Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært litt søvnig her i det siste. Skulle liksom ha tappet den bensinen for leenge siden, men i morgen skal jeg tappe, skru av tanken og få sandblåst under, bak. Hvorfor? La oss ta en bildespesial, dedikert til rust. Det meste er overflate, og hey, hva kan du vente deg av en bil som er kjørt i Oslo i 14 år? De fleste er sikkert fulle av rust, men denne skal bli 100 prosent rustfri, da er det bare å begynne på understellet også, eller hva?

Bensinrørene skal jeg skru ned og kjøpe nye, gidder ikke å kødde noe med dem. Var en anmerkning på NAF Driftstest også, så gjør det med stil, kliss nye bremserør og bensinrør all'round.

 

rimg0001cd1.jpg

 

rimg0005ug0.jpg

 

rimg0006hz0.jpg

 

rimg0009kk4.jpg

 

rimg0010oq8.jpg

 

rimg0016ed9.jpg

 

rimg0028ok8.jpg

 

 

Ikke mye spennende, men forhåpentligvis er snart all denne rusten borte.

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen jobbing i går, men i dag var det en ny sjanse. Bensintanken er endelig tappet og er nå ute. Bensinrørene har jeg begynt å koble ifra. Bilder følger senere.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor legge så mye penger i en charade ? =/

 

Det er ikke så mye snakk om penger, mer tid. Spør deg selv, hvorfor legge så mye penger i en Golf? Jeg ser virkelig ingen logikk i noen av delene, og banken liker vel like lite Golf som Charade. Personlig liker jeg alt på fire hjul, og ønsker å gi alle biler like mye glede.

 

Nisse, hver sin lyst :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor legge så mye penger i en charade ? =/

 

Sier gutten med en usel stakkars golf 2... se hva du selv har føre du kommenterer...

 

da støtter jeg eriksmil isteden som faktisk satser på en bil som ikke alle andre har... går jo flere skyliner enn charade'r nå fortida nesten ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sånn ment, mulig jeg tolka det feil... men følte at det var noe alla "herregud, gidder du å koste på en charade"

 

Det var virkelig ikke deg jeg mente , det jeg mente var om han hadde arva den av en eller annen så han ville ta vare på den i stede for at den rusta opp eller bare fordi han fikk kjøpt den billig og har lyst til å koste på den mye?

 

Og nei en 1,6 Golf2 er ikke noe bedre , var virkelig ikke det jeg ville frem til... :iconsm

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...og der var diskusjonen igang igjen.:hmmmmmmmmm:

 

Alle begynner jo engang så hvorfor ikke en Charade? Er jo en billig bil som er lett å få deler til, og driter man seg ut så er det ikke så farlig.

Jeg syns det er positivt med alle prosjektene her uansett om det er en plastikkinfisert Golf1 eller cleana Supra (In my dreams)

 

La oss heller glede og inspirere hverandre!

 

Vi på Vaerste har tatt med Eirik noen ganger og han skrur like gjerne på Einser som på en riskoker eller Amcar.

Det er vel gleden med bil som driver han og mange andre.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var om han hadde arva den av en eller annen så han ville ta vare på den i stede for at den rusta opp eller bare fordi han fikk kjøpt den billig og har lyst til å koste på den mye?

 

Vel, se på det på denne måten: Originalt er vanligst best kvalitet, best forseggjort. Det trenger ikke å ha samme sex-appealen som mange andre deler, men de som har laget bilene vet hva de gjør. Hva er lurest, ta en bil til 40.000, "modde" den, og få igjen kanskje 25.000 (fordi den er for spesiell for mainstream-markedet), eller å bruke 2k i utgangspunktet, mye tid og glede, og få en bil du er fornøyd med? Selv om du får solgt den for 25.000 har du muligheten til å tjene på det.

 

Hmm...og der var diskusjonen igang igjen. boring.gif

 

Alle begynner jo engang så hvorfor ikke en Charade? Er jo en billig bil som er lett å få deler til, og driter man seg ut så er det ikke så farlig.

Jeg syns det er positivt med alle prosjektene her uansett om det er en plastikkinfisert Golf1 eller cleana Supra (In my dreams)

 

La oss heller glede og inspirere hverandre!

 

Vi på Vaerste har tatt med Eirik noen ganger og han skrur like gjerne på Einser som på en riskoker eller Amcar.

Det er vel gleden med bil som driver han og mange andre.

 

Glimrende sagt. Så lenge en bil har fire hjul, holder det for meg. Variasjonen mellom en rød, forhjulsdreven, japansk, liten bil og en gul, bakhjulsdreven, amerikansk, stor bil er enorm, og det er noe av det morsomste, hvor forskjellige biler kan være.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er helt tømt, og bensinrørene og måleren er nå av.

Deilig å komme til under bilen uten tanken på plass. Fikk endelig løsnet en av mutterne til venstre, bakre hjuloppheng, som har stått bom stille den siste måneden, men gleden var kortvarig. Bolten har ikke feste, den går bare rundt og rundt, og rundt, og rundt.. Og rundt. Samme problemet har jeg på høyre side med en av boltene der. Råd?

Ellers fikk jeg lånt kompressor i dag, og begynt på sandblåsingen under bilen. Digg å se 14 år gammelt metall komme til sin rett igjen, sølv-grå fargen mot gammel rødfarge/rust/understellsmasse/hullete understellsmasse med rød rust synlig er ekstrem.

Får trolig ikke sandblåst mer før helgen, ettersom jeg har sluppet opp for sand og har sene skoledager hver dag utover.

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår