volvo145 Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hiver ut noen bilder av min sakte fremgang , har nå demontert det jeg skal ha av delebilen min : Girkassen her er en M40 som jeg har åpnet og rengjort alt grundig i diesel og børstet ren med stålbørste utvendig , ny pakning. Er det forresten noen som har 3 kuler de skal vere under "topplokket" og er fjerbelastet , de kom vist bort under demonteringen angry Jeg er også på jakt etter en sterkere clutch til motoren hvis noen har noe liggende. Clutch kåpe startmotor helt demontert og rengjort og pusset helt reint og montert med ny grease etc.. en jævla jobb men ble ganske bra (skulle hatt en steam vasker :rolleyes: ) bremsekraft forsterker helt demontert og rengjort ,nye kobberringer etc. Mangler bare lakk nå , men jeg vet ikke hvilken farge jeg vil ha på delene enda , forslag? Er ganske morro med disse gamle volvoene for det er litt messing ventil blokker rundt omkring og de kan bli ganske fine med litt puss synes jeg :) Jeg demonterte hele forstillingen og hadde store planer om en full overhaling av denne med nye kuler og fjører og dempere og lakk og bare å smelle hele greiene på bilen , men neeeiii, etter at jeg hadde banket og stresset med å demontere dritten fant jeg ut at hele traversen var kav rustet innenfra!! (se rust hullene) lå vel ei bøtte med rust inni der angry :aug: så jeg tok vare på flyndrene og styrestag/snekker, men heiv resten angry Planen min er at jeg skal ha alle delene klare, sånn at det ikke går så lang tid med overhaling når 145en skal til pers om et par måneders tid eller noe sånt. Skal begyne på motoren (som alerede står klar i bukken) etterhvert når jeg er ferdig med alt det litt "kjedelige" (understell ) Har en steg 3 topp med forsterket vippearmsbrygge på, på gang (hvis han som jeg har kjøpt den av kan få ut fingeren å sende den da!) Er hele tiden på jakt etter deler til bilen/motor hvis du har noe morro liggende så ta gjerne kontakt. Og er veldig intresert i impulser underveis om hva som bør gjøres eller ikke gjøres. (jeg er en fersking i dette alacocaina ) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Ser bra ut dette! Godt å se at det blir gjennomført. Hva er dine planer om motor og drivverk da? Blir et noe turbokonvertering? Kjekkt med bilder :popcorn Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Ja jøss, turbo blir det, sånn som det ser ut nå hvis jeg får den toppen jeg har kjøpt , så er den høvlet en del , så jeg tenkte for å senke kompresjonen vil jeg prøve å få laserskjært en plate(mellomlegg mellom topp og blokk) i rustfritt stål , men før jeg kan gjøre dette må jeg få toppen av han jeg har kjøpt den av, for å kunne måle hvor tjukk plata skal vere. han skulle sende den til uka lovet han . Er heller ikke sikker på hvor mye jeg skal senke kompresjonen ... En annen ting er at jeg vil prøve å gå for innsprøytning fra en 240 av nyere modell, og bygge om innsugsmanifolden selv for at dette skal passe, men vil det gå greit å sette turbotrykk direkte på denne? eller må jeg modifisere noe? Og hvordan er det med tenningen , vil det funke? Drivverk beholder jeg orginalt til det ryker så får jeg oppgradere etterhvert som det havarerer :D Vil prøve å ha bilen klar til sommeren for å ikke gå lei. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Er vel mye lettere å lage et skikkelig plenum, i stedet for orginalmanifolden... Stilig med et plenum i crom da :volvsmile Kompresjonen på en B20 turbo pleier å ligge på rundt 8:1. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Ja kan godt lage ett nytt , må bare bruke flensene fra gamle innsuget, men vet ikke helt hvor stort jeg skulle laget det plenumet. Må først få tak i en egnet innsprøytning (komplett) Hvilken motor er den mest egnede donoren til dette tro? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Plenumet skal vel være nesten dobbelt så stort som motovolumet... Rundt 3,5Liter Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 hei her er en link til en som har montert Vems på sin b20... http://www.vems-group.org/wiki/index.php?page=MembersPage%2FMattiasSandgren%2FVolvoBtwenty /Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 kjempe intresang link det der ja :) Så ut som det funket knallbra på den B20en og prisen var vel ikke så avskrekkende heller , men den pickuppen han hadde laget på reimhjulet , ser greit ut å lage selve flensen , men å få de to utstikkerene bra er ikke fult så lett da. De kan sakene sine de savar turbo folkene ,synes den er så rå den 142en til phrede er så fett når den løfter på stripa :D Men, jeg skal fortsette å studere den siden litt , tror det var i holland det der vems holdt til, jeg skal begyne å jobbe i holland nå ,så jeg skulle kansje oppsøkt de der nede.. kansje det er noen andre billige deler jeg kan handle der , noen som vet? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg