NissanPrimera Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Noen som vet sånn ca hvor mye forbruk det er på en motorvarmer/kupevifte i mnd?? Grunnen til at jeg spør er at jeg må låne et uttak av naboen så da må jeg betale hu for strømmen.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Kommer jo helt an på hvor stor kupe og motorvarmer du har. Motorvarmeren er det kansje ikke så lett å se påstemplet effekt på, men den ligger vel på enten 500 eller 750Watt vil jeg tro. Kupevarmeren står det vel dataskilt med påstemplet effekt på baksiden eller noe sånnt. Benytter du koblingsur så trenger den jo ikke å være i bruk så veldig mange timene pr døgn. Å da blir det jo bare å summere kupe og motorvarmer effekten og gangere opp med ca antall timer pr mnd for å finne ut antall KW. KW prisen står vel på strømregningen inkl nettleie. Eks motorvarmer 1500Watt + motorvarmer 500W = 2000W eller 2KW 1 times forbruk hver dag (med koblingsur?) 1kr pr KW 2KW * 7 = 14KW pr uke 56KW pr mnd, utgjør 56 kr pr mnd med en KW pris på 1,- (lavt sikkert) Håper dere finner en løsning da, forutsetter en gjensidig tillit selvfølgelig :rolleyes: Håper dette ga deg litt svar om ikke annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Det ga meg en god pekepinn, ja!! Tusen takk Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ifølge Konkurransetilsynet er prisen på 1 kWt 0,38.- hos de tre billigste leverandørene i Rælingen. Så en kraftpris på 40øre / kWt er vel mer rett å regne med. Dermed er du nede på 22.- / mnd, og med 5? vintermåneder blir årskostnaden på svimlende 110.- Nabokjærringa burde stikke fingern i jorda og gi deg sjitn gratis :p Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Det må regnes nettleie også. Tror en femtilapp pr. mnd burde være bra så lenge hun ikke skal ha profitt på "utleie" til deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg