juba Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Da kjøper vi ikke Telwin da:-) Hva med de MIG-apparatene som Moe&Co selger (de med de gule annonsen bakpå Motor)? Cluet er vel at de har metall styringer/føringer for tråden og standard deler i munstykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Noen som vet om evt bruktannonser med noen som selger et brukbart apparat, eller noen på forumet kanskje? Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corvette Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Pass på å kjøpe et apparat med litt høy intermittens så du ikke må ta pauser i ett forbanna kjør...... for det suger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Biltema har ikkje reservedeler til en dritt til de jævla møkka aparatene de selger. En kompis av meg kjøpte det dyreste biltema sveise aparatet, selv om jeg sa det var noe dritt. Har selv prøvd å sveise med det og det var bare kaldsveising, og han kjørte over pistolen og knuste den og fikk ikkje tak i reserve deler, så nå står det uten å bli brukt. Tror også bare at du skal få noen som har sveise aparat til å sveise for deg, Litt dumt å "lære" på den bilen du skal bruke etter på. Og det er ganske dyrt å leie gassflaske bare for å sveise littegrann på bilen. Lykke til. TM Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strilen Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 ¨Hvor mye koster en beholder med gass? For man skal jo bruke gass på MIG sveis ikke sant? Ja en må bruke gass, prisen kommer an på hvor stor beholder du har behov for. Vil anbefale å bruke 100% co gass, med den sveiser du tynne rustplater meget greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meduza Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Vi kjøpte oss det her, http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/images/products/c150.jpg og det fungerer ypperlig.. Selv med tråd til å sveise uten gass funker det greit til småsveising. Gubben skulle innom å handle gass en dag også, så da blir det vel brått te at det apparatet blir flittig brukt. Siter Ford! 65 Mustang HT 66 Mustang HT 12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Noen som har erfaring med tewin? 30-170 amper apparatet... Er godt tilbud på det på torshov, og med tanke på at man får utgiftført det så blir det en meget gunstig pris... Lurte også på om det er noen som har erfaring med metabo mig apparater..? (er jo dobble prisen av et tewin apparat...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Hva er prisen hos Torshov på det telwin-apparatet? En lenger oppe i tråden mente det var dårlige greier men etter å ha sett et par telwin-apperat i bruk tror jeg nok det er bra greier! Har også fått et tilbud på et brukt "Kempomat" 150Amp komplett med slanger og regulator for 3500+moms, noen som har komentarer til dete apparatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroboy Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hva er prisen hos Torshov på det telwin-apparatet? En lenger oppe i tråden mente det var dårlige greier men etter å ha sett et par telwin-apperat i bruk tror jeg nok det er bra greier! Har også fått et tilbud på et brukt "Kempomat" 150Amp komplett med slanger og regulator for 3500+moms, noen som har komentarer til dete apparatet? står en god del kempomater rundt på skipsverft og slikt, fått inntrykk av at det er gode saker, er ikke gale med 3500 for hele pakken (går utifra at pistol og det følger med) fordelen med å velge noe som er litt ordentlig er jo at en kan få service og deler til det lett, har selv endel Lincoln sveiseapparat, 2 kompaktsveisere (vi130 mener jeg de heter) samt to litt eldre og tyngre 130A-likerettere hvorav da den ene har trådmater-påbygg. Siter Bilpark: -00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8 -67 Chevrolet Chevelle 396BB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 problemet med telwin og mange andre billige apparater er ræva slange pakke, kjøp euro kobling og kjøp bra slangepakke så er dere langt på vei ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 er noe sarv dessa billi sveise apparata, og dessa med flussfylt tråd er noe piss, kamerat har eit slikt ett, bare rot, sveisen ser ikkje ut, og det har ikkje noe med sveisern å jøre for han er flink, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 trådmatinga er røtten, kjøpte meg et sånnet for noen dager tlbake... :( Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizzmo Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 bare drid elle e det eg som e kresen ??? jobber som sveiser å har en fronius til 75000 kr så noe biltema aparat te 4000 kr imponere ikke meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 ¨Hvor mye koster en beholder med gass? For man skal jo bruke gass på MIG sveis ikke sant? Har selv tenkt til å kjøpe det du har... når man bruker gass heter det vel egentlig Mag og ikke mig..for du har aktiv dekkgass..men men.. Jeg kjøpte nettopp egen gassflaske. Den er på 10L og kostet 3200kr inkl en oppfylling(600Kr) alternativet mitt var å leie en 20L til rundt 1200kr året. Jeg bruker også secur18 som dekkgass til mitt bruk.. Har også kjøpt et migatronic apparat som jeg foreløpig er fornøyd med Dette kostet rundt 6000kr(med litt rabatt gjennom verkstedet) Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern68 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Ikke for å virke pirkete eller noe, men jeg mener å huske at jeg lærte av sveise læreren min på grunnkurs mekaniske fag at både forskjellen på mig og mag er dekk gassen som blir brukt, men det er det sikkert en av dere som kan si sikrere enn meg da men. Siter Member of Midnightclub You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg