Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan ta ut varmeapparatet? Jeg er nesten ferdig, det er løst, men jeg får det ikke ut.. Må man fjerne "vannslangene", altså, "rørene" det går vann til radiatoren i? Noen som vet?

Så du har mere skills med mitsubishi enn daihatsu? siden du klarte fint å fikse på en mitsubishi men tydeligvis ikke på en daihatsu... referere til tidligere tråd jeg så deg poste i....

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du har mere skills med mitsubishi enn daihatsu? siden du klarte fint å fikse på en mitsubishi men tydeligvis ikke på en daihatsu... referere til tidligere tråd jeg så deg poste i....

Da må jeg ha misforstått, for dette kan jeg ikke :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens arbeid:

Gadd ikke å fjerne hele varmeapparatet da jeg skjønte hvor mye arbeid det innebar for hvor lite, etter mye prating og brainstorming, om og men, med Millhouse..

rimg01507vn.jpg

rimg01529fn.jpg

Ledningsnett og rattstamme

rimg01566bx.jpg

Tenkte å jobbe litt med basskassa på skolen i morgen og, men håper å få sandblåst og grunnet under isolasjonen :)

Ellers:

Jeg har nå offisielt bestemt fargen, og det blir mørkerød metallic, a la "Flammerød"/"Rouge de Feu", fra Renault Megane II/Scenic II.

ScenicB76.gif

2_800.jpg

Sammen med disse felgene:

asa_jh8_blk_ci3_l.jpg

tror jeg dette blir skikkelig bra :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å få hjelp med ledningsnettet når det skal på igjen, hvis du ikke vet hvor alt skal osv :)

Jeg har en Charade-manual, i tillegg til at, blir litt vanskelig å forklare, men når alt det skal på igjen, blir ledningene stående slik at man ser hvor ledningene skal i. Men, tror nok jeg kommer til å trenge litt hjelp med ledningsnettet, kanskje.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jobba litt i dag, dessverre ikke sandblåst eller grunnet, men har ryddet hele bilen innvendig...

rimg01738gz.jpg

rimg01744ty.jpg

...og banket av de siste asfaltplatene.. Forhåpentligvis de siste som er, og :)

rimg01685bq.jpg

Ellers så begynner basskassen å ta form

rimg01625nv.jpg

Måtte jo selvsagt prøvemontere :)

rimg01637bw.jpg

rimg01696fw.jpg

Har en følelse av at jeg må lage ett nytt gulv og..

rimg01771oq.jpg

Mer om dette senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sub er kassa laget til?

12". Vet ikke helt merke ennå, satser på Audiobahn 12" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpa lyd blir det nok ikke.. blir det porta kasse? (dvs. med bassrør)

Både bassrør og kassevolum må/bør være rett for å få fin lyd..

Hvis du handler hos en lyd og bildebutikk.. så har de programvare som kan beregne sånt noe.. Så hvis du gir de data på kassedimensjoner så kan de finne rett rør størrelse til deg for å få det så nærme som mulig.. ;)

Dette avhenger seff av subelementet..

Dette er utifra det jeg har fått forklart av "fagfolka" i bilstereobutikken her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpa lyd blir det nok ikke.. blir det porta kasse? (dvs. med bassrør)

Både bassrør og kassevolum må/bør være rett for å få fin lyd..

Hvis du handler hos en lyd og bildebutikk.. så har de programvare som kan beregne sånt noe.. Så hvis du gir de data på kassedimensjoner så kan de finne rett rør størrelse til deg for å få det så nærme som mulig.. ;)

Dette avhenger seff av subelementet..

Dette er utifra det jeg har fått forklart av "fagfolka" i bilstereobutikken her ;)

Aha. Tror ikke jeg endrer en dritt på denne kassen, ettersom det er Knus og Hærverk-prosjekt også, og det snart er innlevering.. Skal bare trekke denne i skai, og evnt. bare bygge meg en til senere. Det får vi se på :)

Blir helt tett kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider