Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Panseret er det blankeste på bilen..

charade16ca.jpg

charade27ty.jpg

Prøvde med baaadlook på bilen. Tøft, eller hva? :cool: Neppe

charade32mc.jpg

Jepp, voldtatt og fææl... Destroyed? Nja, ikke ennå. Men bare vent, det blir værre gutta! :D (Kustom er den iallfall, men Kustom er ikke alltid bra)

charade48lt.jpg

Fått litt lysten på dassrullfelger nå.. Why not? :)

charade50pb.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du fått ut skruen? Ikke det... Skaff deg en "grispeis" - en såkalt skrueutdrager. Det er en konisk stålskrue med venstregjenger. Funker 100%.

Pkt.1; Bor hull.

Pkt.2; Ha på rustløser rundt skruen som skal ut.

Pkt.3; Skru inn grispeisen, den tar tak, og du har skruen ute. Bruk akkurat passe krefter, så du ikke brekker grispeisen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heysann stå på me dette prosjektet gutt du lærer ganske mye me å skru og skru og skru....

Takk takk :)

Gjør det, lærer som bare det.

trur han heller lærer seg hvordan man spakkler.. ;)

Tja, det også :)

morro med tape eller.... men du må skaffe racing tape det er mye grommere...

Jaja, finnes ingenting som tape..

Skjer det noe her da? Annet enn prøvemontering med tape... :P

Tja, skjer.. Skal det skje noe hele tiden da? :P

Vi taper i vei.. Bygger bil på den måten, jeg. Rånebrakke di luks..

Jeg syns du er flink til å tape:) Ble fint:D

Takk, takk. Som du ser har jeg ett fantastisk scoop, som skal gi meg både heder, ære, 12-år gamle jenter (fjortisser er jo vanlig, men da jeg kun er 15, vil 12 bli akkurat perfekt for barnerov), samt 150% mer luft, noe jeg trenger da jeg ikke har Air Condition. I tillegg har jeg sveiset badlook, og clean grill.

Syntes også jeg var blitt veldig flink til å tape, og hadde meldt meg på VM i taping. Jeg droppet det da jeg fant ut at MacGyver også skulle være med.. Kan kanskje slå hockeygutta, men ikke MacGyver.

------------------------------

Skrudde av vannpumpen i dag. Tror iallfall det er vannpumpe, fordi jeg hverken luktet bensin, eller ble svart.

vannpumpe2da.jpg

Ellers da? Fått begynt å sandblåse igjen. Sand overalt, men det får gå..

bls12tn.jpg

bls26rp.jpg

bls38vz.jpg

bls44wa.jpg

Begynte også på dashbordet, å vannslipe det.

bls51vz.jpg

Hadde mistet litt motivasjon, eller, den stakk av, men fant'n på røykehjørnet av Røa etter noen anonyme tips fra Anders' (Millhouse) sorte Charade. Ergo, inspirasjon gir motivasjon :)

Skjer det noe her da? Annet enn prøvemontering med tape... :P

Og ja, det skjer noe her :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre med dashboret og resten av bilen innvendig?

Resten av plastikkdelene er allerede lakkert i matt sort. Har kjøpt inn seter fra Turbo-utgaven, og dashboardet skal også lakkes matt sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper nye høytalere til dash'en så annbefaler jeg deg å installere dem før du monterer dash'en.

Det er en hælvettes jobb å gjøre det etterpå.

Du hr 1 pm btw!

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper nye høytalere til dash'en så annbefaler jeg deg å installere dem før du monterer dash'en.

Det er en hælvettes jobb å gjøre det etterpå.

Du hr 1 pm btw!

Må nok begynne med elektronikken, ja. Legge opp kabler til alt..

Jeje, du er lagt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så ofte her,så får jeg motivere deg litt her også :)

Bare du ikke stjeler flere ideer av meg nå,så går det bra..hehe ;)

Tipper det kan bli bra med helt glatt dash.. og matt sort

Bilde-0059.jpg

Jeg stjele av deg? Uhørt! Motsatt, tenker jeg vi sier ;)

Vet ikke helt glatt, må liksom gjøre resten helt glatt også da.. Får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye arbeid her til helgen og neste uke, håper jeg. Fri fra lørdag og utover i over en uke, siden jeg har muntlig i engelsk i morgen.

Dersom man skal koble av bensinrørene i motorrommet (etter pumpen), hvor mye bensin som renner ut kan det dreie seg om da? Det som er på tanken kan jo ikke fosse ut? Fra nu av blir det vel litt demontering i motorrommet, før demontering av bensintanken, så sandblåsing, sveis, grunning og lakk. Det går unna nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider