Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Good work? Hittil har han revet av noen lister og malt asfaltplatene sine med antirust...

Trodde målet var å få bilen EU-godkjent jeg, men ingen av oppgraderingene på listen din medvirker til å få bilen EU-godkjent. Snarere tvert imot. Få heller bilen EU-godkjent, selg den og kjøp deg en moped. Det kommer du til å få langt større glede av, for innen du er gammel nok til å kjøre bilen kommer du garantert til å ha lyst på en helt annen bil.

Planene ble litt endret...

Dessuten, jeg har kverket en del rust, i tillegg til å ha funnet mer enn jeg visste om...

Da selger jeg den når den tid kommer, som en ferdig bil.. Moped skal jeg ha uansett...

Takk til de som støtter meg! :)

Det blir foreløpig ikke turbo, da jeg regnet litt, tenkte litt, og droppet det... 90 hk holder i massevis, med 830 kg...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe.. skal ikke se på gradestokken før man går ut .. ta inn gradestokken, for at da ser du ikke hvor kaldt d er! hehe.:)

Hehe. Vi fikk digital gradestokk til jul vi.. Så jeg har ingen mulighet til å slippe unna ;)

Edit: Sånn dritt med trådløs sensor ute, så the head unit henger i gangen...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en gammel 86 modell charade på 1 liter stående på hytta, den brukes bare såm herjebil, skogsbil og knusebil!!! :tannløs

Den er knall hvit og har sotede ruter og så har den knallrøde fartsstriper over panser og tak :afro

Skikkelig styggjævlig bil, men ble ikke verre med fartstriper og sotede ruter i hvert fall!!

Kan muligens legge ut noen bilder her, men om du/dere søker på autodb.no i troms og så søker dere på daihatsu charade 1986 modell så skal den nok ligge der ;)

skal ha knappe 2500kr for den!! LITE RUST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en gammel 86 modell charade på 1 liter stående på hytta, den brukes bare såm herjebil, skogsbil og knusebil!!! :tannløs

Den er knall hvit og har sotede ruter og så har den knallrøde fartsstriper over panser og tak :afro

Skikkelig styggjævlig bil, men ble ikke verre med fartstriper og sotede ruter i hvert fall!!

Kan muligens legge ut noen bilder her, men om du/dere søker på autodb.no i troms og så søker dere på daihatsu charade 1986 modell så skal den nok ligge der ;)

skal ha knappe 2500kr for den!! LITE RUST!

Kjøpern for 500 spenn... Jeg betalte jo 2000 spenn for en damekjørt/gammelmannskjørt, velstelt Charade jo ;)

Edit, fant den ikke, legg opp bilder her a ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpern for 500 spenn... Jeg betalte jo 2000 spenn for en damekjørt/gammelmannskjørt, velstelt Charade jo ;)

Edit, fant den ikke, legg opp bilder her a ;)

Så du skal frakte en skrotbil fra Tromsø til Oslo, OG du skal betale 1.000 kr mindre enn hva man får i vrakpant?

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge opp bilder etterhvert, har bare ikkje så god tid akkurat nå... SEFF selger jeg den ikke for deg for ynkelige 500 spenn når høggern tilbyr 1500! :lol

Penger er ikke alt her i verden! ;)

Bare for meg :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal frakte en skrotbil fra Tromsø til Oslo, OG du skal betale 1.000 kr mindre enn hva man får i vrakpant?

Ja... Jeg trenger en som kan kjøre og... Du blir med, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en sånn morrotråd?

Den skulle være ment seriøs... Men folk har visst oppfattet den som en morrotråd. Spesielt Skrotnisse og Overladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skulle være ment seriøs... Men folk har visst oppfattet den som en morrotråd. Spesielt Skrotnisse og Overladder.

Jeg ser overhodet ikke på dette som noen morotråd, men motsetning til mange andre så applauderer jeg ikke galskapen.

Først skulle du få bilen EU-godkjent, så skulle skulle du heller style den, og nå skal du kjøpe deg en delebil fra Tromsø. Snakk om fremad i alle retninger...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overhodet ikke på dette som noen morotråd, men motsetning til mange andre så applauderer jeg ikke galskapen.

Først skulle du få bilen EU-godkjent, så skulle skulle du heller style den, og nå skal du kjøpe deg en delebil fra Tromsø. Snakk om fremad i alle retninger...

1. Ta en spøk. "Delebilen" kostet 500 mer enn min bil, den hørtes for å si det mildt absolutt ikke bra ut, og JA jeg vet hvor Troms ligger...

2. Jeg skal ikke style den. Har jeg sagt noe om plastikk??? Jeg skal ha felger, seff, senke (hvorfor ikke senke, når jeg uansett må ha nye dempere og fjæring, for å få den EU-ok?), cleane den litt, ikke mer... Ikke overdreven plastikk, rice spoiler, vinyls, ekkelt stasj!

3. Jeg er ikke dum i hodet, slik som mange her tror...

4. Planen er fortsatt å få den EU godkjent, men med litt forandring på kjøpet... Ny potte, og slikt. Nye interiørdeler... Rette ut bulker. Få den FIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kar som skal kjøre en gammel BMW, som har gått over 300k, til tyskland og rase den rundt nürburgring, forstår ikke galskapen med dette prosjektet?;) Hehe, sikkert ikke den mest planlagte tråden på forumet dette her, men det er da moro å lese!:) Gi han en sjangs m'm

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider