Gå til innhold

Hva duger dette apparatet til?

Ranger emnet


sc0ot

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ingen ekspert, men jeg ville muligens påkostet modellen over dette. Da kan du benytte beskyttelsesgass ved sveising.

Jeg sveiste før med flussfylt tråd men har gått over til gass nå... utrolig mye bedre syns jeg. Sveisene blir penere, spruter mindre osv. så det er ikke så mye etterarbeide.

 

Har selv dette og det funker helt fint til hobbysveising i garasjen.

Men om jeg skulle sveise MYE hver eneste dag så hadde jeg nok gått for noe annet :)

Men som sagt, til hobbysveising på bilprosjekter eller lignende fungerer det helt fint.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp et slik stratos sveisapparat... Det er dårlig. spess med tanke på at det er et fluss tråd apparat så har det ikke store bruksområde.

 

Biltema sveiseapparatene sliter litt med den mekanismen som mater på tråd, blir munnstykke litt slitt, så klarer den ikke å mate ut tråd. Dessuten er utmatinga ugjevn vad lav hastighet. (fordi rulla ikke får skikkelig tak i tråden)

 

Blir bare stratos sveis med slikt apparat. Kjøp deg gjerne fluss, (fordi det er billigre enn gass. (men ikke i lengden)...)

 

Men tar en i betrakning at et brukbart MIG/MAG apparat koster 10k, så er jo dette en dråpe i havet, og det er der den hører hjemme.. På havets bunn...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp et slik stratos sveisapparat... Det er dårlig. spess med tanke på at det er et fluss tråd apparat så har det ikke store bruksområde.

 

Biltema sveiseapparatene sliter litt med den mekanismen som mater på tråd, blir munnstykke litt slitt, så klarer den ikke å mate ut tråd. Dessuten er utmatinga ugjevn vad lav hastighet. (fordi rulla ikke får skikkelig tak i tråden)

 

Blir bare stratos sveis med slikt apparat. Kjøp deg gjerne fluss, (fordi det er billigre enn gass. (men ikke i lengden)...)

 

Men tar en i betrakning at et brukbart MIG/MAG apparat koster 10k, så er jo dette en dråpe i havet, og det er der den hører hjemme.. På havets bunn...

 

Tror heller jeg får noen til og gjøre det for meg jeg, har ikke no videre planer om og sveise no mer etter jeg har fiksa kanalen.

 

Selv om jeg sikkert kjøper meg et prosjekt ved en senere anledning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dette da fra clas ohlson?

"Migsveis" BIMAX 105 uten gass. En sveis med fordeler som bl.a. automatisk trådmating av spesiell 0,8 mm rørelektrode som ikke krever dekkgass. Tilsluttes 230V/10A. For sveising i 1,0-3,0 mm gods. To effektnivåer. Tomgangsspenning 25-29,5 V. Sveisestrøm 55-80 A. Trådbobin 110 mm. Størr. 335x175x300 mm, vekt 14 kg. Leveres med slangepakke, pistol, tilbakelederkabel, skjerm, borste med slagghakke og sveisetråd.

 

 

30-7686

 

1895,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert samme driten vil jeg anta. Alle slike billigbutikker har sine serier med apparater. Hvis man vil kaste penga ut av vinduet eller ha ett apparat man bruker en gang i året er det sikkert godt nok.

 

Dra til en sveisebutikk og kjøp ett bruktapparat. Kemppi og Esab er kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv dette og det funker helt fint til hobbysveising i garasjen.

Men om jeg skulle sveise MYE hver eneste dag så hadde jeg nok gått for noe annet :)

Men som sagt, til hobbysveising på bilprosjekter eller lignende fungerer det helt fint.

¨

Hvor mye koster en beholder med gass?

For man skal jo bruke gass på MIG sveis ikke sant?

Har selv tenkt til å kjøpe det du har...

Crew "Kønners-racingteam"

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok et slik billigapparat holder for litt sveising på bil, men selvfølgelig-har en råd til noe skikkelig som ESAB, Kempi og sånt noe er nok det bedre. Er forresten en test av Mig-apparat i siste Practical Classic.

 

Noen som har erfaring med "Telwin" mig-apparat, de ser i hvertfall greie ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår