Golfoman Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Lurte bare på om det er noen som har erfaring med å skifte kam? hvilken kam passer best til min mk3 1,8 93mod? vil ikke ha en altfor kvass kam, slik at bilen dauer av segh selv, men ikke for sløv heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 kvassere ? sikker på at det er det du vil ha ? Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfoman Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 ja asså.. for å få mer effekt.. da må den jo bli kvassere? eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 jeg ville gått motsatt vei.. for å øke åpne/lukketiden edit: har foresten ikke svar på spørsmålet ditt, om hvilken kam som funker best på motoren din Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 268 kam er vel det som er den mest brukte all-round kammen, send PM for pris ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Info om dette her. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=33891 Å øke åpne/lukketiden er feil vei å gå Zero. Grovt sett: Ventilen bør åpne og lukke fortest mulig samtidig som som den bør ha lengst mulig "åpentid" i den løftehøyden som flower best for din topp. Min anbefaling av kam er et sted mellom 266 og 276 grader. 268 graderen til Velox Motor gir så godt som intet tap (rundt 1 hk ved 2000 omdr) men gir godt mer enn originalkammen utover dette og tar av fra 2700 omdr og oppover. Skal gi + 12 hk i ellers original bil, enda mer om du skifter gasser. I mitt tilfelle økte effekten med 23 hk. 272 grader gir en anelse mer tap rundt 2000 omdr, men gir da også mer toppeffekt (rundt 15 hk). Lobeseparasjon på 110-112 grader er optimert for innsprut, mens 108 og lavere for gassere. Jo høyere løft man har desto bedre vil bilen gå (økt dreiemoment). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg