Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Opprinnelig skrevet av lofsbergRacing

charade turbo går jo ikke såå forbanna bra...

Vi snakker tross alt om en som faktisk har eid 2 fete mopper her da.. Han veit nok hva han snakker om ..:well HAHAHAHAHAHAHAHAHA

stakkars.. eier faktisk de to fete mopedene ;) og har nok eid maange fler ;)

og jeg veit hva jeg snakker om! har kjørt mye charade turbo. bilen går bra den.. men ikke sååå jævlig som sagt. bilen var i orginal stand.

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ett litt sprøtt forslag: Hva med å sette inn en motorsykkelmotor? 900 kanskje?

bilen er jo veldig lett så det ville nok gå unna :)

Tja, har en 1.3 liter med 94 hk, lyst til å toppe 100. Dette blir mer "førstebil/bruksbil". Ikke det at jeg kommer til å bruke den noe særlig, men skal ha seter, tepper, osv. Helt full bil med elektriske vinduer også, håper jeg. Da beholder jeg like gjerne originalmotoren. Er jo bare 15, så det kommer nok fler biler i livet mitt ;)

har venta på og se deg si det siden starten...hva tror du at du får for den? jeg venter i spenning hahahaa

Du har nok håpet, drømt om det når du har sovet, sittet på dass og tenkt "Når skal Eirik skrote, mon tro?" Du kan fortsette drømme, denne blir ikke solgt! Forresten, tror ikke jeg får mange kronene for den slik den er nå.

sett lyset ? kjøp deg en med mindre rust.. da blir straks prosjektet mye mer morsomt!

Hvor mange prosjektbiler i Norge kan man finne til en billig penge uten rust? Det er overraskende mye rust for å være en 91-modell, men likevel, hvis jeg ikke har rustproblemer (eller andre problemer), hva er utfordringen i prosjektet da? Blir mer tilfreds jo mer jeg gjør.

eller tenkt deg godt om...prøv litt biler og kjøp deg en med bakhjulstrekk

Joa, men har jo flere bilmuligheter siden. Skal ikke se bort ifra at det blir noe mer spennende neste gang (Golf som prosjekt, RWD som bruks, kanskje). Er fortsatt ung (og lovende) ;)

Jeg syns du burde fortsette:)

For å vise at en Daihatsu kan bli fet;)

Selvfølgelig skal jeg fortsette, og ja, Daihatsu kan bli utrolig fet!

Enig!

Syns ikke du kan gi deg nå! Hod ut! :)

Selvfølgelig skal jeg ho(l)de ut. Ingenting å holde ut, bare kos.

go on :rolleyes:

Hehe. Jada, skal gjøre bilen ferdig jeg :)

Fortsett! Har du sagt A får du si B ;) Bedre å drite deg ut på alt på denne bilen, så gjør du alt rett på den neste bilen, som selvsagt blir noe mye kulere som f.eks 240..

Hehe, 240? 245 som bruksbil, kanskje? ;)

Har bæsja på leggen ett par ganger, men lærer utrolig mye. Det blir bil ut av galskapen, skal du se ;)

Rust fikser du lett med litt sveising. Stå på! :)

Har nå lært basisen i å sveise, av ManiaCoupe. Skal øve en god del mer, f.eks. på en gammel sykkel, så er vi good to go ;)

Nå har du faen meg holdt på så lenge, at å gi opp ville vært utrolig dumt.

*Piske motivasjon i skallen på deg* :iconsm

Holdt på en stund, og som LoCDoG sa, har du sagt A må du si B..

Takk ;)

Jeg hoppa vel nesten rett til siste sia jeg nå... Men men... Jeg synes du skal fortsette... :) Hørtes ut som at det var rust som var motivasjons dreperen her, men den tar du knekken på hvis du vil... Keep up the good work... Har foresten en turbo fra en slik bil som jeg ska bruke på en go-cart, så arti å se hvor den egentlig kommer ifra... hehe... :)

Hehe. Rust er vel største motivasjonsdreperen ja, men har motivasjon så det holder. Bare jeg får kappa ut den rusten og sveisa inn nytt, rent stål blir det bare lek. Men, jo fler utfordringer, jo mer lærer man ;)

Det er TOTALT uhørt at du skal gi opp!!!!:deng

Vi MÅ ha flere charader på veien. (Egentlig går det vel ikke ann å få fler!)

Jepp, de som gir opp er små fiskemenn med noe rart i skallen. Totalt uhørt. Om ikke fler, iallfall mer kvalitet ;)

Hørt bilen er vraka:/ noen som veit noe mer?

Bilen er ikke vraka, eller solgt. Den står i garasjen, og jeg jobber jevnt og trutt, både med bil og finans.

Neh, han har vel ikke gitt opp med bilprosjektet nei håper jeg. Trur nok han får fått seg Einser i huet.:)

Men, hvis du har gitt opp, så sender jeg noen niggas på deg. HOLLA AT YO BOII!:D

Har fått meg en Einser.. Iallfall i hue. Skal ha Einser neste gang, men må jo frigjøre litt penger først (selge denne), og akter å bli ferdig med denne fort som fy. Jo fortere jeg blir ferdig, jo fortere kan jeg begynne på noe nytt. Men, denne skal bli fet!

Jeg tar forresten dine såkalte niggaboyz med spaden jeg har utenfor. Noen slappe, små kinesermenn (SriLankafolkerdetsamme) skremmer ikke en viking.. :P

Nå MÅ du jo fortsette for å vise de slappe tullingene som ikke tåler litt rust at man kan hvis man vil...

Hehe. Slapp? :P

Rust er til å kappes bort. Ja, det er dritt og se på, og ja det dreper biler, men det ser ikke veldig bra ut dersom bilen er rusten og er ment å være strøken.

Han har ikke gitt opp, bare venter på litt sveisekursing.

Men såklart vi prøver å overtale han til å gå løs på en Einser i stedet ;)

Som sagt, Einser blir det ;)

Også som sagt, skal få denne pen først.

Nå må du da for f*** ikke gi opp! Hold deg til Daihatsu, gutt! Det blir FETT om du jobber med denne til den blir ferdig, og da skal du få en bamseklem:D

Vi gir da ikke opp. Om vi holder oss til merket er en annen sak ("variety is the spice of life"). Denne skal bli både ferdig og fet, og jeg skal ha en bamseklem!

Ikke gi opp...!!! Dette som blir så bra :)

Ja, det blir bra..

Takk :)

stakkars.. eier faktisk de to fete mopedene ;) og har nok eid maange fler ;)

og jeg veit hva jeg snakker om! har kjørt mye charade turbo. bilen går bra den.. men ikke sååå jævlig som sagt. bilen var i orginal stand.

Kanskje jeg misforstår, men trodde du sa du var 15 (under lapp-grense, iallfall).. Kjørt og kjørt mye, Herr Blom.. ;)

fete å fete:/

Men mopedene dine kan du snakke om ett annet sted;)

Jepp ;)

var ikke jeg som i første omgang kalte de fete... :)

Tror nesten det var ironi ;)

Nok om dét.

kjøp den E-klassen du hadde blitt forelsket i og som du spurte om i mercedes linken her i forumet..........

Kunne også vært en grei bruksbil, ja.

ikke dumt å lære seg å sveise..

Har eirik fortalt noe om daihatsuen da?

Ikke dumt, nei. Faktisk ganske lurt, vil jeg tørre å påstå ;)

Lagt ut i flere timer om Daihatsuen..

skulle vært slike som hadde gøddi å lært meg å sveise i nærheten av meg også :) skulle lært meg å sveise snart. men får vente litt til jeg trenger det litt mere

Jau, har vært utrolig heldig sånn sett :)

Og så, en update

Har vært litt lite action her i det siste, men;

Tok ut stabstaget bak.

Knakk av bakpotta.

Tok meg også en tur på Vaerste i går, ja. Var der stort sett hele dagen, sveisa litt og ribba den Cabbyen. Lå 3 strøkne hjulkapsler i bagasjerommet, så tok med dem. Tok også girkula fra den, passe strøken den også. Siden jeg kun har 3 hjulkapsler, og faktisk har 4 hjul på kjerra, er det lurt å ha en til. Dersom noen har en av denne typen, selv om den er grønn med lilla prikker og oransje striper på, skrik ut!

kapselhjul7dn.jpg

Stor takk til alle som har skrevet i denne tråden i det siste! Utrolig nice :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulkapsler? Synes du sa at kjerra skulle bli fet jeg. Da kan du ikke bruke hjulkapsler vettu :knob:

hehe :D

Stå på videre :P

Man må da ha vinterfelger! blah

Skal riktignok ikke bruke bilen mye på vinteren, men for helhetens skyld skal jeg ha hjulkapsler om vinteren. Forresten, hørt om å skille seg ut? :D

Skal ha brukandes sommerfelger.

Takk :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.her har du og gjørra ja:)

var på alderen din når jeg kjøpte en volvo 242,veit at det er vansklig med finans i denne aldreren..huff..stå på,moro med noen som skiller seg ut litt..

ikke bry deg om lofsbergRacing,han har 2 dører for mye på volvo`n sin..

litt ot nå men.stå på du:) dette blir bra

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.her har du og gjørra ja:)

var på alderen din når jeg kjøpte en volvo 242,veit at det er vansklig med finans i denne aldreren..huff..stå på,moro med noen som skiller seg ut litt..

ikke bry deg om lofsbergRacing,han har 2 dører for mye på volvo`n sin..

litt ot nå men.stå på du:) dette blir bra

stemmer det.. har også 2 sylindre for mye under huuven =P

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider