Gå til innhold

veeeeldig billig sub+forsterker

Ranger emnet

cuts

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle kjøpe sub+forsterker som en midlertidig løsning.

funker denne forsterkeren fra biltema på denne subben fra biltema`?

er dette en forsterker for sub, eller takler den bare vanlige høytalere?

forsterker : Uteffekt kontinuerlig: 2 x 60 W ved 2 W, 2 x 35 W ved 4 W. Maks. uteffekt 300 W. Mål (bxhxd): 17 x 5 x 22 cm.

sub: 300 Watt. Med 12" basselement (1420 g magnet). Nom. effekt 150 W, frekvensomfang 30-5.000 Hz, imp. 4 W, 90 dB/1 W/1 m. Demp.faktor 0,34, Vas 131,92 lit, res.frekv. 30 Hz. Innbyggingsdybde 120 mm. Mont.hull Ø 275 mm

pris tilsammen = 800 kr :P

er det andre alternativer som holder seg under 1000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør hvertfall gå for monoforsterkeren, men biltama forsterkeren er ekstremt små :( men eltek har saga usc 2 kanaleren da...den er billig ;) satt nettopp inn den 12" i bilen til en kompis og var ikke ekstremt overbevist over den der...syns comp elementene er mye bedre...men til den prisen får man jo mye annet også da...blir heller ikke så billige som det ;) hvis ikke du har kabler og kasse fra før av da...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uteffekt kontinuerlig: 2 x 60 W ved 2 ohm" eneste er at de har skrevet "W" i stedenfor "ohm", men det burde de fleste kjønne.

linken til forsterkeren fungerte ikke forresten.

forsterkeren vil fungere til subben, men du er avhengi av å ha et bass-filter (low-pass) på den, eller kjøpe et passivt filter til subben. de fleste forsterkere har bass-filter tror jeg, men er jo best å være sikker før du kjøper noe da.

men er rimelig sikker på at du kan få nor som er Mye bedre enn dette til ca samme prisen brukt. skal du ha det billig bør du gå for brukt. å kjøpe billig nytt er dyrt, for du blir kjeldent spesielt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle normale forsterkere kan drive alle normale subber, spørsmålet er hvor bra resultatet blir. personlig tror jeg den fra biltema skal greie det helt ok da biltemaelementene ikke er de vanskligste å drive. men som han sa har dynabel rimelige forsterkere fra saga, og en god forsterker på et dårlig element blir veldig ofte mye bedre enn en dårlig forsterker på et bra element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik Johansen skrev:
alle normale forsterkere kan drive alle normale subber, spørsmålet er hvor bra resultatet blir. personlig tror jeg den fra biltema skal greie det helt ok da biltemaelementene ikke er de vanskligste å drive. men som han sa har dynabel rimelige forsterkere fra saga, og en god forsterker på et dårlig element blir veldig ofte mye bedre enn en dårlig forsterker på et bra element.

ja er klar over det, men saga forsterkeren koster mer en hele biltema løsningen tilsammen, å jeg har uheldigvis ikke så mye penger.

noen nettsider med brukt bilstereo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...qxl ;) :P kjøpte meg en crapy 4 kanaler som jeg enda ikke har fått :P bare få tak i en du kan brokoble hvertfall....det er masse 2 kanalere som selges der for 200-300 kr + frakt og tull...men spes billigere enn 800 kr tror jeg ikke du får :( men jeg syns det er ekstremt lite futt i de der, i tall hvertfall...kan jo hende de er ærlige da...hadde du vært litt heldig skulle du kjøpt litt før så hadde du kunne kjøpt fjorårets comp modell fra biltema ;) kosta 298 for 12" ern...kosta meg 800 kr for hele bagasjen min(hadde forsterkeren fra før) og det er med gulv,kasser og alt...og jeg klager ikke på kvaliteten på de elementene :D enda hvertfall

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBandersen skrev:
hm...qxl ;) :P kjøpte meg en crapy 4 kanaler som jeg enda ikke har fått :P bare få tak i en du kan brokoble hvertfall....det er masse 2 kanalere som selges der for 200-300 kr + frakt og tull...men spes billigere enn 800 kr tror jeg ikke du får :( men jeg syns det er ekstremt lite futt i de der, i tall hvertfall...kan jo hende de er ærlige da...hadde du vært litt heldig skulle du kjøpt litt før så hadde du kunne kjøpt fjorårets comp modell fra biltema ;) kosta 298 for 12" ern...kosta meg 800 kr for hele bagasjen min(hadde forsterkeren fra før) og det er med gulv,kasser og alt...og jeg klager ikke på kvaliteten på de elementene :D enda hvertfall

Den 12 tommern jeg har lyst på er jo og satt ned ifra 598 til 298, så det er vell iallefall et greit tilbud? hallpris på biltema, haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka at de har den igjen da? for er den jeg kjøpte og den syns jeg er verdt alle penga :P men er tomme for dem i alle biltemaene jeg har vært i den siste mnd...tenkte jeg skulle hamstre litt for har jo tross alt 3 biler som alle skal ha anlegg :(

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBandersen skrev:
har du sjekka at de har den igjen da? for er den jeg kjøpte og den syns jeg er verdt alle penga :P men er tomme for dem i alle biltemaene jeg har vært i den siste mnd...tenkte jeg skulle hamstre litt for har jo tross alt 3 biler som alle skal ha anlegg :(

nei har ikke sjekket det, ser bare på internet jeg..

har du væert på biltema i sandnes å sjekka? det er der det blir aktuelt for meg å kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...tror ikke jeg har vært der...men sist jeg var i biltema i sarpsborg,drammen og sandvika var de tomme :( Drammen jeg er innom en gang i uka og de blei tomme for ca 1 mnd siden...er jo bare rest fra i fjor...

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider