Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OEM betyr i all enkelthet Original Equipment Manufacturer.

LSD betyr Limited Slip Differential i bilverdenen, og å lage egne forkortelser blir ganske dumt...

Da er det ingen som fatter hva ting betyr. Litt enig med axxept her.

Jeg har lest flere steder Lambo-dører omtalt som LSD, omtalt som Lamborghini Style Doors, altså LSD. Man må jo ta det utifra sammenhengen, jeg snakker ikke om Limited Slip når det er snakk om Lambo-dører...

Jeg vet forresten også fra før av hva OEM betyr.

Da har jeg lakkert selve dashbordet, pluss smådeler. Bilder kommer i morgen, ettersom jeg monterer det først, med sølvlakkerte deler også. Dashbordet lakkeres silkematt sort, og tas i flere, tynne strøk for å unngå renning og striper.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Detta blir så bra :) Har lest på denna tråden ganske lenge nå uten å si noe. Det er så kult at folk gidder å legge en innsats i å fikse opp gamle, uvanlige biler :)

Dama satt å så på at jeg leste de siste postene nå og ho sa "DriiIIitkult," så tenkte ho på å kjøpe den gamle bilen som bestemora mi har, en Charade 85mod. :P

Fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Detta blir så bra :) Har lest på denna tråden ganske lenge nå uten å si noe. Det er så kult at folk gidder å legge en innsats i å fikse opp gamle, uvanlige biler :)

Dama satt å så på at jeg leste de siste postene nå og ho sa "DriiIIitkult," så tenkte ho på å kjøpe den gamle bilen som bestemora mi har, en Charade 85mod. :P

Fett!

Hehe, hyggelig å høre! :)

Siste tids arbeid

dash1ri5.jpg

dash2br3.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking good! :)

Takk, takk. De sølvfargede delene skal omlakkeres, ikke fornøyd der. Dashbord med alle smådeler skal lakkeres ett siste strøk etter hvert.

Det er også ett lokk over speedometeret, som ikke er vist på bildet. Det må lakkes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bra at det er fler som oss A.!!!

Eller hva sier du??

Hadde vært moro og tatt med Eirik på treffet vårt på rudskogen, så skulle han fått være med en tur i Charaden:D

Keep up the good work!!!

Peugot 205 1.6 Gti - Lekebil

Daihatsu Charade G11 TURBO - Under konstruksjon

Daihatsu Charade CS G11 - Turboprosjekt = R.I.P

Daihatsu Charade G11 Turbo = SPIKER

Daihatsu -We make it compact and fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok tre uker, hjemme på lørdag, though.

kims-charade, synd det ikke er fler av oss, mtp deletilgang og miljø, men det at vi er få gjør miljøet kanskje bedre? Treff, hvor?

Takk, takk!

Kommer som sagt snart hjem, da blir det skruing og updates igjen. Snart ute med bakre hjulopphenget, må bare bruke en boks CRC til først, tenker jeg. Teller Charader her, og inspirasjonen vokser for hver dag. Har dessuten handlet meg blader for en god slump penger, og begynner også å få noen idéer for noen småtriks.

Updates kommer.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har det skjedd noe?? :D sitter her å venter på uppdate.

Fikk ikke sove i natt, var ute i halv sju tiden. Fikk skrudd ut en bolt fra støtdemperen foran, det var det. Sto og stirra tomt ut i lufta i en halv time.. Så ble det liksom ikke noe mer. Forhåpentligvis litt i morgen, kanskje litt nå? Må få gjort litt før skolen kicker inn..

Skal blant annet lakkere dashbordet helt ferdig og montere det.

Trenger også et par interiørdeler fra G100, en viftebit som er knukket (en av de små ventilasjonsrillene på midten av dashbordet), samt plasten over C-stolpen på venstre side. Sistnevnte må være fra en G102, altså en 5-dørs. Ikke at det pleier å være mye respons, men skrik ut hvis noen har noe fint. Lader opp til et par høgger-turer, men hvis noen i Oslo-området har noe bra, som sagt, skrik ut!

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider