Gå til innhold

Hvor stor Basskasse?

Ranger emnet

Jonomega

Anbefalte innlegg

Litt mer opplysninger vill hjelpe. PM står i bruksanvisningen.

Fikk ikke med noe bruksanvisningen siden dem er kjøpt brukt,

Subwooferelement 12". Monteres fritt eller i kasse. Ekstra stor og sterk magnet som gir bra bass. Imp. 4 ohm. Maks. effekt 500W (165W RMS). Frekvensområde 30-3000 Hz. Diam. 311 mm, dybde 137 mm.

Vet ikke om dette hjelper deg noe? Fant disse opplysnigene på nettet. hellothere

Lykkelig eier av 99mod passat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med noe bruksanvisningen siden dem er kjøpt brukt,

Subwooferelement 12". Monteres fritt eller i kasse. Ekstra stor og sterk magnet som gir bra bass. Imp. 4 ohm. Maks. effekt 500W (165W RMS). Frekvensområde 30-3000 Hz. Diam. 311 mm, dybde 137 mm.

Vet ikke om dette hjelper deg noe? Fant disse opplysnigene på nettet. hellothere

Gå inn her, og se om du finner dem her: http://perel-import.com/index.php?page=shop&category=12#

eneste jeg fant var en 600W (300W RMS)

Når det gjelder kasse, så nevnte en her 45 - 55 i porta kasse med 4" port.

Jeg antar det samme, men en kan fort bomme stygt men den jeg fant (300W) saken så skal den ha kasse i dette omerådet, men er det samme??

Jeg hadde kjøpt inn noe 22mm gulvspon koster ikke mange kronene 150,- pr plate eller noe. (kjøp 4 så har du til 2 kasser a 120L med delevegg)

Lag 50L kasse pr ellement (100L og delevegg) 2 stk Ø11cm porter (1 til vært kammer) disse er justerbare fra 16 - 29cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn her, og se om du finner dem her: http://perel-import.com/index.php?page=shop&category=12#

eneste jeg fant var en 600W (300W RMS)

Når det gjelder kasse, så nevnte en her 45 - 55 i porta kasse med 4" port.

Jeg antar det samme, men en kan fort bomme stygt men den jeg fant (300W) saken så skal den ha kasse i dette omerådet, men er det samme??

Jeg hadde kjøpt inn noe 22mm gulvspon koster ikke mange kronene 150,- pr plate eller noe. (kjøp 4 så har du til 2 kasser a 120L med delevegg)

Lag 50L kasse pr ellement (100L og delevegg) 2 stk Ø11cm porter (1 til vært kammer) disse er justerbare fra 16 - 29cm.

Slik tenkte je å bygge kassa Ca B,110.H,39. D,30. Kan det bli bra? eller er jeg helt på villspor? Grunnen til målene på kassa er at je vill utnytte plassen best mulig i bagarsjerommet. cheers

Lykkelig eier av 99mod passat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tenkte je å bygge kassa Ca B,110.H,39. D,30. Kan det bli bra? eller er jeg helt på villspor? Grunnen til målene på kassa er at je vill utnytte plassen best mulig i bagarsjerommet. cheers

Med en skillevegg for å få 2 kammere så vil du da få ca 2X50L. ved bruk av 22mm plate.

Og du skal fint få plass til en ø11cm port i vært kammer. men pass på at det er plass mellom port røret og bakvegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en skillevegg for å få 2 kammere så vil du da få ca 2X50L. ved bruk av 22mm plate.

Og du skal fint få plass til en ø11cm port i vært kammer. men pass på at det er plass mellom port røret og bakvegg.

Jeg trudde det gikk fint selv om porten stakk ut av kassa.

altå hvis kassa er for "grunn" til porten. så kan den stikke litt ut.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa Toffy det er fårståelig.

Men hvis porten er litt nære bakvegen når andre enden flukter passe. så kan man trekke porten litt ut på den ene siden. og dermed få avstan fra den innvendige bakveggen.

porten stikker da litt ut på den siden den går ut av kassen. :P

Det burde gå greit, selv om porten vill ta mindre plass i kassa. men det er ganske lite, er jo bare å justere lengden på porten event.

Lenke til kommentar
Del på andre sider