Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Du er rett of slett missunleg fordi Eirik kan mer om bil enn ka du kan, enkelt og greitt

Kanskje han bare er misunnelig på at jeg har bil? :D

Heller litt off topic, enn dumme kommentarer... ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha fikk meg en liten latter der ja... Men hadde jo vært verre hvis du faktisk gjorde det da, er ikke noe galt i å spørre. Kjekk erfaring å få med seg hvis du noen gang skulle begynne på noe hissigere ! Lykke til.

Nettopp!

Det hadde jo vært hysterisk morsomt hvis jeg faktisk hadde gjort det, og ingen på forumet hadde sagt noe, men bokstavelig talt ligget på gulvet leende. Det var jo bare ett spørsmål. Kunne nesten ingenting teknisk om bil før, tja, oktober 05. Går ikke mekaniker-linje, og har ingen planer om det heller. Det er jo tross alt noe av det et forum er til, spørre spørsmål..

Så var det å lakkere de bremseskivene i kamuflasjegrønt da... Så ingen ser at jeg har bremser, liksom... Bilder kommer etterpå.. :watchout

Eller ikke :lol

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo aldri på forumet, så da må jo ve ein grunn for det, trur du ikkje det?

Kanskje han heller er i garasjen å gjør noe? Og ikke lager tråd på bilen sin som er på 36 sider og eneste som har skjedd med bilen er fjerning av litt rust og interiør? :)

Er veldig mye prat på mye av folket på forumet her og lite action.. :)

Og om man tenker mer enn 2 sekund på om det kan være lurt å lakke bremsene så tror jeg man finner svaret selv..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i 10'ende du ja :)

Eg går på GK mek, satsa på vk1 bil til hausten.... ;) Gleder meg som eit barn. :spin

Hehe. Prøvde å begrense bilgalskapen til hjemmebruk, jeg da.. Søkte meg inn på allmen videregående. Eller, det var mer for å spare bilinteressen til hjemmebruk. Riktignok håper jeg på å bli ganske flink med bil etter hvert, men det blir ganske ensformig med 8 timer bil på jobben, før du kommer hjem, og går ut i garasjen for å skru... Bedre med noe heeelt annet som yrke, enn å skru bil, hvis du virkelig interesserer deg for det.

Kanskje jeg skulle bli advokat, type advokat for bilinteresserte (støtte uheldige fartsofre, gjøre legalisering av sjeldne biler enklere, osv..)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, men er det nødvendig å uttale seg om sånnt då? Nei. Kanskje Eirik er noken av dei so IKKJE drite peng. Eg håper du fått deg litt "underholdning" no, kanskje du og skal byrja med dritt slengingen so blir det enda meir "action" for deg. Ja, er delevis enig med det er kanskje litt for mykje prating og for lite jobbing med bilen. Men prosjektet blir dønn da, samma kor lang tid da tek.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til hvorfor det blir mye snakk, er fordi jeg spør om ting i min egen tråd, istedenfor å lage en ny tråd om hvert spørsmål..

Er det galt og, nå?

Fant forresten ett gammelt bilde av bilen. Dette var dagen før jeg fikk den hjem..

charade9ju.jpg

Har vel skjedd en del siden oktober :)

rimg00251qg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han heller er i garasjen å gjør noe? Og ikke lager tråd på bilen sin som er på 36 sider og eneste som har skjedd med bilen er fjerning av litt rust og interiør? :)

Er veldig mye prat på mye av folket på forumet her og lite action.. :)

Og om man tenker mer enn 2 sekund på om det kan være lurt å lakke bremsene så tror jeg man finner svaret selv..

jeg synes bilforumet er alt for flinke til å drite i folk som ikke kan mye og ikke har masse penger. om man synes det er unødvendig med lange tråder med lite fremgang så trenger man jo ikke å følge med på den tråden. jeg synes det er gøy å se at folk uten en million i banken gjør det de kan.

vil bare si at jeg ville respektert Eiriksmil mye mere om han kom på biltreff med bilen sin enn en eller anna riking som har fått noen til å fikse opp en bil som koster mere enn statsbudsjettet til USA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hele bilen lakkeres eller grunner du litt her og der for så å spraye med sprayboks?

Grunner litt her og litt der for å lakkere med spray innvedig, inni hjulbuene (sort), under bilen (sort), og på andre "usynlige" steder. Så skal bilen sprøytelakkeres utvendig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunner litt her og litt der for å lakkere med spray innvedig, inni hjulbuene (sort), under bilen (sort), og på andre "usynlige" steder. Så skal bilen sprøytelakkeres utvendig.. :)

Har du forhørt deg med billakkerer om grunningen du bruker ikke reagerer med lakken som skal brukes?

Hvis du er riktig heldig, så koker lakken alle steder du har grunnet...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forhørt deg med billakkerer om grunningen du bruker ikke reagerer med lakken som skal brukes?

Hvis du er riktig heldig, så koker lakken alle steder du har grunnet...

Har ikke snakket med lakkerer nei...

Du håper vel alt går til dass du? :)

Kanskje det gjør det, kanskje det ikke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under bilen bør du ikke lakke sort, men heller ha på Tectyl e.l. Altså rustbeskyttelse.

Jaja. Skal jo understellsbehandle både under bilen og inni hjulbuene. Men først må jeg ha vekk den gamle tectylen, sandblåse, grunne, så lakkere, og så ha på tectylen. Kan jo ikke bare smøre tectyl på bart metall heller.. Så lakk OG tectyl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider