Gå til innhold

ny clutch

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt meg å kjøpe en ny clutch til bilen min, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe en sportsclutch eller oem clutch. Jeg mener, er det virkelig så stor forskjell som prisene foreslår? På bahnbrenner koster en stage 1 clutch omtrent 3000kr, mens en OEM clutch koster rundt 1000kr. Er det verdt det? Jeg kjører sjelden på bane, men en tur eller to i året blir det vel. Jeg racer ikke så mye rundt i byen heller, så clutchen får ikke så mye juling som andre.

Og trenger man å ta ut motoren for å skifte clutch? Hvor mange timer tar det ca. på verksted?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt meg å kjøpe en ny clutch til bilen min, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe en sportsclutch eller oem clutch. Jeg mener, er det virkelig så stor forskjell som prisene foreslår? På bahnbrenner koster en stage 1 clutch omtrent 3000kr, mens en OEM clutch koster rundt 1000kr. Er det verdt det? Jeg kjører sjelden på bane, men en tur eller to i året blir det vel. Jeg racer ikke så mye rundt i byen heller, så clutchen får ikke så mye juling som andre.

Og trenger man å ta ut motoren for å skifte clutch? Hvor mange timer tar det ca. på verksted?

Det vil cd ta 2-3 timer tenker jeg. Jeg skiftet på min gamle og brukte orginal clutch. Skulle jeg byttet nå hadde jeg kjøpt en som tåler litt. Tror ikke du vil angre på det. Volksport.no og protrim.no kan hjelpe med clutch.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leverte min på det som het Clutch & brems men som nå eies av mekonomen, de byttet clutch på min på dagen for ca 5K og den skulle være ganske så overkill for det motoren min kan yte, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta for tre måneder siden, brukte jeklig lang tid og hadde store problem med å få ut girkasse..alt annet gikk greit, men var sinnsykt trang så måtte bruke rå makt for å få den ut :op

Kjøpte original jeg, kosta vel overkant av 2000,-...kjører bare vanlig men sjekka heller ikke ut annet, siden jeg kjøpte den med gåen clutch og måtte skifta asap..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta for tre måneder siden, brukte jeklig lang tid og hadde store problem med å få ut girkasse..alt annet gikk greit, men var sinnsykt trang så måtte bruke rå makt for å få den ut :op

Kjøpte original jeg, kosta vel overkant av 2000,-...kjører bare vanlig men sjekka heller ikke ut annet, siden jeg kjøpte den med gåen clutch og måtte skifta asap..

Den orginale tåler antakelighvis litt juling om den er helt ny om man ikke skal leke seg på bane osv.. Orginale deler koster mye da.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale tåler antakelighvis litt juling om den er helt ny om man ikke skal leke seg på bane osv.. Orginale deler koster mye da.

Sant det, uoriginal kosta 1800,- Betalte vel 2500,- jeg faktisk..

Holder vel noen år, blir nok ikke så mye kjøring på bane så! :driving

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, uoriginal kosta 1800,- Betalte vel 2500,- jeg faktisk..

Holder vel noen år, blir nok ikke så mye kjøring på bane så! :driving

Sachs Clutch på volksport koster litt over 5k ettersom jeg husker så det er jo litt forskjell i pris. Men etter det selbekk beskriver vil jeg tro en org. clutch holder lenge.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.specclutch.com har godt utvalg, samme med eiptuning. Ellers så kan du jo alltids kjøpe en sachs powerclutch fra hellanor, hadde dette på 16vG60`n, funket helt greit.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider