Gå til innhold

Finne ut hvordan motor jeg har

Ranger emnet

Eiriken

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er FT med ET insp..

bruker noen timer på småplukk så blir selve bilen ok tror jeg, Må skru ut motoren og sette den i bukk og se om jeg finner noe galt, håper det klarer seg med sliping av veiv og nye lager.

Neida, tror det var verdt 5 lapper ja, 5000 er jo ingenting når det gjelder bil i dag da. slenger inn flere bilder når jeg plukker istykker og reparerer hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye du kan få for bilen kommer jo helt an på hvor mye tid å penger du vil legge ned da, men slik den står så er den nok ikke verdt mer enn det du ga... er jo en grunn til at du fikk den billi:) Men hadde jeg vært deg, din heldige jævel, (ikke vondt ment) å fått tak i en 745 turbo så BILLI hadde jeg brukt penger på å få den i stand, hvordan er det med rust på den da? er det lite, så hadde jeg bygd opp motoren igjen!

Men dette er bare min mening, og det jeg ville ha gjort:)

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var en kompis jeg kjøpte den av, ga han et bud på 5000 for lenge siden, og plutselig så måtte han kjøpe ny bil, og trengte 5000, Er jo med 17 eiker felger(litt for vanlig), turbofelger på vinter, styling, men også originalfangerne er med, hvite baklykter, lite ratt og boss, full skinninnredning, ganske ny od kasse, Må lakkere fronten da panser og høyre skjerm er mørkegrått, og den venstre frem er lysegrå, var en liten ulykke med den, traff en motorsykkelist :drive2 .

Og motoren er nyoverhalt i sommer, men den ble kjørt tom for olje, så jeg tar den opp i bukken og plukker av bunnen i første omgang, se om det er nok, må vel slipe veiv og kontrollere rådene, fikser motoren og lakkerer fronten så er den så godt som strøken, må ha nytt tanklokk da..

Godkjent senket med nye fjærer, 2.5"eksos med en potte, må vel ha 3" med tiden. Fikse den og bruke den, litt morro med FT motor :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist veiva i FT`n er død, fins det samme type veiv som det er i den i andre volvomotorer, eller må det være fra FT.

Vet at den veiva som står i ble slipt når det var totaloverhaling i rundt april, bilen har nesten ikke gått etter overhaling,men kjørt tom for olje, hvor mange ganger kan man slipe veiva og få overdim lager? Ordnet meg med motorbukk i dag, så jeg tenkte å plukke ut motoren i helga og eventuelt åpne bunnen på den over helga, blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det, frontfangeren er reparert mange ganger med glassfiber, men resten er strøken, ,lurer litt på hvilken plastikk det er, ev kjøpe ny fanger.

Men får vel kjøre med den for og begynne med :cab

fangeren fremme ser værtfall ut som t-red som kan kjøpes på bcb.no

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må til for å montere en turbo på en 740gl 2,3i ( sugemotor ) er det masse stress eller finnes det en måte å jukse på motoren min har gått 370 000 så tenkte å utnytte det siste av den før jeg kjøper ny fra sverje

(lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f

(parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær

(stjålen) Suzuki smx 70cc

Har dysleksi

Lenke til kommentar
Del på andre sider