Gå til innhold

Får ikke av framre støtfanger

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Har bestilt 40mm senkefjærer på mekonomen i hagesund for litt over en måned siden kanskje (men nå har vinteren komt og vinterhjula er på, så tror ikkje d blir senking før til våren)... bestilt grill på http://www.czt.no for 3mnd siden (15sept.)

arg de har enda ikke fått den inn til seg... Så F....... treige folk er... :fire:

En slik grill:

VectraGrill.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den grillen er fet.. Skal skaffe meg en sånn selv etterhvert for jeg har sånn original som du har. Er det ikke lurt å kjøre senka bil med vinterhjul? For jeg tenkte jeg skulle få senka min i vinter.. Jeg får legge ut ordentlige bilder av bilen min snart også.

Heisann

tøff grill ja... det er sikkert ingen problem å kjøre senka bil da, eller d spørs vel hvor mye du senker bilen din. Var bare d at i fjor så snødde d ganske mye på en dag da vi var på skolen. Kameraten min som kjørte en Volvo 740 TIC som var senka kom seg så vidt ut av parkeringsplassen. Hele bilen lå nedpå snøen og vi måtte være med å dytte ham gjennom parkeringen, iom. at bilen hans nå var en "brøytebil" som ikke kom seg fram :op (D hadde vel ikke vært så kjekt om du hadde vært aleine med bilen din)

Så satte jeg meg inni bilen min som ikke er senka og durte avgårde uten problem :D... så d er bare derfor jeg ikke vil senke den i vinter :op

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og av med min frontfanger. Er det slik at den er festet med skruer og klips?

Ja d stemmer d! er vel bare to clips jeg fant da når jeg demonterte. ett på hver side helt øverst i hjulbuene (bakfanger). På sidepanelene eller hva d heter, går fangeren inn i noen spor både framme og bak, der skal fangerene presses inn mot bilen samtidig som du dytter den av (akkurat d står nok litt bedre forklart i haynesboka som jeg vil anbefale deg å kjøpe).

Men når du kommer så langt at du skal til å demontere, så er d bare til å spørre innpå her/forumet hvis du sitter fast med noe...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg om orginalgrillen din da:)

Ja, har tenkt på d, for den er jo egentlig ganske lik. Men på orginalgrillen min er klips blitt ganske slitte (halveis knekt) så jeg tror d er likegreit å få meg en ny...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Litt off topic, men Johnsen, jeg ser du har satt på effektfilter, jeg har nettopp gjort det selv og nå er det litt dårlig festa. Jeg har bare festet det med strips sånn foreløpig, men lurte hvordan du har gjort det..

Det er jo litt løst hos meg og selve filteret dunker litt borti en kant, så har du noen gode tips til å lage et bra feste til filteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men Johnsen, jeg ser du har satt på effektfilter, jeg har nettopp gjort det selv og nå er det litt dårlig festa. Jeg har bare festet det med strips sånn foreløpig, men lurte hvordan du har gjort det..

Det er jo litt løst hos meg og selve filteret dunker litt borti en kant, så har du noen gode tips til å lage et bra feste til filteret?

Tror ikke jeg kan hjelpe deg så mye her, for d høres ut som du har kjøpt ett universalfilter, mens det jeg har kjøpt var spesielt tilpasset Vectra A. Så som du kanskje ser på bildet under fulgte det med en "brakett" (den grønne greia som filteret er tredd innpå) eller hva jeg skal kalle det for som skulle skrus fast innpå innsuget med 4 skruer/bolter som også det gamle filteret var festet med. Innpå denne braketten var det bare til å trykke luftfilteret innpå og skru det fast med ei skruklemme...

Og siden det ikke fulgte med noen rørbend til å sette filteret innpå, ligger filteret helt inntil kanten, så der klistra jeg på en filtbit så det ikke skulle ligge å skrape metall mot metalll :op

IMG_0787.jpg

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stillig bil du har, må ta og fjerne opel og vectra 2.0i bak på bilen. De er bare limt på, hvis du er heldig følger limet med på merkene. Hvis ikke bruker du noe stoff til å vaske litt med. Etter på er det bare og polere/rubbe så fjerner du små ripene. Men opel logoen i midteten sitter med 2 hull gjennom trunken. Så hvis du fjerner det må du sparkle igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider