ChR|S^_ Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hei! Merker at crx'n begynner å dra på åra, og den drikker mer olje enn bensin. Så det blir vel til at jeg etter hvert enten kjøper ny bil, eller skifter motor. Har hørt mye snakk om disse H22 og H22A motorene, kan noen forklare meg forskjellen? Noen som vet om dette går ned i en ED9 CRX? Må vel bytte drivverk og bremser da.. Og ikke minst, hva sier biltilsynet om dette? Mvh. Christoffer Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-) forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår... Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR) spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar! mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-) forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår... Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR) spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar! mvh Det der sa meg mye! ;) Men jeg klarer ikke å registrere meg på CH! Skulle ikke du sjekke opp det for meg forresten? :P Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jo det skal gå ann å regge seg på forumet nå.... er kommet et par nye de siste dagene.. Da gjør du følgende: http://www.club-honda.org gå på "Forum".. så skal d komme opp om du vil registrere deg... Si ifra om d ennå ikke funker, så skal jeg spørre "sjefene" på forume om de veit hva som er feilen :-) mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-) forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår... Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR) spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar! mvh "eller B18C (ITR)" Den swapen der er garantert ikke så enkel som du tror..er mye ting som må modifiseres..m bla klaring til panser, klaring fra gearkasse til casterstag da gearkasen er lengre enn b16., klaring fra reimhjulet på veiva og casterstag, lednings nettet vil du garantert bruke mye tid og slit på, motorfestene må modifiseres. det er mulig du kan bruke hasport sitt kit.. der du også får clutch overførings konvertering fra vire(bil) til hydraulisk(motor) siden du har D serie.. du vil trenge overgang fra obd0 -obd2a(obd2b om motoren er nyere enn 99+) men du vil garantert møte på mange problemer. så hvis du ikke har stor erfaring, eller kjenner noen som kan gjøre dette billig for deg ville jeg heller satset på bytte fra d serie til b16a. selvfølgelig er b18c en motor som absolutt blir kul i crxen men det koster mye mer penger enn et b16a swap, da du kan bruke de ekstra pengene på evt turbokonvertering på b16 motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 "eller B18C (ITR)" Den swapen der er garantert ikke så enkel som du tror..er mye ting som må modifiseres..m bla klaring til panser, klaring fra gearkasse til casterstag da gearkasen er lengre enn b16., klaring fra reimhjulet på veiva og casterstag, lednings nettet vil du garantert bruke mye tid og slit på, motorfestene må modifiseres. det er mulig du kan bruke hasport sitt kit.. der du også får clutch overførings konvertering fra vire(bil) til hydraulisk(motor) siden du har D serie.. du vil trenge overgang fra obd0 -obd2a(obd2b om motoren er nyere enn 99+) men du vil garantert møte på mange problemer. så hvis du ikke har stor erfaring, eller kjenner noen som kan gjøre dette billig for deg ville jeg heller satset på bytte fra d serie til b16a. selvfølgelig er b18c en motor som absolutt blir kul i crxen men det koster mye mer penger enn et b16a swap, da du kan bruke de ekstra pengene på evt turbokonvertering på b16 motoren. Okey.. Alle disse nummerene går litt rundt for meg :P Er B16A den 160-hk utgaven med v-tec? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jupp! B16a2 er motorn som står i Civic Vti med 160 hk VTEC.. B18C er den til Integra Type R med 190 hk... sistnevnte er neppe den letteste å swappe nei.. enkleste, tryggeste og billigste bil nok være vti motoren.. men som sakt.. Ch forume hjelper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jupp! B16a2 er motorn som står i Civic Vti med 160 hk VTEC.. B18C er den til Integra Type R med 190 hk... sistnevnte er neppe den letteste å swappe nei.. enkleste, tryggeste og billigste bil nok være vti motoren.. men som sakt.. Ch forume hjelper! Jepp! Har registrert meg nå :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Jupp! B16a2 er motorn som står i Civic Vti med 160 hk VTEC.. B18C er den til Integra Type R med 190 hk... sistnevnte er neppe den letteste å swappe nei.. enkleste, tryggeste og billigste bil nok være vti motoren.. men som sakt.. Ch forume hjelper! riktig at oem b18c(6) har 190hk, jdm ligger på 210hk pga annerledes plenum, gasspjeld, og grenrør,eksosannlegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Kult. Hvor får man tak i motorer da? Som f.eks en b16a? Og er det forskjell på b16a1 og b16a2? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Kult. Hvor får man tak i motorer da? Som f.eks en b16a? Og er det forskjell på b16a1 og b16a2? b16a1 er fra integra 89 og noen crx 90-91 i europa det er da den kjente crx vtec gammelt karosseri.. da på 150hk i japan ble det levert en crx si-R m samme karrosseri men her har b16a motoren 160hk fortsatt gammel modell.. jeg ville gått for en a2 da de sier denne motoren er bedre..generelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 b16a1 er fra integra 89 og noen crx 90-91 i europa det er da den kjente crx vtec gammelt karosseri..da på 150hk i japan ble det levert en crx si-R m samme karrosseri men her har b16a motoren 160hk fortsatt gammel modell.. jeg ville gått for en a2 da de sier denne motoren er bedre..generelt Okei.. og i tillegg kommer fra crx :) Passer de rett nedi? Må vel ikke store modifikasjoner til? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Okei.. og i tillegg kommer fra crx :) Passer de rett nedi? Må vel ikke store modifikasjoner til? Nja ingenting passer rett inn men den er enklere.. trenger vel hasport motorfester og clutch overgang.. mener a2 har hydro overføring :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Ang hvor du finner motorer , så er vel Norge, Sverige og Usa de "beste".. større sjanjs å finne JDM utgaver i usa, evt japan!! kos med litt hk extra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 ... kos med litt hk extra!! Mhm :D Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.