Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Mini-update:

Grunnet på toppen av dempertårnet foran

charade111mh.jpg

Smørte på med Coroless foran, der det var en bulk.. Grunner her i morgen, samt sparkler.

charade122cp.jpg

Ellers da? Joa, ellers er bilen blitt hevet enda litt mer fra bakken, og jeg fikk litt verktøy i dag.. En skralle, blant annet. Jippi.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla! Godt å se at du fortsatt holder på med prosjektet ditt!

Stå på! Jeg har lyst til å se resultatet av detta.

Men du, har du fått tak i sveis ennå ell? Og fått sveisa no rust?

Heisann, står på jeg vettu :)

Resultatet kommer fortere enn man tror.. Håper å bli ferdig før vinteren.. Nei, ikke sveiset ennå, men det nærmer seg nok. Har lån av sveiseapparat når jeg trenger det, og muligheten til å lære å sveise, så da er det bare å kappe og sveise snart :)

Takk! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrode- Pinne apparat med dekket elektrode

MAG- Metal Active Gas - Mest brukte sveiseapparat med gass

Mig-Metal Inert Gas- Også en vanlig sveisemetode

TIG-Tungsten Inert Gas- Mest på alu

Rørtråd-Samma opplegget som Mig/mag bare at tråden er fylt med dekkgass/pulver :)

håper du lærte litt av dette da :)

Men bilen kommer da seg! Planer fremmover?

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørtråd-Samma opplegget som Mig/mag bare at tråden er fylt med dekkgass/pulver :)

Kan ta en mini update...

Grunnet frontplaten

charade137pa.jpg

Etter sparkel nedpussing, smørte jeg på litt mer Coroless

charade148ki.jpg

Nå er det grunnet igjen, sparklet og grunnet..

Fant denne gøyale sikringsholderen i garasjen her forleden.. Hmm, kan den tilhøre bilen? Tviler...

charade158ne.jpg

Ellers fant jeg litt rust under. Tror vi var i grevens tid, er vel ikke hull ennå.

charade163ra.jpg

Men, det måtte selvfølgelig være hull likevel!

Litt mer rust..

charade173kj.jpg

Planer fremover blir jo å få rustsveiset den, cleane motorrommet, lakkere motorrom og innvendig, shine motorromdetaljer, shine understell, montere nytt/shinet understell, montere interiør, montere motorrom, montere eksteriørpaneler og til sist lakkere utvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde MIG, altså med dekkgass var mest utbredt?

Og at TIG var mest utbredt på rustfritt?

Men hva vet jeg....

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og trodde mig var Mag :P

Kan sveise rustfritt med Mig og ;)

Jeg VET hva MIG og MAG er, og forskjellen på disse.

TIG blir mest brukt på rustfritt og syrefast.

Aluminiumplater over 7-8mm bruker man MIG/MAG på.

Litt On Topic...Eirik skal lære seg MIG (ikke MAG) da det er lettest for nybegynnere å sveise med.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo stadig fremmover dette Eirik, men jeg lurer veldig på en ting...

Hvorfor stripper du ikke bare helle chassiet med en gang. Blir jo tusen ganger lettere å få ting gjort da?

Keep up :)

Fordi jeg ikke tør ;)

Det å ta ut motoren blir vel litt vanskelig, og tilkrevende, gjør det ikke?

En ting, hvordan er ruten? Går det an å ta den ut uten å knuse hele dritten, eller fungerer det ta den forsiktig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro du sparer masse timer på faktisk å gjøre det... Å ta ut motoren er fort gjort. Noen timer... Da kommer du jo også til mye bedre overalt.

Frontruten er vel limt, og da er det vel egentlig bare å glemme. Skal mye for at den skal kunne brukes på nytt :(

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro du sparer masse timer på faktisk å gjøre det... Å ta ut motoren er fort gjort. Noen timer... Da kommer du jo også til mye bedre overalt.

Frontruten er vel limt, og da er det vel egentlig bare å glemme. Skal mye for at den skal kunne brukes på nytt :(

Nå ble jeg ganske keen her.. Hvordan tar man ut motoren, altså den veier vel en del.. Har hørt at stiger kan være en ting, ellers er jo selvfølgelig traktor en fin hjelp :D

Tappe oljen først?

Hvor mye koster en ny rute da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville annbefale en elefant, om du får lånt en i så fall. Letteste er vel om du har noen som har gjort det før som kan hjelpe. Du trenger ikke tappe olja teoretisk sett...

Tror det er samme systemet som på applause, der ga jeg 5000 for ny rute, mulig det er noe billigere på charaden, da det er en mer kurrant bil.

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider