Gå til innhold

H22 i CRX ED9 ?


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

Hei! Merker at crx'n begynner å dra på åra, og den drikker mer olje enn bensin. Så det blir vel til at jeg etter hvert enten kjøper ny bil, eller skifter motor. Har hørt mye snakk om disse H22 og H22A motorene, kan noen forklare meg forskjellen? Noen som vet om dette går ned i en ED9 CRX? Må vel bytte drivverk og bremser da.. Og ikke minst, hva sier biltilsynet om dette?

 

Mvh. Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-)

 

forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår...

 

Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR)

 

spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar!

 

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-)

 

forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår...

 

Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR)

 

spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar!

 

 

mvh

 

Det der sa meg mye! ;) Men jeg klarer ikke å registrere meg på CH! Skulle ikke du sjekke opp det for meg forresten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H22 går vel neppe nedi motorromemt uten store modifikasjoner.. den går derimot rett nedi mitt motorrom :-)

 

forskjell på H22 og H22a er vel noen få hk mere etter det jeg forstår...

 

Den enkleste motoren å "Swappa" inn i din bil er vel B16a (VTI) motor.. eller B18C (ITR)

 

spør på CH forumet.. der får du GARANTERT svar!

 

 

mvh

 

"eller B18C (ITR)"

 

 

Den swapen der er garantert ikke så enkel som du tror..er mye ting som må modifiseres..m bla klaring til panser, klaring fra gearkasse til casterstag da gearkasen er lengre enn b16., klaring fra reimhjulet på veiva og casterstag, lednings nettet vil du garantert bruke mye tid og slit på, motorfestene må modifiseres. det er mulig du kan bruke hasport sitt kit.. der du også får clutch overførings konvertering fra vire(bil) til hydraulisk(motor) siden du har D serie..

du vil trenge overgang fra obd0 -obd2a(obd2b om motoren er nyere enn 99+) men du vil garantert møte på mange problemer. så hvis du ikke har stor erfaring, eller kjenner noen som kan gjøre dette billig for deg ville jeg heller satset på bytte fra d serie til b16a.

 

selvfølgelig er b18c en motor som absolutt blir kul i crxen men det koster mye mer penger enn et b16a swap, da du kan bruke de ekstra pengene på evt turbokonvertering på b16 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"eller B18C (ITR)"

 

 

Den swapen der er garantert ikke så enkel som du tror..er mye ting som må modifiseres..m bla klaring til panser, klaring fra gearkasse til casterstag da gearkasen er lengre enn b16., klaring fra reimhjulet på veiva og casterstag, lednings nettet vil du garantert bruke mye tid og slit på, motorfestene må modifiseres. det er mulig du kan bruke hasport sitt kit.. der du også får clutch overførings konvertering fra vire(bil) til hydraulisk(motor) siden du har D serie..

du vil trenge overgang fra obd0 -obd2a(obd2b om motoren er nyere enn 99+) men du vil garantert møte på mange problemer. så hvis du ikke har stor erfaring, eller kjenner noen som kan gjøre dette billig for deg ville jeg heller satset på bytte fra d serie til b16a.

 

selvfølgelig er b18c en motor som absolutt blir kul i crxen men det koster mye mer penger enn et b16a swap, da du kan bruke de ekstra pengene på evt turbokonvertering på b16 motoren.

 

Okey.. Alle disse nummerene går litt rundt for meg :P Er B16A den 160-hk utgaven med v-tec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! B16a2 er motorn som står i Civic Vti med 160 hk VTEC..

 

B18C er den til Integra Type R med 190 hk...

 

sistnevnte er neppe den letteste å swappe nei.. enkleste, tryggeste og billigste bil nok være vti motoren.. men som sakt.. Ch forume hjelper!

 

Jepp! Har registrert meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! B16a2 er motorn som står i Civic Vti med 160 hk VTEC..

 

B18C er den til Integra Type R med 190 hk...

 

sistnevnte er neppe den letteste å swappe nei.. enkleste, tryggeste og billigste bil nok være vti motoren.. men som sakt.. Ch forume hjelper!

 

riktig at oem b18c(6) har 190hk, jdm ligger på 210hk pga annerledes plenum, gasspjeld, og grenrør,eksosannlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Hvor får man tak i motorer da? Som f.eks en b16a? Og er det forskjell på b16a1 og b16a2?

 

 

b16a1 er fra integra 89 og noen crx 90-91 i europa det er da den kjente crx vtec gammelt karosseri..

da på 150hk

i japan ble det levert en crx si-R m samme karrosseri men her har b16a motoren 160hk fortsatt gammel modell..

 

jeg ville gått for en a2 da de sier denne motoren er bedre..generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b16a1 er fra integra 89 og noen crx 90-91 i europa det er da den kjente crx vtec gammelt karosseri..

da på 150hk

i japan ble det levert en crx si-R m samme karrosseri men her har b16a motoren 160hk fortsatt gammel modell..

 

jeg ville gått for en a2 da de sier denne motoren er bedre..generelt

 

Okei.. og i tillegg kommer fra crx :) Passer de rett nedi? Må vel ikke store modifikasjoner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår