Gå til innhold

Får ikke av framre støtfanger

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få av framre støtdemper på vectraen min (vectra A 89 mod). Har den derre Haynes boka til Opel Vectra A, men syns det står sånn halvdårlig forklart der. Holde på i garasjen nå å stresse. Har skrudd ut begge hovedlyktene og en bolt ved luftfilteret. Bolten på andre sida ser det ut som jeg kun kommer til fra undersiden av bilen... stemmer dette?

Trenger hjelp kvikt... skal levere fangere og speil inn til lakkering på mandag, så jeg trenger hjelp fort...

takker for svar

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser også det er noen stjerneskruer som er skrudd i øverst på fangeren ved hjulbue, skal de skrus ut?, får dem ikke ut, skruen blir ødelagt før de engang begynner å rikke på seg...

Dekselet som er inni hjulbuen ser også ut til å være skrudd i sida på fangeren, her får jeg ikke den ene ut pga rust :( (skal disse ut?)

møkka forklaring i haynes boka angry

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, endelig fått jævelen av! Var litt flere skruer enn beskrevet i Haynes boka ja, mer nøyaktig 6 skruer :op Og tre av disse satt som f... Måtte file spor i skruene og vri dem av med rørpumpetang :) Stressa lenge med ei gammel tang vi hadde i huset, men gikk faen ikke. Så fikk jeg lånt ei ny tang av ein kamerat så fikk jeg skruene ut på første forsøk... Så d gjør seg med skikkelig vektøy :D

IMG_0939.jpg

IMG_0938.jpg

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
har sett noen som hatt tetta slike hull med noe tøy lignende greier (glassfiber eller hva det nå var). Dette hang de på innsida, og så sparklet de på utsida, pusset det ned og lakka... blei bra d :D

Men for svarte..hørt om sparkel?? hellothere

Frontfangern er festa med to *13 milli bolter..en på hver bjelkeside. og en stjerneskrue som holder fangern inntil innerskjermen ved hjulbuen..

Jeg måtte kappe hodet av de skruene..så smetter du inn nye ved montering..

Den bolten på venstre side er litt trang ja..skrudde ned spylertanken som ligger der oppe..så ordnet alt seg :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for svarte..hørt om sparkel?? hellothere

Frontfangern er festa med to *13 milli bolter..en på hver bjelkeside. og en stjerneskrue som holder fangern inntil innerskjermen ved hjulbuen..

Jeg måtte kappe hodet av de skruene..så smetter du inn nye ved montering..

Den bolten på venstre side er litt trang ja..skrudde ned spylertanken som ligger der oppe..så ordnet alt seg :D

Er jo sparkel jeg snakka om der (trøtt eller?) :hammer. d "tøygreiene" (vet da faen hva d er for no jeg) er bare for å hindre at du trykker en haug med sparkel inn i hullet... (litt vanskelig å forklare de greiene der, iom at jeg kun har sett d en gang)

frontfangeren er jeg ferdig med for lengst, har fått lakkert fangeren og fått den på bilen igjen...

13mm bolten som er på sanne sida så luftfilteret var ingen problem siden jeg nå har confilter som gir meg større plass :) Den på andre sida ved spylertanken skrudde jeg ut litt og litt med skiftesnøkkel, banna litt her men d gikk til slutt :op

bortsett fra de 13mm boltene, og stjerneskruene du nevnte er det 4 skruer til som måtte løsnes...

IMG_0947.jpg

IMG_0957.jpg

IMG_0943.jpg

IMG_0950.jpg

De svarte listene på toppen av fangerne ser ikke så grå ut nå :D har hatt på noe back 2 black så de ser nice ut...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider