Gå til innhold

Audi 100/200 Turbo - Tuning ?

Ranger emnet


RS2-GTi

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffelig

at jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :)

 

Men saken er; den orginale 165 hk'en.

Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ?

 

I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ?

 

Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin;

Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ?

Feks med bare dyser/større turbo osv ?

 

Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ?

I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og

forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig

til salgs :)

 

Kom gjerne med innspill ellers også :)

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffelig

at jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :)

 

Men saken er; den orginale 165 hk'en.

Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ?

 

I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ?

 

Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin;

Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ?

Feks med bare dyser/større turbo osv ?

 

Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ?

I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og

forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig

til salgs :)

 

Kom gjerne med innspill ellers også :)

 

Du må huske på at det er 10v på dennne motoren. så 300hk det koster nok...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffelig

at jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :)

 

Men saken er; den orginale 165 hk'en.

Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ?

 

I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ?

 

Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin;

Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ?

Feks med bare dyser/større turbo osv ?

 

Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ?

I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og

forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig

til salgs :)

 

Kom gjerne med innspill ellers også :)

 

Den ved mekanisk sprut...er lik som min..den får du ikke no ved å justere på spruten..men turbotrykket kan sikkert justeres opp...assa selvespruten den er dum som en sokk og er som den er:P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo faktisk kan du det ;) Du kan shimse opp inspruten samt øke turbotrykket, så får du mere effekt ut av det :P Sprøtt - virker som det er få her inne som har erfaring med 100/200 Turbo ...

 

shimse opp hvordan da?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår