bilen skulle bryte sammen har jeg økonomi til både reparasjon og frakt hjem.

[/OT]

Skal selvfølgelig gi han en sjanse, men noen trenger å beskyttes mot seg selv. Å bruke alle pengene sine på en gammel bil når man er 15 år gammel, samtidig som man åpenbart har null styring på prosjektet ender det neppe med annet enn mye skrik og lite ull.

Det er selvfølgelig en kjempefin måte å lære seg å skru, men å bygge bil koster penger, mye penger. Noe som det sjeldent er mye av i lommene til 15-åringer.

Du skal få gjøre som du vil med pengene dine Eiriksmil, men jeg vedder en pølsemeny på at du ganske snart blir lei bilen og at det ender med at den blir solgt i deler.

Kloke ord. :)

Endelig et ordentlig, fornuftig argument...

Update: I dag prøvde jeg med sitrusrens, snart ferdig med venstre side. Det blir bedre uten, ja! Bilder kommer i morgen, da jeg skal jobbe litt mer..

Stay tuned.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med Eirik gjennom dette forum. Snakket MYE med han via Msn.

Han har til tider mye snåle spørsmål,det skal sies..Hehe

MEN,han spør,og jeg svarer etter beste evne.Dette er jo sånn vi alle lærer.At han kanskje sikkert i løpet av 3 år har gått lei hele bilen er en annen sak.

Men sånn fødes en ekte entusiast-

Dere andre er sikkert bare super missunnelige på alle som har Daihatsuer kiddie

Stå på Eirik,syns du er flink jeg :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med Eirik gjennom dette forum. Snakket MYE med han via Msn.

Han har til tider mye snåle spørsmål,det skal sies..Hehe

MEN,han spør,og jeg svarer etter beste evne.Dette er jo sånn vi alle lærer.At han kanskje sikkert i løpet av 3 år har gått lei hele bilen er en annen sak.

Men sånn fødes en ekte entusiast-

Dere andre er sikkert bare super missunnelige på alle som har Daihatsuer kiddie

Stå på Eirik,syns du er flink jeg :)

Takk, takk. Den slags hjelper vettu ;)

Fødes entusiast? Jeg har digget biler siden jeg ble født jeg ;)

Klarte visstnok bare å 'laxe i barnevogna langs motorveien, ikke i skogen, og på turveier og slikt. Neida, langs motorveien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen ikke så langt fra Røa, Oslo, som sveiser bra, eventuelt til en billig penge? PM meg... Trenger litt sveise-jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen ikke så langt fra Røa, Oslo, som sveiser bra, eventuelt til en billig penge? PM meg... Trenger litt sveise-jobb...

du bor på røa ja...begynte og skjønne det....da er vi jo nesten naboer...hva skal du ha sveisa? er jo bedre vis du spesifiserer det litt bedre hva det går ut på.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bor på røa ja...begynte og skjønne det....da er vi jo nesten naboer...hva skal du ha sveisa? er jo bedre vis du spesifiserer det litt bedre hva det går ut på.....

Tror jeg har skrevet det lengre oppe.

Uansett, kan skrive det på nytt :)

1. Plate ved hull i bagasjerom/ved begynnelse på støtdempertårn (stort)

http://img462.imageshack.us/img462/9896/rimg00769wk.jpg

2. Plate i høyre dempertårn (veldig lite hull).

3. I tillegg ny skjermkant (skal bestilles fra Veng), på venstre side bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt noen flere bilder i det siste, i tillegg er dette en splendid sjanse til å teste ut hvordan linke bilder med sin egen hjemmeside, og ikke bruke ImageShack/Pop/Whatever....

Det gikk visst ikke så greit..

Nå går det vel:

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder, fra da jeg lakkerte midtkonsollen. Hev også på med litt sparkel noen steder, pga veldig ujevn overflate og store hakk:

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider