Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt at man kan få billige stylingkit fra utlandet!stemmer det??

Det spørs jo på hvordan kit man vil ha. Har sett på bodykit til Ford Focus 3dr en liten stund nå, og er jo ikke så veldig mye billigere. Må betale porto + moms når det kommer til Norge.

Men f.eks Wide Streetfighter kitet til Passat, koster kanskje 29 store her i Norge, men hvis man kjøper det fra utlandet kan du få det ned i 19 store inkl. moms.

Hvis man bestiller fra utlandet, correct me if i'm wrong, så mister man garantien, eller reklamasjons rettighetene. Personlig ville jeg kjøpt her i Norge, med mindre det ønskede kittet ikke finnes i Norge.

Lofsen: Du er en skam for forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo på hvordan kit man vil ha. Har sett på bodykit til Ford Focus 3dr en liten stund nå, og er jo ikke så veldig mye billigere. Må betale porto + moms når det kommer til Norge.

Men f.eks Wide Streetfighter kitet til Passat, koster kanskje 29 store her i Norge, men hvis man kjøper det fra utlandet kan du få det ned i 19 store inkl. moms.

Hvis man bestiller fra utlandet, correct me if i'm wrong, så mister man garantien, eller reklamasjons rettighetene. Personlig ville jeg kjøpt her i Norge, med mindre det ønskede kittet ikke finnes i Norge.

Lofsen: Du er en skam for forumet!

får du kjøpt til volvo fra utlandet eller??

eller bare nyere biler??

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare teit sagt lofsen..

Men Ontopic:

eiriksmil, hvordan har du tenkt angående utseende (tenker ikke på lakk, men interiør og evt bodykit?)?

Mulig det var et spørsmål som går litt fram i tid..:cab

Utseende. Vel, bodykit fra ettermarkedet er uaktuelt. Derimot en relativt diskré leppe fra Charade Turbo/GTti er aktuelt, i tillegg til en spoiler jeg har kjøpt og vist tidligere i tråden.

Her ser du leppen, under støtfangeren.

charade_front.jpg

har hørt at man kan få billige stylingkit fra utlandet!stemmer det??

Trolig nok, men jeg holder meg langt unna billige stylingkit, ettersom hvis du handler fra utlandet risikerer du å sitte med flere biter hardplast og glassfiber.

får du kjøpt til volvo fra utlandet eller??

eller bare nyere biler??

Let, og gjerne ikke bare i min tråd. Hvem vil ha plastikk på Volvo, forresten? Det er skam, en Volvo ser best ut med kun OEM detaljer, som de fleste andre biler.

Nå har jeg redigert litt her. Hold dere saklige og til tråden

Eiriksmil: Stå på :D

Takk, takk! :)

ok!! takk skal du ha..

finnes det lambo dørkit eller er dette bare tull??

Det finnes LSD-dører til og med til Charade. Men hvem vil ha det på en nokså grei bil?

Skal sjekke om det er noe lambodør kit og finne i Somalia. Skal ditt på ferie og treffe familien min!

Så flott..

hvor mye vil det koste der?? er det no billiger i utlandet enn i norge??

Jepp, du kan til og med få ett "Lamborrginni Stail Dorrs" i bambus..

Ja fetteren min bygde lambodører på BMW 316I. Deler fra en utskutt tanks han fant i nabolaget. Da blir det ganske billig, hvis man bruker det man finner skal høre med han når jeg skal ned.. Sender deg en PM

Stakkars, stakkars 316i..

Du har vel ikke tenkt å sveise selv??

Jo, var innstilt på det. Iallfall innvendig, der ingen skal se det. Så får jeg heller se hva jeg gjør på de bakre skjermkantene.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Eiriksmil! Litt konstruktiv kritikk på tråden din =) Hvis du kutter ut alle de rare forkortelsene dine (som ikke jeg forstår i allefall) OEM osvosv.. og i tillegg slutter å quote (og svare på) absolutt alle inlegg i tråden her så blir det straks mye bedre å lese :D

ooog.. jeg savner mye fremgang! Siden du sa du ville bli ferdig til september :P hehe push push

Jau, de "rare" forkortelsene burde være ABC. Siden det trolig nok ikke er det, får jeg kjøre en ny stil. OEM betyr bare at det er originalmontert, eller original styling, slik som man kan bruke M-Tech styling på 316i, Type-R styling på Civic 1.5, osv. Da skal jeg begynne å formulere meg mer norsk.

Jeg vet jeg ikke hadde trengt å quote folka som skulle til Somalia, gå på svartebørsen og kjøpe seg LSD av bambo, men jeg ble så irritert over at handling av LSD (Lambo Style Doors, Lamborghini-dører, brukt på Diablo og Countach, bl.a, men ikke på Gallardo) til Volvoer skulle foregå i min tråd. Fjortisser.

Fremgang. You want fremgang, you'll get fremgang! *Jobber med bilen*

:D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OEM betyr i all enkelthet Original Equipment Manufacturer.

LSD betyr Limited Slip Differential i bilverdenen, og å lage egne forkortelser blir ganske dumt...

Da er det ingen som fatter hva ting betyr. Litt enig med axxept her.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider