Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet

eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

1. 1. Kan Charade bli fet?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg kjørte Charade Turbo som vi bygde ny eksos på og litt små modifikasjoner på motoren, den gikk ikke dårlig den til og være 1 liters motor, ville heller sett etter en slik motor enn og sette turbo på den du har.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stå på du, dette er tøft, bra at ikkje alle bare modder civic og ford sierra, gjør bra jobb du, hehe har noen 18" i 4-100 eg vurderer å selge. Blir dette bra så vurderer eg å kjøpe brodern sin slik billigt, han vil ha seg en gammel golf istedet. hehe

Hehe. Har han Charade?

Var liksom planen å få en ganske unik bil, har sett 3 på veien etter jeg kjøpte den (nå ser jeg jo etter den og), men alle kjørt av gamle folk...

De 18", hvordan farge/stil er det på dem?

Uansett, takk takk!

En kompis av meg kjørte Charade Turbo som vi bygde ny eksos på og litt små modifikasjoner på motoren, den gikk ikke dårlig den til og være 1 liters motor, ville heller sett etter en slik motor enn og sette turbo på den du har.

Turbo blir det nok ikke i første omgang, heller ikke motorbytte. 1.3 liter, med konfilter/effektfilter, effektanlegg (kanskje Universal Carbon fra HKS?) og litt annet småsnadder holder nok lenge for førstebil... Iallfall når du tenker på de 850 kiloene som er...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...

Bilen er jo i utgangspunktet ikke til salgs, og aner ikke om jeg selger i det hele tatt... Men DERSOM noen trenger en delebil eller noe lignende, er det bare å komme med bud...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder jeg tok i dag:

rimg00705qe.jpg

rimg00715ij.jpg

rimg00745mw.jpg

Rusthull...

rimg00769wk.jpg

rimg00787fo.jpg

Lakkerte midtkonsollen:

rimg00791oe.jpg

rimg00839rb.jpg

Familie-bilen fryser, go'bilen har trolig nok tak over hodet første gang på 14 år...

rimg00850ns.jpg

Hvordan låse bil?

rimg00931af.jpg

Her skal jeg kjøre bilen min bortover når dynamoen er fixa. På sommerdekk. :drive2

rimg00984vn.jpg

Daihatsu er kjent for å lage stor plass ut av lite område... Her ser man et fullt interiør, med unntak av seter, tepper, og dash:

rimg01098oy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk rød L og ledsager da :)

Hehe, ja, det skal jeg nok. :) Iallfall hvis jeg ikke vil ha en front og rette opp, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å cleane den, dvs fjerne emblemer, nøkkelhull iallfall bakpå, vindusvisker bak, og listene på siden. Emblemfjerningen er bare å skrape av, nøkkelhull og visker må sveises... Men hvordan gjør man det med de sorte listene??? Sparkle eller sveise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å cleane den, dvs fjerne emblemer, nøkkelhull iallfall bakpå, vindusvisker bak, og listene på siden. Emblemfjerningen er bare å skrape av, nøkkelhull og visker må sveises... Men hvordan gjør man det med de sorte listene??? Sparkle eller sveise?

Hvis det blir sånne hull etterdem mener du? noen er klipset på, men trodde det var noen som bare var limt også?

Jeg hadde sveist dem igjen hvis det blir hull etter de, pga. at det blir endel vibrasjon og risting i dører ogsånt :)

Har helt glemt å svare deg her, men har sett innom for hver gang du har postet :D

Like morro å se hver gang hva du har gjort med bilen din, blir bra dette vetu!

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir sånne hull etterdem mener du? noen er klipset på, men trodde det var noen som bare var limt også?

Jeg hadde sveist dem igjen hvis det blir hull etter de, pga. at det blir endel vibrasjon og risting i dører ogsånt :)

Har helt glemt å svare deg her, men har sett innom for hver gang du har postet :D

Like morro å se hver gang hva du har gjort med bilen din, blir bra dette vetu!

Mvh

Espen

Takk takk. Hehe. I går så jeg på MAAANGE prosjekttråder... Jeg tenkte som så at jeg har jo fått gjort en del. Vel... Jeg har tatt ut hele interiøret, og herpå en dynamo.. Flott på 2 måneder, eller hva? ;)

Jeg tenkte at siden, disse listene går litt inn, altså døren går inn, og listen går ut... Slik at døren blir seende slik ut etterpå:

________________----------------__________________

Derfor må jeg fylle igjenn for å få:

Hvordan skal jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å fjerne viskerhull,nøkkelhull så du må ikke sveise, du kan osgså bruke stålsparkel. Har gjort det med micraen, og har kjørt med det i ett halvt år. ingen sprekker eller lignende.

Det jeg gjorde var å:

fjerne pusser, spyledyse og lås, pusse ned til metallet, legge på brunox.

Ta ett nett(finmaskert metall) fra baksiden og fest det, så ta stålspaken og fyll hullet(Nettet bak gjør at spakelen holder seg på plass, sånn at sparkelen fester seg til metallet.)

Så masse pussing,sparkling, finsparkel og grunning\lakk=mange timer...

Men er det verdt det? Ingen som ser at du har gjort det fordi ingen som tenker over at der har det verdt vindusvisker\lås før..

Og dessuten blir ruta veldig fort møkkete, da er det kjedelig å ikke ha visker.. Men det ser jo bra ut for dine øyne, og du har noen år å gå på så det er bare å sette igang

Bruk citsusspray når du fjerner emblemer, er genialt mot limrester...

Listene, er de ikke bare limt?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å fjerne viskerhull,nøkkelhull så du må ikke sveise, du kan osgså bruke stålsparkel. Har gjort det med micraen, og har kjørt med det i ett halvt år. ingen sprekker eller lignende.

Det jeg gjorde var å:

fjerne pusser, spyledyse og lås, pusse ned til metallet, legge på brunox.

Ta ett nett(finmaskert metall) fra baksiden og fest det, så ta stålspaken og fyll hullet(Nettet bak gjør at spakelen holder seg på plass, sånn at sparkelen fester seg til metallet.)

Så masse pussing,sparkling, finsparkel og grunning\lakk=mange timer...

Men er det verdt det? Ingen som ser at du har gjort det fordi ingen som tenker over at der har det verdt vindusvisker\lås før..

Og dessuten blir ruta veldig fort møkkete, da er det kjedelig å ikke ha visker.. Men det ser jo bra ut for dine øyne, og du har noen år å gå på så det er bare å sette igang

Bruk citsusspray når du fjerner emblemer, er genialt mot limrester...

Listene, er de ikke bare limt?

Listene er sikkert limt, men metallet går innover der listene er festet. Det er en slags grop/kløft til dem.. De er ikke bare klistret normalt oppå resten, men klistret inni en custom grop..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og trafikalt grunnkurs pluss nabovarsel.....

Haha! Det glemte jeg visst. :lol

Nabovarsel, ja... Den var faktisk ganske morsom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mods: Siden planene er endret en god del siden jeg kjøpte den, blir prosjekt EU Godkjent litt dårlig tittel. Kan noen endre den til

Eiriksmil: Daihatsu Charade - Prosjekt Badass Førstebil

Takk på forhånd.

I tillegg, kan dere fjerne den gamle undersøkelsen? Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider