Gå til innhold

Styling til vito??

Mopwer

Anbefalte innlegg

Ja her spør du godt tror jeg..

Vet det var noen som var litt aktive i dette vito forumet før. Det siste halve året har det vært maks stille her. Et tips er å gå tilbake i Eldre tråder 1 år tilbake osv for å se om du kan finne noe i de trådene..!

Edit:

http://www.czt.no/catalog/index.php?cPath=30_122_301&osCsid=e84a434eac4f775dd96f1d3bda0df28b

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n1=1&n2=9&n3=234&PHPSESSID=bdb75fdcff61ceb1b740b5a2bce23047

Fant noen linker.. Se om de kan være til hjelp. Regner med det er noe av det samme du har funnet. Det monner ikke akkurat av Vito styling.

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet den stylinga ja, men på andre sider. Men der va den mye dyrere.. Så tusen takk, her kan jeg spare mye penger :)

Den samme fronten kosta 8030kr en annen plass,hehe..

Men var noe snakk om at du bør kjøpe over 2000mod Vito, hva er forskjellen??

Flott greier at det kom til hjelp da..!

Nei det er vel slik at 2000 Mod og nyere er en "annen" bil. Helt annen type motor, Andre løsninger på tekniske og elektriske komponenter. Rett å slett tatt ALLE feilene som var på den "gamle" vitoen og fjernet feilene. For de var mange. Har mange bekjente som har hatt den "gamle" vitoen og de sier det samme. Bilene kan ikke sammenlignes.

Har selv kun hatt 2002 Mod som jeg har nå. Ikke hatt noe tull med den i det hele tatt. Gått 90000km.

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme det.. Skal slenge ved en link. Skrev litt til en annen kar på forumet om akkurat Vito'en skrotnisse tror jeg nicket hans var

...jeg la den ut her jeg canepa, vis det er greit...mye fin info..

Jo nå skal du høre her..! Det har seg sånn at Vito har fått et dårlig rykte på seg. Problemer med motor, girkasse, elektronik osv. Saken er den og dette er ganske viktig. Kjøper du en vito fra 96" til 99" mod, kan det innebære endel trøbbel. Kjøper du derimot en 2000 mod og nyere er det en helt annen sak. Vito har rett å slett lagd en helt ny bil her. Det er splitter ny motor og elektronikk og andre ting er lagt opp på en helt ny måte. Jeg har en 2002 mod. Viktige ting som du alikevel bør se etter er som følger:

Sjekk om girkassen er trang, allså vanskelig å få i gir. Dette kan være giroverføringene. Min er litt vanskelig for tiden, men får dette igjen på reklamasjon.

Rust: Husk at Mercedes har gått ut med 30 års rust garanti, men les det som står med liten skrift. Dette gjelder ikke for Varebiler. Viktig å merke seg. En typisk ting du bør sjekke. Høres kanskje dumt ut, men inne i dørene, skyvedører også har det en tendens til å bli rust. Bilen kan bli spist opp innenifra. Lurt å bruke spilje eller lignende i dørene for å unngå dette.

Når det kommer til driftsikkerhet er som sagt den "NYE" vitoen allså 2000mod og nyere etter min mening og erfaringer helt topp. Har ikke hatt noen form for problemer med bilen i det hele tatt. Har kamerater som har samme erfaring og som har hatt 96" og 97" mod og alldeles ikke vært fornøyd.

Kjørecomfort: Den syntes jeg er upåklagelig. Ikke mange varebilene jeg har kjørt som kan sammenlignes med denne i komfort. Kanskje noen Amerikanere med Stressless stoler er hakket bedre

Jeg har 110 CDI. 102 Hk og plenty med Nm.. Bilen har godt drag og er meget sterk. Jeg syns det var overraskende lite forskjell jeg merket mellom å ha full bil og ikke. Sånn økonomisk har jeg kjørt på 0.7 med blandet kjøring og dette syns jeg er meget bra.

Så vil jeg anbefale deg å kjøpe Vito.. Absolutt MEN hold deg til 2000 Mod og nyere. Det er min vurdering. Lykke til med Kjøpet

Mvh canepa

sånn pris messig tror jeg ikke det der er noe dårlig tilbud. Faktisk litt usikker på hvor prisklassen ligger på 108 CDI. Har selv 110 CDI!

Men sånn med engang så slår det meg. Har du spurt hvorfor den er nylakkert ? En nokså ny bil vi snakker om her. Så ikke han prøver å lure deg med at han muligens har hatt skader på bilen osv. Greit å spørre om. Ellers så er jo 18" som regel dyrt. Kan nesten med hånda på hjerte si at de antageligvis ikke er lovlig å kjøre med ;) Belastningskoder og innpress osv er heavy på disse bilene. Vanskelig å få tak i ting som er "lovlig" men kult hehe..

Fikk pristilbud på noen 16" med dekk som var etter forskriftene. Tror det var rundt 10000.- kr. Helt vanvittig.

Mvh

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" er ikke godkjennt nei, men d ser jo bra ut da ;)

Den er nylakka pga skade ja, men jeg kjenner til både bilen og han som har den, og vett det er blitt skikkelig gjort på verksted.

Men her skriver han jo 2000mod og opp, min er jo 99mod men med CDI og "facelift". Er sikkert den nye typen d o da, håper jeg... :)

Tror jeg kjøper meg en sånn lippe og noe småting, blir d sikkert bra...

Og ikke minst et kraftig senkesett

BMWpower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 years later...
Det kan nok stemme det.. Skal slenge ved en link. Skrev litt til en annen kar på forumet om akkurat Vito'en skrotnisse tror jeg nicket hans var

sånn pris messig tror jeg ikke det der er noe dårlig tilbud. Faktisk litt usikker på hvor prisklassen ligger på 108 CDI. Har selv 110 CDI!

Men sånn med engang så slår det meg. Har du spurt hvorfor den er nylakkert ? En nokså ny bil vi snakker om her. Så ikke han prøver å lure deg med at han muligens har hatt skader på bilen osv. Greit å spørre om. Ellers så er jo 18" som regel dyrt. Kan nesten med hånda på hjerte si at de antageligvis ikke er lovlig å kjøre med ;) Belastningskoder og innpress osv er heavy på disse bilene. Vanskelig å få tak i ting som er "lovlig" men kult hehe..

Fikk pristilbud på noen 16" med dekk som var etter forskriftene. Tror det var rundt 10000.- kr. Helt vanvittig.

Mvh

Raymond

Hei:)

vansklig og finne lovelige og 18" felger til denne.. Jeg selv bruker 18" felger fra BBS. Felgen heter CH motorsport. Felgen passer egentlig til en VW touareg, og har samme rare inpresset som V-klassen. Lovelige dekk med riktig belasningskode fant jeg fra leverandøren Kuhmo.

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider