Gå til innhold

Hvor mye toll på felger fra Sverige? -haster

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

om en time så drar jeg over grensa for å hente nye felger, de har jeg gitt 4000sek for, men har ingen kvittering da jeg kjøper fra privat person. Må jeg tolle inn felgene? Hvor mye blir det?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en time så drar jeg over grensa for å hente nye felger, de har jeg gitt 4000sek for, men har ingen kvittering da jeg kjøper fra privat person. Må jeg tolle inn felgene? Hvor mye blir det?

Så lenge du ikke blir stoppet må du vel ikke betale noe?

Mener å huske at du kan ta med deg bildeler for intill 6000,- NOK inn i landet uten å betale avgifter for det. Men skal ikke si dette 100 % sikkert.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjører man på grønn sone og blir stoppet blir man vel tatt for "muglingforsøk" eller noe.. Er det 12 eller 25% toll dem tar? Finnes det noen grense på 6000kr?

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte tollvesenet nå..

Hvis innføring av deler skjer samme dag som jeg kjører ut av landet så kan jeg ta med meg verdier for kr 3000 tollfritt/momsfritt. Men det må da dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja grensa er 6000 hvis jeg har vært der et døgn..

Blir litt vanskelig å skrive kontrakt med selger når jeg bare har mailkontakt med han.. Og han svarer som regel bare på mail på kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henta felger i går..søskenbarnet mitt stod vakt på norske sia(han er ikke toller, men satt i kjerra på parkeringa og spana :D), ringte han rett før brua, all go.. :D

hvis det er svinesund du skal over, kjør gamle brua.. evt. en annen vei inn i norge.. er mange å ta av...

alternativt må du få de til å skrive ut kvittering på under 3000kr... har aldri betalt en krone i moms på deler fra sverige..ikke har jeg tenkt å begynne med det...

du får jo igjen svenske momsen, men nå som krona er sterk vil du jo få igjen mindre enn den norse momsen, dessuten er det papir arbeid, og det suger jo som kjent..

edit

er 25% moms, ikke 12%... så du spurte om det oppe i tråden :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett tollere på svinesund, og langt mindre blitt stoppa. Har kjørt over grensa med blant annet 40 kasser øl, felger/dekk i baksetene ++++. Ta sjansen, blir du stoppa kan du være sikker på at lynet slår ned i skallen din også, oddsen er vel omtrent den samme:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja grensa er 6000 hvis jeg har vært der et døgn..

Blir litt vanskelig å skrive kontrakt med selger når jeg bare har mailkontakt med han.. Og han svarer som regel bare på mail på kveldene...

Hvorfor blir det vanskelig? Du skriver det når du drar dit for å hente felgene? Eller har jeg misforstått noe her :p

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det vanskelig? Du skriver det når du drar dit for å hente felgene? Eller har jeg misforstått noe her :p

kommer vel som bussgods? er jo det som er normalt..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la dem i baksetet og kjørte jeg.. gikk så fint så.

Var charlottenberg og ikke svinesund dette. felgene kom med bussgods,så jeg fikk ikke selger til å skrive noen kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider