Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Det er endel rust i det hullet, ettersom rusten fortsetter på baksiden av skjermen. Men ja, det er nok av positive tilbakemeldinger her! Og som du sier Espen, når man først får tatt tak i det blir det vel mindre.

Skål, godtfolk! beer.gif

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg regner med at du er klar over at rust bullet, corroless osv skal på bart metall? På noen av bildene i tråden så det ut som om du hadde det oppå grunninga...

er ett vidundermiddel som kun skal på rust, viss ikkje kan du plukke det av etterpå, men ingen av dei ska på grunning nei..

har ikkje brukt der skjøl men har snakka me nåken som har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du er klar over at rust bullet, corroless osv skal på bart metall? På noen av bildene i tråden så det ut som om du hadde det oppå grunninga...

Neppe. Jeg har Coroless under grunningen noen steder, først Coroless, deretter Quick Grunning. RustBullet kan visst også brukes oppå gammel, nedmattet lakk, noe jeg ikke ville ha gjort personlig.

Hvor var det du tenkte på, egentlig?

Rustlei Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykteramma der du hadde en tidligere bulk - dat var sikkert bare jeg som mistolka bildene...

Ah, ja. La først på Coroless, så grunning. Jeg tok da ett lag Coroless og grunning til, for å være på den sikre siden.

Rustbekjempende Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste runden med coroless er i beste fall bortkastede penger...

Rust-vidundermiddel skal vaskes bort etter bruk, det er ihvertfall det som står på flaska til flere av disse produktene...

Coroless skal ligge der og råtne, iallfall det det står. Det beste vile selvsagt være å sveise inn ny frontplate, men man taper jo ikke mye penger på den siste runden.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør å tippe på at det er G11 han har, G10 er det vel ikke mange igjen av (har faktisk sett én i sommer). G11 er fet, en bil jeg kunne tenke meg senere, gjerne med CB80en fra G101 GTti, altså turbocharged and intercooled. Alltid nice. Denne bilen skal skille seg mye ut, en av grunnene til at jeg vil beholde HC-Een i denne G102en. De er ikke tunge, de G11ene, for å si det slik biggrin_upper.gif

Så den rustne bakplaten din, du fikk noen til å sveise det inn? Jeg gjør det selv, så kostnadene blir ikke fullt så høye, men har til gjengjeld en del jobb foran meg. Tror det skal gå greit, må bare få tatt en høggertur og kappet ut fra en rustfri Charade. Men jeg har et spørsmål. Dersom noen har tatt av alle delene, og levert karosseriet til høgger'n, og fått vrakpanten; kan jeg da komme og kappe ut deler av karosseriet, eller er det fredet?

Sower, det er en grunn til at han er advokat og kjører Toyota Yaris.

Rally Koffen, det blir ikke updates ennå, skal få prøve å begynt å kappe ut litt karosseri i dag, men jeg slutter halv fire på skolen, og har fotballkamp sju i dag, så da blir det ikke mye mulighet (spesielt når man har foreldre som maser når klokken blir halv ti). Bensintanken, sykler, gressklipper og papir, samt andre brennbare greier, må ut av garasjen før jeg kan kappe av, så det betyr at det helst burde være bra vær.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kjøpe hele chassiet, men da må det deles i to først.

Hm, det var nytt for meg. Så har jeg aldri satt meg inn i det, heller. Hvor mye kan et chassis koste? Da kan du ikke få noen vrakpant? Er det mulig å kappe ut smådeler og betale for dem, eller må man kjøpe hele dritten?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert kjøpe bare deler av det, ikkenoe problem. Biler på høggeren er det allerede utbetalt vrakpant for. Er du heldig, og høgger'n er grei, får du kansje hele chassiet for 500-1000 kr.

Antageligvis er alle de bilene du finner på høggeren rusta på de samme stedene som din er... :(

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider