Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

på saab 900 er den jo ikke limt.. Så det kan jo hvem som helst klare..

Men du Erik, du kan gå på ett bilverksted, og få litt tråd, spesielt beregnet til å ta ut limte ruter.. Du "sager" den ut med tynn, jævlig sterk tråd.. Gjorde dette på en sierra, og det fungerte gull.. Så ikke fortvil over de som sier du kan glemme det

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg VET hva MIG og MAG er, og forskjellen på disse.

TIG blir mest brukt på rustfritt og syrefast.

Aluminiumplater over 7-8mm bruker man MIG/MAG på.

Litt On Topic...Eirik skal lære seg MIG (ikke MAG) da det er lettest for nybegynnere å sveise med.

Mig er sveising med argon på Aluminium

Mag er sveising med o2 blandingsgass for stål og rustfri

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være flisespikker, jo forresten...

Man kan jo sveise vanlig stål og med MIG...

MIG er jo det vanligste sveisemåten på bil...

Flisespikkeri og flisespikkeri.. Har tatt feil selv i mange år og jeg jobber med det. Det som fortsatt blir sagt på verkstedgulvet er mig, men det heter faktisk mag. Sveising med kompakt tråd på stål heter mag men blir ofte omtalt som mig. Trodde dette selv i en tråd på forumet helt til jeg undersøkte og måtte bite i meg ordene selv:well

Så du har nok like feil som jeg hadde en tid tilbake hvis du undersøker litt selv. Mig brukes på aluminium... d.v.s med Argon 4.0 e.l. som gass

Mag brukes med secure 18,misson 18 e.l

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville annbefale en elefant, om du får lånt en i så fall. Letteste er vel om du har noen som har gjort det før som kan hjelpe. Du trenger ikke tappe olja teoretisk sett...

Tror det er samme systemet som på applause, der ga jeg 5000 for ny rute, mulig det er noe billigere på charaden, da det er en mer kurrant bil.

Hehe. Men grenrøret må vel av. Hva med innsprøytningen og intake manifoldet?

Hehe.. Bare å si ifra det eirik! Så stiller jeg med traktor!

hoho..

Men du, jeg har greid å ta ut rute uten å knuse'n jeg vettu..

Taka en saab 900 i sommer, og på den datt bakruta ut uten att den knuste..

Så ingenting er umulig vett...

Hehe. Traktor er bra ;)

Ring forsikringsselskapet og si: "Ups! Steinsprut gitt!" Vips.. ny rute til 2000kr..

Bilen må seff registreres og forsikres først

Kan sikkert få det på husforsikringen, skjære ut min egen rute..

"Unnskyld, men frontruta ble stjålet i natt :tannløs

på saab 900 er den jo ikke limt.. Så det kan jo hvem som helst klare..

Men du Erik, du kan gå på ett bilverksted, og få litt tråd, spesielt beregnet til å ta ut limte ruter.. Du "sager" den ut med tynn, jævlig sterk tråd.. Gjorde dette på en sierra, og det fungerte gull.. Så ikke fortvil over de som sier du kan glemme det

Ja, jeg har hørt litt om hvordan det gjøres. Limes den ikke på plass også, samtidig med at de bruker slike manget-hånd greier, som de holder den fast i? "Var med" på å bytte frontrute en gang, på Skoda. Tar ett par timer, men er det verdt pengene og strevet? Det som er veldig klassisk, man bestemmer seg for ikke å gjøre det, bruker mye ekstra tid og krefter fordi ruten er der, og når man er ferdig med bilen ser man at det er kommet lakk på ruten, så den må byttes til slutt. Dobbelt irriterende ;)

-------------------

Og så en update :)

Grunnet litt mer

rimg00016bd.jpg

Snart ferdig med å sparkle her

rimg00066zf.jpg

Dørene ble kastet i Versoen for en tur til Lambertseter...

rimg00074cv.jpg

...for lagring der til dørene skal monteres...

rimg00082vz.jpg

I bytte mot denne gamle 70's radioen.

rimg00090my.jpg

Mer kommer...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk utrolig lite jobb... Det du må demontere er akslingene (oppenget forran), eksosanlegget etter grenrøret (grenen kan være på), og bare koble ifra gass, clutch vaier og strekke ut "stikkkontakta". Så er det bare å skru løs motorfestene, og vips er den ute :) hehe

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk utrolig lite jobb... Det du må demontere er akslingene (oppenget forran), eksosanlegget etter grenrøret (grenen kan være på), og bare koble ifra gass, clutch vaier og strekke ut "stikkkontakta". Så er det bare å skru løs motorfestene, og vips er den ute :) hehe

Eksosanlegget skal ut uansett, gass og clutchvaier er allerede nappet av :)

Er jo ikke noe problem i teorien, må bare finne ut en måte å løfte den av på. Og ett sted å ha den :rolleyes

-------

Jeg sa at mer kom, jeg snakket ikke tull..

Sparklet litt mer. Noe inni hampen vanskelig å få klart bilde av hvit sparkel, klokken 11, i tussmørket (OK, har garasjelys og månen skinner kanskje, men likevel), men det er iallfall forsøk på å vise at jeg har pusset ned og sparklet litt i dag..

rimg00167nq.jpg

Og da var det ene bremserøret ute, bare 3 igjen i motorrommet, som alle skal lakkeres blå, tror jeg.

rimg00180zd.jpg

rimg00199kf.jpg

rimg00206ig.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nesten bremsesystemet ute

rimg00275th.jpg

Slik så det ut etter en times arbeid. Hvem skal rydde opp her da, julenissen?

rimg00286jh.jpg

Og ett bilde til

rimg00296pg.jpg

Ellers har jeg pusset litt mer sparkel i motorrommet, blir snart fett og cleant der nå. Hvor rent, riktignok, er ett bedre spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har boka på bilen og motoren din så kan jeg sende det til deg. Jeg har det på dataen. :cool:

Der står det alt du trenger å vite om bilen!

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har boka på bilen og motoren din så kan jeg sende det til deg. Jeg har det på dataen. :cool:

Der står det alt du trenger å vite om bilen!

MSN?

Har chassis manual, men ingen motor-manual.. Riktignok pleier de manualene bare å forvirre meg, men de har kommet til nytte ett par ganger også. Og, trenger dem nok som F når jeg skal montere igjen ;)

riv av filtere!:Pfaen så rå lyd så komme då!hehe...lykke t:cool:

Hehe. Tror vi gjør det på den "riktige" måten jeg (konfilter og eksos) ;)

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider