Gå til innhold

ascona b

Ranger emnet

drift_crew

Anbefalte innlegg

har ascona b en dårlig bakaksel??

kan man setter en volvo b230fk med m45 dogbox og 1031 bakaksel med 4-link i en ascona?? hvordan blir dette med reg da??

Joa, går jo å registrere. fin bakaksel å bruke om en har mye effekt. Må jo ha 4link får å få volvo bakakselen til å passe. (og fungere slik den skal). Men husk at bilsagskyndige ikke liker at du sveiser på selve bakakselen. (ikke om jeg hvert hvorfor) Men ring å hør med dem.

Bakakselen til Ascona 1,6/1,9/2,0l er ikke dårlige. Kun litt forskjellig utveksling. Derimot 1,3l akslingen er dårlig. da ryker fort en stikk aksling. Men den er fin om en leker seg mye på grusen, og vil ha en bil som er kjapp opp i fart. men som sagt, den ryker fort.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror 1.3 har samme akseln som de med større motor jeg,

mao samme stikkaksler og.

merk, TROR!

og biltilsynet kan mene hva de vil om sveising på bakakslen.

hvordan mener de en skal få skifta fjørskåler ellers?

feste de nye med slangeklemmer?

"1,3 har mindre stikkakslinger. lavere utveksling å ryker fort på tørr asfalt" Hilsen en kammerat som har kjørt bilcross i mange år. Han tok alle boblene i starten på aremark med ascona'n og 1,9s og 1,3 bakakselen i fjor. (så skal det sies at bilen ikke gjorde mere enn 130km/t bortover slette heller da..) Gikk 3stk slike bakaksler da han bytta til B20 (maritimveiv og 2,2 eller 2,3 l) husker ikke helt hva det var i den.

Dette med biltilsynet har jeg hørt ett eller annet sted. Jo, det gjaldt skivebremser på bakakselen, apapterplata skulle helst være skrudd og ikke sveiset. hehe. kom på det til slutt... (ikke veit jeg hvorfor men)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider