Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

Du kan sikkert kjøpe bare deler av det, ikkenoe problem. Biler på høggeren er det allerede utbetalt vrakpant for. Er du heldig, og høgger'n er grei, får du kansje hele chassiet for 500-1000 kr.

Antageligvis er alle de bilene du finner på høggeren rusta på de samme stedene som din er... :(

Ja, det er det jeg frykter jeg også. Forhåpentligvis er det kanskje en som ikke er det. Målet er i så fall å finne en hvit en, hvor du ser rusten mye bedre enn på den rustrøde fargen jeg har fra før av. Sjekket på Veng.no i går kveld, de har skjermkante bak, men dessverre ikke hjørnet med hullet til bensinpumpen. Akkurat det hjørnet har jeg et håp om at de har på Daihatsu, men jeg vet ikke om jeg tror på julenissen. Eventuelt kunne jeg vel kanskje bøyd til noen home-made plater, det skal jo ikke synes. Skjermkanten må jeg definitivt ha ny, men den har de som sagt på Veng til en rimelig penge.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her skulle de ha 1000,- for bakparten på 190'en.. Grunnen til at de ville ha såpass for det, var visst at bilen må flyttes bort fra de andre bilene(og helst til en annen parkeringsplass o.l) når du skal skjært pga. bensinrester ogsånt som ligger å flyter.

Kjøpte heller privat for 400,-+frakt.. var egentlig ikke noe problem å bytte, tar bare litt tid å få alt 100% men ikke noe sånn spesielt vanskelig. Vil tro det blir ca. det samme på din når du skal bytte ut deler sånn.

Og for å svare på ett av spørsmålene dine: Du kan kappe av biler som er levert og utbetalt.. Blir det samme å kappe av en kanal som å ta ei bakrute f.eks.

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle de ha 1000,- for bakparten på 190'en.. Grunnen til at de ville ha såpass for det, var visst at bilen må flyttes bort fra de andre bilene(og helst til en annen parkeringsplass o.l) når du skal skjært pga. bensinrester ogsånt som ligger å flyter.

Kjøpte heller privat for 400,-+frakt.. var egentlig ikke noe problem å bytte, tar bare litt tid å få alt 100% men ikke noe sånn spesielt vanskelig. Vil tro det blir ca. det samme på din når du skal bytte ut deler sånn.

Og for å svare på ett av spørsmålene dine: Du kan kappe av biler som er levert og utbetalt.. Blir det samme å kappe av en kanal som å ta ei bakrute f.eks.

Den høgger'n der er da i fare for å bli stengt...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så mye rust det er på denne bilen! Minner meg om den første Sierra'n min. Den ble sparkla, sveisa og tjooghei. Ble aldri no bra pga. manglende kunnskap og verktøy.

Du har et godt poeng med at 14 år i Oslo ikke er spesielt bra med tanke på salting av veier. Min nåværende bil er Hamar registrert og jeg hentet den i Hamar. har enda til gode å finne rust på bilen av nevneverdig art. har bare funnet noen småflekker her og der som såvidt har kommet igjennom lakken. Ifølge en kompis av meg salter de ikke veiene i Hamar. Virker som det har litt å si ja.

Stå på! Det blir spennende å se det ferdige resultatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppklaring... veiene som saltes på hedmarken er RV3, Rv 25 fra elverum til hamar, saltinga stopper ved gamle meieriet. Også har vi E6 da.. :D

Og det er fult mulig og unngå alle de veiene vis du har lyst ;)

Rust er noe dritt ja. Men vis det ikke gror som mugg på gammel ost så er det vel mulig og bli kvitt den.. hehe

Hvor langt har charaden din gått Eirik?

Jeg så en svart stylet charade i Everum i sommer. synes det er en snærten og tøff bil jeg. Er ikke helt fortrolig med rompa på den men.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppklaring... veiene som saltes på hedmarken er RV3, Rv 25 fra elverum til hamar, saltinga stopper ved gamle meieriet. Også har vi E6 da.. :D

Og det er fult mulig og unngå alle de veiene vis du har lyst ;)

Det der er den ofisielle lista...realiteten er en annen :puke:

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å skjære av alle delene du trenger på høgger'n.

Større problem er vel å finne en eller flere som de delene er hele på...

Jepp, frykter at det blir det største problemet.

Fy flate så mye rust det er på denne bilen! Minner meg om den første Sierra'n min. Den ble sparkla, sveisa og tjooghei. Ble aldri no bra pga. manglende kunnskap og verktøy.

Du har et godt poeng med at 14 år i Oslo ikke er spesielt bra med tanke på salting av veier. Min nåværende bil er Hamar registrert og jeg hentet den i Hamar. har enda til gode å finne rust på bilen av nevneverdig art. har bare funnet noen småflekker her og der som såvidt har kommet igjennom lakken. Ifølge en kompis av meg salter de ikke veiene i Hamar. Virker som det har litt å si ja.

Stå på! Det blir spennende å se det ferdige resultatet :D

Nei, 14 år med salting er ikke digg. Spesielt ikke når den trolig er dårlig passet på, uten vasking eller understellsbehandling (eller kjærlighet).

Det er en god del, ja.

Takker :)

For ikke å snakke om E6.... Bor man i Hamar er man vel på E6 innimellom.

Nok OT, nå..

Rust er noe dritt ja. Men vis det ikke gror som mugg på gammel ost så er det vel mulig og bli kvitt den.. hehe

Hvor langt har charaden din gått Eirik?

Jeg så en svart stylet charade i Everum i sommer. synes det er en snærten og tøff bil jeg. Er ikke helt fortrolig med rompa på den men.. hehe

Kan være millhouse på forumet sin, han har en Gran Turismo turbo intercooler (GTti). Tøff sak.

Rumpen er det kjedligste ved bilen, ja. Snuten blir for stor i forhold til stumpen.

Bilen har gått 125.800 km, men jeg mistenker at det er litt mer. Trolig bare neglesjert bil, egentlig, men man vet aldri.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Det var nok min ja :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=132270

Bor ikke langt fra Elverum,så det blir noen turer :)

Sorry for OT Eirik,men dette er jo Daihatsu relatert :thumb

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider