Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Rustsveising.

Hellakkering, også i motorrom og interiør.

Shining i motorrom, cleaning.

Cleaning av bakluke, lister og emblemer.

Lakkering av alle interiørpaneler.

Bytte seter, til Turbo-utgaven (mer sidestøtte, disse er kjøpt inn, baksetene prøvemontert)

2" eksos gjennom hele, 3" utblås.

Konfilter.

Blå/røde dioder innvendig.

Blå interiørdeler fra MOMO/Sparco.

Turbo-vinge (kjøpt inn og prøvemontert).

Turbo-leppe.

Er vel det jeg kommer på i farten..

Husk at jeg er bare 15, så ting går litt saktere, i morgen er det KRL prøve, og stor norskmappe skal leveres inn fredag, hele pensum 10. klasse, i tillegg til å regne en A4 side matte hver dag, lese to naturfagskapitler, og gjøre Samfunnsfag-lekser. Det er noe dritt å ha lekser, men må jo gjøre dem, så får ikke gjort så mye denne uken. Skal nok få gjort litt, da ;)

Lekser er noe drit ja... ferdig med skole til sommeren nå jeg.. menmen..

Ang farge tror jeg at jeg hadde gått den på peugeoten kanskje.. litt vanskelig å si, men begge var skikkelig fine farger da! Du har en stor obb foran deg ser det ut som, men detta kommer til å bli bra! :)

1990 Ford Sierra 2.0 DOHC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lekser er noe drit ja... ferdig med skole til sommeren nå jeg.. menmen..

Ang farge tror jeg at jeg hadde gått den på peugeoten kanskje.. litt vanskelig å si, men begge var skikkelig fine farger da! Du har en stor obb foran deg ser det ut som, men detta kommer til å bli bra! :)

Tror kanskje jeg tar Peugeot-fargen, ja.. Men, ja, vanskelig å si utfra bildene. Det eneste som funker er en tur til forhandler og se ny bil IRL ;)

Har vel en del jobb, ja, men håper å bli ferdig til oktober :)

Takk! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten begynt å lure på om fargen Rouge de Feu er den riktige. Det er en fransk farge fra Renault, men etter å ha sett mange biler, vet jeg ikke om jeg vil ha en med mer glans..

Valget står mellom:

Rouge de Feu, Renault

http://mp3wav.free.fr/photos/couleurs/rouge/feu5.jpg

Rouge Lucifer, Peugeot

http://jerome.pfeffer.free.fr/CC_Tuning/Rouge_gt/304-13.jpg

Får vel bare ta en tur til Renault/Peugeot-forhandlere i fremtiden og kikke litt på nypolerte biler..

jeg syns de fargene var ganske like jeg! :hide

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns de fargene var ganske like jeg! :hide

enig. var like i mine øyne. =)

Ja, de er nærmest identiske, begge er franske, metallic og nye, men spørsmålet er om ikke Peugeot-fargen har en anelse mer blank i seg, og derfor blir penere på grå dager, og dager uten sol..

dette kommer til å bli kjempebra...stå på

sitter nattavakt å da er det kjekt med slike prosjekter:)

du kommer til å komme langt med det pågangsmotet ditt..

Har jo alltid hatt bilinteressen, så har ett enormt pågangsmot for å få dette grundig og fort ferdig.

Hyggelig å høre at folk liker mitt lille Charade-prosjekt :)

hvorfor kjøper du deg ikke en charade turbo motor? siden alt annet skal være "turbo" bortsett fra motoren.

sånn type skralle som du/dine har klart å knekke.. sånne skraller er no forbanna drit! har knekt 3-4 av dem.

Skrallene er utrolig skjøre, har skrudd ihjel en mindre type også.. Blir vel nye skraller snart..

Satser bare på OEM styling, derfor alt er "turbo", ikke noe dekaltrimming eller noe slikt.. Her skal motorrommet være über-cleant, og turbomotoren kommer iallfall ikke i denne bilen.. Hvis du skjønner hva jeg mener ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig lakk.

Forige helg så jeg en audi rs2 nylakkert med nogen lunde slik lakk.

men, lakken blir mye bedre når det blir SJIKKELIG ORDENTLIG gjort.

Da blir det en head turner av en bil bare pga lakken. :)

Edit: Jeg for min del skal lakkere i orginal hvit for det gjør ting litt enklere.

audi'en var foresten også rød før. Det så ikke bra ut når han åpnet dørene

og det ikke var lakkert innenfor yttersiden !

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig lakk.

Forige helg så jeg en audi rs2 nylakkert med nogen lunde slik lakk.

men, lakken blir mye bedre når det blir SJIKKELIG ORDENTLIG gjort.

Da blir det en head turner av en bil bare pga lakken. :)

Edit: Jeg for min del skal lakkere i orginal hvit for det gjør ting litt enklere.

audi'en var foresten også rød før. Det så ikke bra ut når han åpnet dørene

og det ikke var lakkert innenfor yttersiden !

Er synd når lakkarbeidet ikke er ordentlig gjort, ja.

Original lakk er mye enklere ja, men for det første, er litt kjedelig den rødfargen, og for det andre, i tillegg til alt for store ratt, kan (kunne) ikke Daihatsu farger... ;)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ting skjer om dagen :)

rimg00705uy.jpg

Fant ut at frontplata faktisk var bulket fra før av.. Og, ikke nok med det. De proffe oppretterne hadde faktisk bare kjørt på med sparkel, uten å grunne, eller noe. Resultatet var at platen var angrepet av rust. Jeg rettet opp plata en del, gjorde den rettere, og nå er nesten all sparkelen sprukket av, eller slipt vekk.. I tillegg er rusten begynt å slipes ned..

rimg00715mz.jpg

rimg00725bj.jpg

Grunnet videre på en av stolpene foran..

rimg00738wo.jpg

Klart til grunning her...

rimg00797gq.jpg

Og her :cool:

rimg00810xa.jpg

Satser på at mer blir slipt ned i morgen. Watch this space for grunning og sparkling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda.. Sitter på skolen og sikler på deler...

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m6b0s588p1047

1047gtti_bilstein.jpg

Bilstein dempere, bare 3900 kroner.. Men, jeg skal ha de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, veit ikke helt jeg.....:P men 100 poeng for at du gjør detta med en sånn bil! :)

Om jeg ikke hadde tenkt lengre, skulle jeg nok gjerne sagt dette selv.. Men jeg vet selv hvor mye rare biler jeg har hatt som jeg har lakkert og styret med, og de var jo mer eller mindre klar for skroten..

Denne ser da i allefall ut som er i grei stand, og det blir jo endel erfaring ut av sånt.. Så stå på :) Bruker i allefall titte innom her, og se hva som blir gjort :)

Dai hard

Men jeg forventer att neste bil er en BMW :D

:worshipbm

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde tenkt lengre, skulle jeg nok gjerne sagt dette selv.. Men jeg vet selv hvor mye rare biler jeg har hatt som jeg har lakkert og styret med, og de var jo mer eller mindre klar for skroten..

Denne ser da i allefall ut som er i grei stand, og det blir jo endel erfaring ut av sånt.. Så stå på :) Bruker i allefall titte innom her, og se hva som blir gjort :)

Dai hard

Men jeg forventer att neste bil er en BMW :D

:worshipbm

Hehe. Neste bil? Tja, Einser, Evo I, eller kanskje E28/E21/E30? Har lyst på en av dem.. Eller E36 M3, men den er vel ikke kjempebillig ;)

Om ikke prosjektbil, så kanskje BMW som kosebil? :)

Den er i helt grei stand, ja, noen småfeil her og der, men det fikses vøtt. Litt sandblåsing, kutting og sveising, grunning og lakking, ja da er karosseriet ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider