Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Var litt i garasjen i dag, holdt på i 3 timer med å skru, før jeg fant ut at det så helt forferdelig ut..

rimg00040lb.jpg

En time etter så det slik ut

rimg00070po.jpg

Deilig å kunne komme frem uten å knuse knær, tær, hoder, bildeler og annet tøys..

Har ikke kastet noe da. Fant ut at jeg ikke turte å bare kaste bøsset og slikt som lå på gulvet, da jeg blant annet fant en låsepinne til en av dørene der.. :w00t

I tillegg fant jeg 15 av 16 hjulmuttre. Ikke dårlig, hadde regnet med å miste halvparten. Finner nok den siste etterhvert også..

I tillegg var jeg på BilXtra i går, og kjøpte meg en 12mm skrusak til skralle, ettersom jeg heller ikke finner min gamle.. Hvordan klarer jeg alt? :wonder

Anyways, dagens lille hoppdatering, men ikke helgens siste. God helg til alle godtfolk :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du problemet at du mister saker? jeg har alltid problem med at jeg sitter igjen med for mange skruer jeg. :S

haha :D samme her m'm

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du problemet at du mister saker? jeg har alltid problem med at jeg sitter igjen med for mange skruer jeg. :S

Hehe :D

Snakka med noen andre folk som alltid sitter igjen med både skruer og deler, men ikke merker noe :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett med plastbakker på Torshov som jeg monterte på veggen i garasjen.

De bruker jeg til å ha skruer og smådeler i slik at jeg ikke skal rote dem bort.

Blir nok bra detta prosjektet her til slutt :thumb

Jeg visste knapt nok hva en skralle var når jeg var 15år :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett med plastbakker på Torshov som jeg monterte på veggen i garasjen.

De bruker jeg til å ha skruer og smådeler i slik at jeg ikke skal rote dem bort.

Blir nok bra detta prosjektet her til slutt :thumb

Jeg visste knapt nok hva en skralle var når jeg var 15år :D

Hehe. Når jeg har ryddedager, eller rydder jevnlig, blir det ikke så mye borte. Det er når det går 2 uker mellom hver opprydning det går amok.. ;)

Hehe. Takk :)

hallo...

har denna bilen (muligens en eldre modell) kommi ut med 900cc motor?

har en turbo med med manifoil til denna bilen, men jeg trur det var til en mindre motor...

Kom med en 1-liter, og den har turbo. Turbo og GTti-utgavene, sistnevnte har også IC.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om 1-litere... Kunne ikke tenke deg en CB61 1-liters Turbo-maskin da? Man får dem for noen få tusen om du finner en. Driver akkurat å setter en inn i mitt Rat-rod prosjekt. Enkel ombygging!

Go dai!

Hehe. CB61-motorene går så det griner, men jeg liker noe ved HC-E motoren. Det er ikke så mange HC-E eiere som gjør noe med bilene sine, og de fleste havner på dynga. De er kanskje ikke så sjeldne som en Turbo eller en GTti, men min blir kanskje i bedre stand enn de fleste HC-Eene. Så på en måte, en sjelden bil. Vet det finnes flere deler til CB61 også, men jeg er ganske sikker på at jeg beholder HC-E motoren. Iallfall i denne Charaden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviler vi? Nei..

Suki fikk på seg finstasen til 1. mai

rimg00014ah.jpg

rimg00024ib.jpg

rimg00114ln.jpg

Dette var også for å få før/etter bilder, ettersom jeg ikke har gjort en dritt utvendig ennå..

Pent, eller hva?

rimg00148jl.jpg

Holderen til støtfangeren var ikke pen.. En venn av meg og jeg sto og diskuterte dette, og han mente at ny del var tingen. Jeg ville imdlertid gi den ett forsøk først..

Slik var den

rimg00160ws.jpg

Pusset ned midtdelen

rimg00244uv.jpg

Grunnet

rimg00314gr.jpg

Lakkering i sort matt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, veit ikke helt jeg.....:P men 100 poeng for at du gjør detta med en sånn bil! :)

Hehe. Har ikke noe imot Sierra, jeg ;)

Liker alt på 4 hjul, og dette var det første billige på fire hjul jeg kom over :)

Ellers blir den sikkert bra, kan se hva du synes da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider