Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hva betyr dette tegnet? Det dukker opp hver gang jeg starter bilen og det tar mye lengere tid å forsvinne enn noen av de andre symbolene. Bilen er en Toyota Yaris Linea. Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Lite kjølevann for eksempel Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 jess.. fyll på kjøleveske du;) Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Etter hva jeg kan se kjører du en Yaris. Det tegnet er indikatoren på temperaturen på vannet. Før motoren er blitt varm er den blå... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Det der kommer opp på yarisen til fatter'n også og såvidt jeg kunne forstå av boka som fulgte med er det blå/grønne symbolet for lite kjøleveske, mens et tilsvarende i rødt kommer på om bilen går varm. MEN, det kommer alltid på når bilen startes og slukker etter en stund. Sånn har det vært siden bilen var ny, nå har den gått 10k. For sikkerhetsskyld kan du jo sjekke kjøleveskenivået, men jeg tror ikke du skal bekymre deg over dette... hellothere EDIT, forøvrig imponerende at bildet er tatt i 68 km/t :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Noe spesielt jeg bør kjøpe? Eller er det bare løp og kjøp hos Biltema? Hadde bilen på kjøpstest på NAF for 3 mnd siden. Burde ikke de fanget opp dette? Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Noe spesielt jeg bør kjøpe? Eller er det bare løp og kjøp hos Biltema? Hadde bilen på kjøpstest på NAF for 3 mnd siden. Burde ikke de fanget opp dette? Det er ikke sikkert at det er noe galt her du :) Det er nemlig sånn at lampa fort kan lyse en stund etter at du har startet :) Sjekk om nivået for kjøleveske er for lavt i beholderen foran i motorrommet. Sjekk det gjerne før du evt skal ut å kjøre imorgen, når motoren er kald. Beholderen har to streker, en for maks og en for minimum (kan hende det er to av hver, men når motoren er kald ser du det i forhold til den LAVESTE streken.) Er det kjøleveske til over minimumsmerket er du trygg og ikke noe er galt :) Hvis nivået er lavere enn minimumsnivået kjører du bare til biltema eller en bensinstasjon og kjøper kjøleveske. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Takk for kjappe og informativt gode svar. Sjekker dette i morgen. Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 EDIT, forøvrig imponerende at bildet er tatt i 68 km/t :) Kameratelefon vet du. Men det er 80km/t på stedet, Ring 3 Oslo, så det var ikke veldig farlig. Sent på kvelden var det også med lite biler på veien. :offtopic :) Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Kameratelefon vet du. Men det er 80km/t på stedet, Ring 3 Oslo, så det var ikke veldig farlig. Sent på kvelden var det også med lite biler på veien. :offtopic :) Men, On topic, hadde du kjørt lenge da? altså, var motoren blitt varm? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hadde vel ikke blitt varm, men kjørt noen hundre meter. Ofte lyser den i opptil 5 minutter... Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Du kjører forøvrig uten kjørelys heyyou Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarant|no Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Du kjører forøvrig uten kjørelys heyyou ?? Tviler jeg på. Siter http://www.itisnothere.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hadde vel ikke blitt varm, men kjørt noen hundre meter. Ofte lyser den i opptil 5 minutter... Ok. Har egentlig ikke sjekka hvor lenge fatter'n sin lyser, men fikk du sjekket opp kjøleveskenivået idag da? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Er akkurat likens på muttra sin Yaris.. Har ikke gidda å bry meg noe om det, for det har vært sånn siden bilen var ny.. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg