Gå til innhold

Min 244DL

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Kjøpte rundt juletider i fjor en 82 mod 244. har holdt på med denne siden da og er nå begynt og bli ferdi. tenkte derfor eg skulle lage en liten prosjekttråd.

tanken var og lage en vinterbil, med b230fb fra 940... gikk ikkje som planlagt...

har nå satt i en b21et, svart interiør, lakka bilen i svart metallic og fjerna all rust....

Det som er tenkt framover er: 531 topp, datasprut, større turbo, ny diff...

ang. 531 toppen. passer den rett på b21et? tenker da når eg bygge om til datasprut, vil det funke eller må eg modde for å få det til... har tenkt og dra litt hester ut av denne motoren... bilder kommer

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har oppstått et problem no... når motoren er kald starter den og slokner 3-4 ganger før den til slutt starter og går.. da kan eg ikkje gi gass, da slokner den igjen. 20-30 sek etter det går den fint og alt funker som det skal.. når eg slokker motoren og den får stå i ca 30 min er den heelt dø... ikkje antydning til livstegn... har funne ut at den ikkje får bensin.. må da vente til motoren er kald igjen.. noken so ha vært borti dette?...

og som sagt bilder kommer, men har ingen plass og legge de ut

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funne ut at når motoren har stått litt etter og vert varm, får den ikkje bensin. motoren klarer ikkje og dra opp spjeldet som sitter i k jet boksen.. ka kan det vere? haster litt, må snart ha bilen klar.

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider