Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg er litt treg, men har jo aldri gjort dette før. Dersom man tar små områder av gangen, venter litt, og tar ett lite område til, blir det da bedre enn om man klinker på masse med en gang?

Hva med innvendig da? I karosseriet.. Vil det "slå" seg akkurat som panelene, eller er det noe annet? Hvor langt fra bør man stå?

Det som er cluet her er å ta "sterke plasser" istede for å ta helt "åpne" områder, som er svake tar du kantene istede og inn mot midten.. men pass på!

På midta kan du blåse sand på med munnen :D happyhappy

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå håper jeg ikke at du skal sandblåse hele bilen med det første :P

På områder under bilen/ lister ol. er det bareå blåse gjevnt over til rusta er helt borte.

Hvis du må sandblåse PÅ bilen med åpne dører eller lignende så er plast en fin ting.. å dekke til med :P

EDIT: bruk maske og briller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg ikke at du skal sandblåse hele bilen med det første :P

På områder under bilen/ lister ol. er det bareå blåse gjevnt over til rusta er helt borte.

Hvis du må sandblåse PÅ bilen med åpne dører eller lignende så er plast en fin ting.. å dekke til med :P

Jeg skal sandblåse der hvor det er rust, på le gulv .

Bildet av Le Gulv:

rimg00787fo.jpg

Asfaltmattene er borte nå. Under dem hadde det lurt seg inn litt rust. Tenkte å sandblåse der jeg ser rust, i første omgang, i tillegg til rundt rusthull.. Kanskje 3 stk. Så bak på skjermkanten, og fremskjermene. Dørerene tror jeg jeg venter litt med, de ser ganske greie ut. Samme gjør panser og slikt.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at store flater lett slår seg hvis du sandblåser de, er at sandblåsinga utvikler mye varme.

Ahaa. Det forklarte jo en hel, god del! Ergo, kort tid om gangen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belter er på...

rimg01617al.jpg

Belter er av, lagt i små plastposer, som igjen legges i skoeske. Smart!

rimg01709jp.jpg

En ting er sikkert.. Dette er ikke asfalt! Er det gummi-plast lignende saker?

rimg01725us.jpg

rimg01775cx.jpg

Asfalten er borte vekk!

rimg01800es.jpg

rimg01835nt.jpg

rimg01888bn.jpg

rimg01905km.jpg

Litt rust

rimg01852ah.jpg

rimg01847vg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal bilen sandblåses innvendig.. That's right. I morgen! Har fått låne kompressor av naboen, eller, skal låne den. Så i morgen tenkte jeg meg en tur på Biltema. Hva trenger jeg? Sandblåser og sand.. Noe mer? I tillegg, hvordan fungerer sandblåsing egentlig? Inntil i dag trodde jeg sanden ble sittende på i en slags lakk, og at det så ut som grunning. I dag fant jeg ut at det kanskje er mer effektivt sandpapir.. Hvordan fungerer det egentlig? Må jeg støvsuge hele bilen etterpå da? Med andre ord, bare ligger sanden igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca ser bilen din ut inni etterpå:

l-egypt.jpg :)

Men du bør kanskje ribbe bilen din litt mer først eller? =)

Hehe. Tenkte å legge plastikkduker over dashbord og ratt, rundt dørene, og legge teip rundt ledningene, eller kanskje flytte dem, henge dem oppi taket mens jeg holder på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke sandblåse inni bilen din sånn den er nå, hvis det va det som var planen?

Edit, så ikke innlegget rett over mitt;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke sandblåse inni bilen din sånn den er nå, hvis det va det som var planen?

Edit, så ikke innlegget rett over mitt;)

Kan jeg sandblåse når jeg har dekket til med plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det.. Er veldig finkorna den sanden, så den finner nok en vei rundt plasten. Menmen, bare en måte å finne ut det på!:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det.. Er veldig finkorna den sanden, så den finner nok en vei rundt plasten. Menmen, bare en måte å finne ut det på!:D

Hehe. Skal jo dobbeltteipe plasten fast og da seff ;)

Den som lever får se.. Sandblåses skal det iallfall gjøres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider