Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

oi. er det brus og kake-dag i dag? gratulerer! :)

Det var det ja, takk skal du ha (litt forsinket takk) :)

Ellers prøvemonterte jeg spoileren min i dag, ser ut som den blir limt på i alle nærmeste fremtid. Beklager dårlig mobilbilde, men var ute av stand til å finne kameraet. I dag har det også blitt lys i garasjen, blir mye enklere å jobbe her nå enn det det var da jeg sto med den røde (huff) :cheers:

spoiler2.jpg

Ellers har jeg nå fått resten av bildene fra photoshooten, så her kommer tre til i første omgang.

1-6.jpg

5-2.jpg

2-1.jpg

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig nice den bilen din! Er veldig pen og stilren. Liker stilrene biler. Sikkert mange som er uenige med meg, men hardt styla biler, max senka, bur, racingstoler og dash fullt av målere er det styggeste jeg ser.

Stilig med noen som kjører rundt i biler som ikke alle andre gjør.

Den plasten på bilen din - fangeren osv. Den så rimelig svart og shiny ut, har du gjort noe med den for å få den sånn eller har den vært sånn hele tiden? Har prøvd sånn plast"fornyer" men funker dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Liker å skille meg litt ut, ja, kjøre noe ikke alle andre kjører rundt i ;)

Fangerne var relativt fine og blanke da jeg kjøpte bilen ja, men har brukt litt plastfornyer etter det, enda litt blankere ble de jo.

Varmepistol er et alternativ, da blir den fin og blank igjen, men plasten blir vel til gjengjeld noe glatt.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort noe fornuftig i dag og.. Dro på Vaerste og prøve monterte felger for nesten samme specs som de Work Equipene jeg skal ha. Ser nok ut som om det blir ET23 bak.

Eirikfelg.jpg

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nice den bilen din! Er veldig pen og stilren. Liker stilrene biler. Sikkert mange som er uenige med meg, men hardt styla biler, max senka, bur, racingstoler og dash fullt av målere er det styggeste jeg ser.

Stilig med noen som kjører rundt i biler som ikke alle andre gjør.

Den plasten på bilen din - fangeren osv. Den så rimelig svart og shiny ut, har du gjort noe med den for å få den sånn eller har den vært sånn hele tiden? Har prøvd sånn plast"fornyer" men funker dårlig!

litt enig med deg.. Men maks senk, bur og bøttestoler hadde jo ikke gjort noe:D

Men alt plast kjafs kan du holde deg langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spylte av salt fra bilen under i dag

tocharade.jpg

For i dag gikk den i hi for vinteren. Satte på vinterhjul for Bil07 og kjørte en siste tur i går. Selv om bilen går i hi, betyr ikke det at tråden gjør det, riktignok. Satser på at det blir litt spredte oppdateringer gjennom vinteren, har noen småting som må gjøres :)

encharade.jpg

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg en smule ironi her? :)

Da jeg kom hjem i går lå det en liten pakke og ventet på meg.

23112007077.jpg

Åpner man ser det slik ut.

23112007079.jpg

Bak er det en emblemfri nettinggrill (denne måtte jeg bare ha da den var svinbillig), foran fra høyre en helsort speiljusteringsknapp fra den Japanske modellen, en dimmerbryter til innvendig belysning, en dimmerbryter fra Charade G200 (som antageligvis ikke passer overens med G100), en dimmerbryter til G100 til og en veldig artig bryter som gjør at man kan kontrollere intervallene på vindusviskerene. De to delene til venstre tilhører Anders (millhouse) og den dimmerbryteren til G200 får vi se hva vi gjør med.

Av mangel på digitalkamera for øyeblikket er jeg nødt til å bruke mobil, derav bildekvaliteten. Her får man iallfall et inntrykk av hvordan speiljusteringsknappen ble. Denne er plug-and-play, for de som lurer :)

1-7.jpg

Og fant ut at jeg også kunne prøve grillen.

2-2.jpg

Gleder meg til jeg får kjørt den igjen..

charad1.jpg

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ikke det. Liker cleane småbiler. Og jeg elsker dem om dem har skikkelig motor. Synes du skal swappe til noe helt sykt! :D

Greit dette er ikke en fin bil originalt, men du gjør hver minste detalj så viktig, at det bare må bli pent.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort noe fornuftig i dag og.. Dro på Vaerste og prøve monterte felger for nesten samme specs som de Work Equipene jeg skal ha. Ser nok ut som om det blir ET23 bak.

Eirikfelg.jpg

Eirik

HiHi Genial liten småtass Drit kult at noen gjør noe med disse bilene og ;)Ble dritbra med de felgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ikke det. Liker cleane småbiler. Og jeg elsker dem om dem har skikkelig motor. Synes du skal swappe til noe helt sykt! :D

Greit dette er ikke en fin bil originalt, men du gjør hver minste detalj så viktig, at det bare må bli pent.

Smådetaljer er også viktig, jeg hater prosjekttråder uten form for dokumentasjon eller bilder. Mener du at 90 hk ikke er nok? :watchout

HiHi Genial liten småtass Drit kult at noen gjør noe med disse bilene og ;)Ble dritbra med de felgene :)

Er ikke så mange som gjør noe med dem, nei. Hyggelig å høre at folk liker det jeg gjør, iallfall :)

De felgene var bare en indikator på bredde/innpress/høyde, er ikke akkurat de jeg skal ha. Men ble en god del tøffere enn de originale felgene ja ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider